EN|RU|UK
 Економіка
  978  37

 Зернотрейдери закладатимуть логістичні ризики в закупівельні ціни, що призведе до зниження рентабельності під час виробництва, - президент зернової асоціації Горбачов

Щонайменше третина всього зерна закуповується за форвардними контрактами, тобто ще до того, як урожай буде вирощено і зібрано.

За словами президента Української зернової асоціації Миколи Горбачова, таким чином, зернотрейдери закладатимуть логістичні ризики в закупівельні ціни, а це призведе до зниження рентабельності під час виробництва зерна

Автоматична індексація тарифів "Укрзалізниці" на залізничні перевезення на індекс цін виробників промислової продукції підірве всю систему ціноутворення на зерновому ринку, заявив він 112.ua. Про це йдеться в статті "Укрзалізниця" роздуває тариф: Бізнес попереджає про уповільнення економіки".

Зазначимо, на сайті Міністерства інфраструктури 1 лютого з'явився проект постанови Кабміну, яким запроваджується механізм щорічної автоматичної індексації тарифів на вантажні залізничні перевезення на рівні індексу цін виробників промислової продукції. Це означає, що державний монополіст "Укрзалізниця" зможе довільно змінювати ставки тарифів у бік підвищення, переглядаючи їх щоквартально. Раніше кожне чергове підвищення стверджував Кабмін.

Зернотрейдери категорично проти автоматичної індексації тарифів на індекс промислових цін, позаяк це підірве всю систему ціноутворення на зерновому ринку. За словами Горбачова, щонайменше третина всього зерна закуповується за форвардними контрактами, тобто ще до того, як урожай буде вирощено і зібрано. "Для нас дуже важливо планувати і розуміти, у скільки обійдеться логістика у вересні, жовтні, листопаді. Не знаючи точних розмірів тарифів, не можна прогнозувати й ціну для форвардних контрактів. Таким чином, зернотрейдери закладатимуть логістичні ризики в закупівельні ціни, а це призведе до зниження рентабельності під час виробництва зерна", - сказав Горбачов.

У прес-релізі на сайті УЗ сказано, що ухвалення проекту постанови про автоматичну індексацію цін дозволить їй поліпшити якість надаваних послуг. Попри те що за останній час УЗ вже реалізувала чимало ініціатив, які значно здорожили логістику, якість послуг від цього досі не зросла, говорить Горбачов.

"УЗ зберігає монополію, тоді як якість надаваних нею послуг, м'яко кажучи, лишає бажати кращого. УЗ не може гарантувати час, за який вантаж буде доставлено. За нормативу 250 км на добу в нас бувають антирекорди, коли на відстань у кількасот кілометрів вантаж доставляється два тижні", - сказав 112.ua президент Української зернової асоціації.

Ситуацію може врятувати допуск приватних операторів до локомотивної тяги, якого вони нині не мають. "Справедливий тариф сформується тільки за наявності конкуренції, а для цього необхідними є проекти державно-приватного партнерства та лібералізація локомотивної складової. Тільки ринок зможе відрегулювати розмір тарифів до нормального рівня рентабельності, що забезпечує прибутковість. У США три приватні залізничні оператори, і якщо купувати в них послуги за форвардом, то можна отримати значний дисконт", - сказав Горбачов.

Источник: https://censor.net.ua/ua/n3111008
 Топ коментарі
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору