EN|RU|UK
 Економіка, Суспільство
  1788  46

 "Книги відгуків і пропозицій" можуть зникнути: у МЕРТ їх вважають неефективним інструментом

Незадоволеним громадянам у міністерстві радять дзвонити або писати безпосередньо власникам бізнесу

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України підготувало проект постанови про скасування Книги відгуків та пропозицій відповідно до європейського досвіду та практик. Про це повідомляє Цензор.НЕТ із посиланням на прес-службу відомства.

"Зараз Книга відгуків та пропозицій не є дієвим інструментом для захисту прав та вводить споживачів в оману. Споживачі сподіваються, що їхні записи можуть сприяти відновленню порушених прав, але на практиці це не працює, адже власники бізнесу часто не перевіряють книгу. З прийняттям Закону України "Про звернення громадян" доцільніше спрямовувати особисті електронні чи письмові звернення бізнесу, на які компанії зобов’язані відповідати у встановлений законодавством термін", - сказано у повідомленні.

У Мінекономрозвитку додали, що іншим суттєвим недоліком Книги відгуків та пропозицій є те, що громадяни мають вказувати свої персональні дані (адресу, номер телефону, інше), які можуть бути використані недобросовісним бізнесом чи шахраями.

"Вимога щодо ведення Книги відгуків та пропозицій створює зайвий тиск на добросовісний бізнес. Підприємці змушені витрачати значні кошти на організацію виконання вимог (встановлення відповідального за ведення книги, забезпечення щоквартальної перевірки щодо ведення книги, розгляд звернень, зберігання листів, підготовку звітів)", - сказано у повідомленні.

Загальні витрати на адміністрування цього регулювання для бізнесу становлять приблизно 125,6 млн грн у рік. Крім того, штраф від Держпродспоживслужби може накладатися навіть не через факт порушення прав споживачів, а просто у разі неправильного оформлення книги.

"На думку Мінекономрозвитку, Книга відгуків та пропозицій є застарілим та неефективним для споживачів інструментом. У країнах Європейського Союзу вона не використовується. Бізнес має надавати перевагу іншим каналам, таким як електронні звернення, гарячі телефонні лінії, завдяки яким можна швидко отримати відповідь чи відстежити статус свого звернення", - сказано у повідомленні.

У міністерстві зауважили, що їхня ініціатива щодо скасування Книги відгуків і пропозицій дає можливість захистити персональні дані споживачів, перейти до сучасних інструментів подання скарг, спростити життя бізнесу і звільнити органи влади від перевірки правильності заповнення книги.

Источник: https://censor.net.ua/ua/n3088044
 Топ коментарі
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору