EN|RU|UK
 Суспільство
  5163  103

 Ми розглядаємо варіант відновлення полярного флоту, - в. о. директора Національного антарктичного наукового центру Дикий

Оптимальна полярна програма для України має складатися з одного повноцінного науково-дослідного корабля, двох станції в Антарктиді й однієї станції в Арктиці. Бюджет програми буде оптимальним на рівні 10 млн доларів на рік.

Про це в інтерв'ю Цензор.НЕТ сказав в. о. директора Національного антарктичного наукового центру Євген Дикий.

"Найоптимальніша полярна програма для України: один повноцінний науково-дослідний корабель, дві станції в Антарктиді та одна станція в Арктиці. Станція "Вернадський" сьогодні є раєм для біологів, а нова стане в нагоді астрономам, дослідникам космосу і крижаного покриву. Нову станцію краще розташувати не на березі, а у глибині континента. Є два шляхи - ставити станцію з нуля чи надибати беушну. А станцію на півночі, в Арктиці, найкраще ставити на острові Шпіцберген. У районі 10 млн доларів на рік у це можна було вписатися", - сказав він.

Дикий сказав, що плани спорудження в Антарктиді ще однієї української станції не є фантастичними:

"Для цього є визначена процедура. Треба написати докладне екологічне обґрунтування, де пояснити, що шкоди від нової станції не буде або вона буде мінімальною. І далі це виноситься на щорічну нараду (Комісії зі збереження морських живих ресурсів Антарктики, - ред.). Затвердження займає 2 -3 роки".

З приводу роботи українських вчених на північному полюсі, в Арктиці Дикий повідомив, що вже є низка планів.

"Можливо, влітку наші перші дослідники поїдуть у канадську Високу Арктику. Коли станеться – тоді й поговоримо. Канада не має своєї антарктичної станції, але має мережу 12 арктичних станцій. Відповідно канадські дослідники могли б працювати на станції "Академік Вернадський", а українських науковців – запрошувати на свої бази", -уточнив він.

Що стосується відновлення полярного флоту, то глава НАНЦ зазначив, що на сьогодні Україна може собі дозволити тільки один корабель.

"Зараз ми намагаємося повторити історію нашої станції. Ми листуємося з двома станціями, які скоро планують вводити в експлуатацію абсолютно космічні за нашими поняттями кораблі. А відповідно ми поклали око на їхні старі судна, але в дуже гарному стані. Вже навіть є кілька хороших варіантів...

Більше ми поки не потягнемо. Коли у нас з'явиться корабель (я говорю коли, а не якщо), то він базуватиметься на півдні Аргентини або Чилі. Ганяти цей корабель в Україну буде вигідно лише за умови, якщо ми матимемо роботи на півночі, в Арктиці. Судно може працювати на півдні в антарктичне літо, а звичне нам літо – в Арктиці. У такому режимі зокрема працює знаменитий німецький криголам "Пола Штерн". Так працює багато круїзних лайнерів.

Та корабель нам потрібен не лише для логістики. Наявність власного науково-дослідного судна нарешті дозволить нам самостійно проводити океанографічні дослідження.

Я все-таки лишаюся жорстким реалістом. Американська антарктична програма – це 600 млн доларів на рік. Південна Корея – 100 мільйонів. Але давайте все-таки не будемо себе порівнювати з ними, враховуючи, наскільки ми бідніша країна. Я вважаю нормальним для нас польський і турецький рівень. Ці дві країни вийшли на рівень фінансування полярної програми близько 10 млн доларів на рік. Це підйомно для українського бюджету, а от менше – це не серйозно. На таку суму, на відміну від французів чи американців, наші вчені здатні давати результат. Просити більше в найближчі 20 років я вважав би некоректним. Збагатіємо, розвинемося – тоді і фінансування науки пропорційно зросте".

Нагадаємо, британську станцію "Фарадей" Україна купила в 1996 році за символічною ціною в 1 фунт стерлінгів. Сьогодні "Академік Вернадський" - єдина українська станція в Антарктиді. Розташовується на острові Галіндез за декілька кілометрів від південного континенту. Працює упродовж цілого року. У 1996-му у Укріані було 36 науково-дослідних кораблів, сьогодні - жодного. На сьогодні для провенденія морських досліджень в Антарктиці НАЦ працює з українською компанією "Інтерпромфлот", яка веде вилов криля в Південному океані. Вчені використовують рибальський тралер "Море співдружності", що ходить під прапором України.

Повне інтерв'ю з Євгеном Диким читайте ТУТ.

Источник: https://censor.net.ua/ua/n3124644
 Топ коментарі
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
 
 
 
 
 
 вгору