EN|RU|UK
 Суспільство, За кордоном
  11080  117
Матеріали за темою:

 "Сирійську ракету С-200 не наводили на Іл-20, вона випадково зачепила його гвинти" - пропаганда РФ складає неймовірні фейки про катастрофу свого літака

За попередніми підсумками розслідування, проведеного Міноборони РФ за фактом катастрофи Іл-20 у Сирії, ракета сирійського комплексу С-200 не наводилася на Іл-20: вона просто зачепила гвинти літака в польоті в напрямку до ізраїльського F-16.

Газеті ВЗГЛЯД стали відомі нові обставини ліквідації російського літака-розвідника Іл-20 у Сирії, передає Цензор.НЕТ.

На думку видання, ця катастрофа може виявитися унікальним прикладом ураження повітряної цілі в історії авіації.

"За час, що минув з моменту катастрофи Іл-20, питань з приводу трагедії стало трохи менше. Заяви Міноборони РФ і представників ізраїльського керівництва прямо суперечать один одному. Відомство Шойгу звинувачує Ізраїль у загибелі 15 російських військовослужбовців, а Тель-Авів наполягає, що в усьому винна "безладна стрілянина", яку влаштували розрахунки ППО Сирії. З одного боку, докладні аргументи Міноборони Росії викликають довіру, з іншого, - ізраїльські льотчики, які бомбили Сирію всі останні роки, ретельно уникали будь-яких зіткнень з російськими силами. Важко повірити, що цього разу вони раптово вирішили спровокувати конфлікт із Росією, який уже призвів до великих проблем для Ізраїлю у вигляді поставок до Сирії російських комплексів С-300. Газета отримала доступ до інформації, яка дозволяє певною мірою розплутати цей клубок. Вся справа в тому, як саме ракета сирійського ЗРК уразила Іл-20", - зазначає видання.

"Високопоставлене джерело, близьке до керівництва ВПС Росії, розповіло газеті попередні підсумки розслідування, проведеного Міноборони за фактом катастрофи Іл-20. За словами джерела, сказані відразу після трагедії слова Володимира Путіна про "ланцюг трагічних випадкових обставин" треба сприймати майже буквально. Що, як не парадоксально, не скасовує офіційних заяв Міноборони про вину ізраїльських ВПС", - заявляє російське видання.

"У це важко повірити, але ракету сирійського комплексу С-200 не наводили на Іл-20. Вона просто зачепила гвинти літака в польоті в напрямку до ізраїльського F-16, - розповів газеті високопоставлений генерал ВПС РФ. - Ракет було дві. Політ першої ракети повз себе екіпаж бачив і доповів про це на землю. А друга, імовірно, лише зачепила літак, пошкодила гвинти, спричинила пожежу - але не вибухнула. Екіпаж боровся з пожежею, вмикав другу і третю систему пожежогасіння (перша увімкнулася автоматично), доповідав обстановку на землю, але катастрофи не вдалося уникнути".

"Ця версія дозволяє пояснити парадоксальні для будь-якого фахівця заяви офіційного представника Міноборони Ігоря Конашенкова. Він, нагадаємо, стверджував, що командир екіпажу "встиг доповісти про пожежу на борту", а сам літак-розвідник зник з радарів через чотири хвилини після влучення ракети. Але справа в тому, що за звичайного влучання ракети в Іл-20 екіпаж не зміг би нічого доповісти - він би миттєво загинув. Маса бойової частини (вибухівки) ракети комплексу С-200 - 217 кг, наповнених десятками тисяч уражаючих елементів. Вибух подібної сили завдає літаку (особливо такому, як Іл-20) катастрофічних пошкоджень, після яких він каменем падає вниз. Однак позначка розвідника з радарів зникла, як сказано вище, тільки через чотири хвилини - і це досить великий для такої катастрофи час. Що з високою ймовірністю означає, що літак не падав вертикально вниз, а екіпаж боровся до останньої секунди. Версія, проте, підтверджує головні звинувачення Міноборони РФ на адресу ВПС Ізраїлю - ракета комплексу С-200 летіла саме в бік F-16, а на її шляху справді опинився Іл-20. Вона також повністю виправдовує розрахунок ППО Сирії, який чітко наводив ракету саме на ізраїльський винищувач", - зазначає видання.

Інша справа, що настільки сучасні винищувачі, як F-16, мають більші можливості оборони проти настільки застарілих ЗРК, як С-200. Комплекс С-200 загалом не призначений для ураження настільки високоманеврових сучасних цілей. Безсумнівно, ізраїльський льотчик чітко бачив політ ракети саме по його літаку, про це ж йому говорила й автоматична система попередження. Він був упевнений у повній можливості ухилитися від ракети, а отже, як заявляють у ВПС Ізраїлю, не було сенсу прикриватися російським Іл-20", - додає видання.

Колишній заступник командувача ППО Сухопутних військ Росії генерал-лейтенант Олександр Лузан, який свого часу інспектував сирійські С-200, у коментарі газеті зазначив, що ракета комплексу С-200 цілком могла не вибухнути. "Ця ракета б'є по середині корпусу літака, а не по головній частині. Найімовірніше, не спрацювала бойова частина і вона просто фізично довбонула по Іл-20, після чого літак загорівся від кінетичного удару", - наголосив він.

При цьому Лузан припустив, як могли розвиватися події. За його словами, система працює таким чином: наземний радіолокатор С-200 підсвічує ціль, по якій має відбутися стрілянина. На самій ракеті є головка самонаведення, яка летить на підсвічену ціль і уражає її.

"Це вже старенький комплекс. Ширина променя підсвітки велика. Тому в область підсвітки, якщо ціль групова, може потрапити кілька цілей. Тоді головка самонаведення захоплює в польоті ту ціль, у якої найбільша відбиваюча поверхня, від якої найбільший сигнал. Найімовірніше, сирійці справді стріляли по F-16, але оскільки F-16 раптом підлетів до нашого Іл-20, то головка самонаведення перенацілилася на Іл-20", - пояснив співрозмовник.

Щось схоже трапилося у 2001 році, коли українська С-200 збила над Чорним морем російський пасажирський Ту-154, зазначив Лузан. "С-200 стріляла по мішені, але в поле зору потрапив Ту-154. Головка скинула мішень і пішла на цивільний лайнер. Приблизно така ж картина сталася й тут", - додав він.

"І все ж, навіть якщо ця версія повністю відповідає дійсності, вона залишає і деякі питання. Зокрема, не найприємніші для Міноборони РФ. Чи знав керівник польотів, який перебував у момент катастрофи на авіабазі Хмеймім, про розташування і дії ізраїльських винищувачів? Якщо так - чому він направив Іл-20 на посадку саме в цей час і саме за таким маршрутом і не повідомив сирійську ППО, що в зоні її стрільби перебуває російський літак? Якщо ні - як у такому разі загалом функціонує система управління польотами російської авіагрупи в Сирії і як вона координується з роботою сирійських військ ППО? І ще. Навіть дуже досвідчені льотчики не пригадують подібних випадків ураження літаків зенітною ракетою - без її підриву і без захоплення знищеного літака як цілі. Якщо зазначена версія буде офіційно підтверджена в ході розслідування, загибель Іл-20 у Сирії залишиться в історії авіації як справді унікальний приклад трагічного збігу обставин", - резюмує видання.

Нагадаємо, в Міноборони РФ повідомили, що 17 вересня близько 23:00 мск під час повернення на авіабазу Хмеймім над Середземним морем за 35 кілометрів від узбережжя Сирії зник зв'язок з екіпажем російського літака Іл-20. Там уточнили, що "відмітка Іл-20 на радарах управління авіацією зникла під час атаки чотирьох ізраїльських літаків F-16 по сирійських об'єктах в провінції Латакія".

Пізніше в російському військовому відомстві вказали, що літак був збитий системою ППО Сирії. Прикриваючись Іл-20, ізраїльські льотчики підставили його під вогонь комплексу С-200, повідомили в Міноборони РФ. Зазначалося, що ізраїльські засоби управління авіацією та льотчики F-16 "не могли не бачити російський літак, так як він заходив на посадку з висоти 5 км". Проте вони навмисно пішли на цю провокацію, сказав офіційний представник Міноборони Росії генерал-майор Ігор Конашенков, зазначивши, що Росія розцінила дії Ізраїлю як ворожі.

Пізніше Ізраїль назвав причиною катастрофи російського військового літака Іл-20 безладний вогонь сирійських систем протиповітряної оборони (ППО).

Источник: https://censor.net.ua/ua/n3088529
 Топ коментарі
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
Сторінка 2 з 2
<<<1 2
 
 
 
 
 
 вгору