EN|RU|UK
 Політика України
  9547  76

 "Це ще один приклад російської дезінформації", - міністри оборони України і Великої Британії про нові "висновки" РФ щодо катастрофи МН17

Озвучена Російською Федерацією інформація про нібито українське походження ракети "Бук", яка збила літак рейсу МН17 над Донбасом в 2014 році, свідчить про те, що Москва не відмовилася від своїх планів щодо загострення ситуації.

Як передає Цензор.НЕТ із посиланням на "Інтерфакс-Україна", про це міністр оборони України Степан Полторак сказав на брифінгу за результатами зустрічі з міністром оборони Великої Британії Гевіном Вільямсоном у Києві в понеділок.

"Це чергова брехня, це черговий фейк Російської Федерації, який свідчить про те, що Росія точно не відмовилася від своїх планів щодо підриву авторитету України, щодо підриву ситуації в цілому. Їм потрібна причина, щоб загострити ситуацію", - сказав Полторак.

У свою чергу глава Міноборони Великої Британії додав, що було проведено незалежне розслідування, яке показало, хто причетний до атаки літака "Боїнг" авіакомпанії Malaysia Airlines рейсу МН17.

"Це ще один приклад російської дезінформації", - сказав Вільямсон.

Нагадаємо, що це не перша версія Росії, яка намагається зняти з себе відповідальність за злочин.

Через чотири дні після трагедії - 21 липня 2014 року - міністерство оборони Росії представило фейкові супутникові фотографії і схеми, які мали стати доказом того, що літак збила ракета з українського "Бука".

Начальник Головного оперативного управління Генштабу Збройних сил РФ генерал-лейтенант Андрій Картополов продемонстрував "схему", згідно з якою малайзійський літак нібито потрапляв у зону дії комплексів "Бук-М1" ЗСУ.

Міжнародна незалежна група Bellingcat довела, що продемонстровані російськими силовиками "знімки" українського комплексу "Бук", які нібито зафіксували його переміщення 14 і 17 липня 2014 року, - підробка, а зображення, підготовлені російським міністерством оборони, були відредаговані у фоторедакторі.

У червні 2015 року нову фантастичну версію збиття лайнера вже представили в слідчому комітеті РФ. Російські правоохоронці заявили про існування "ключового свідка" - "техніка боєприпасів", який стверджував, що Boing розбився через постріл українського винищувача Су-25.

За даними СКР, громадянин України Євген Агапов нібито свідчив про те, що 17 липня 2014 року після обіду на бойове завдання вилетів український СУ-25 ВПС України з льотчиком Владиславом Волошиним. Повернувся літак нібито з порожнім боєкомплектом, а сам Волошин, за версією РФ, сказав своїм товаришам по службі, що "літак опинився не в той час і не в тому місці".

Про збиття пасажирського лайнера повідомляв і російський "Перший канал". В ефірі пропагандисти оприлюднили "сенсаційний знімок з супутника", на якому нібито український винищувач стріляє в Boeing.

У Bellingcat проаналізували фотографію і встановили, що це ні що інше, як колаж із Гугл і Яндекс-карт, і відредаговані зображення літака і винищувача, домальовані зверху.

У червні 2015 року російський концерн "Алмаз-Антей", що випускає зенітно-ракетне і радіолокаційне обладнання, оприлюднив дані власного "розслідування", в якому говориться, що MH17 був дійсно збитий "буком", але старим, і його нібито вже немає на озброєнні російської армії.

Так, глава "Алмаз-Антея" Ян Новіков і радник генконструктора концерну Михайло Малишевський заявили, що Росія з 1999 року не має на озброєнні ракети, яка збила літак, а Україна начебто має. Також вони розповіли, що ракета була випущена нібито з підконтрольної українській владі території.

Нові фантастичні версії РФ звучали незважаючи на те, що в цілій низці міжнародних розслідувань раніше довели, що територія запуску ракети була під контролем сепаратистів, а сам "Бук", за даними слідчих Нідерландів, привезли з Росії.

Однією з найбрехливіших версій катастрофи РФ є історія про іспанського диспетчера. В день катастрофи - 17 липень 2014 року – пропагандистські ЗМІ РФ почали активно поширювати повідомлення "іспанського диспетчера", який розповідав російським ЗМІ про те, що за кілька хвилин до катастрофи Boeing поруч з ним були зафіксовані українські військові літаки.

Брехливу інформацію розповсюдив громадянин Іспанії Хосе Карлос Барріос Санчес. Чоловік розповів журналістам Радіо "Свобода" і "RISE Project", що отримав від російського каналу "Russia Today" 48 тисяч доларів за свій твіт. В обмін на гроші він вів твіттер від імені диспетчера і писав туди заздалегідь заготовлені повідомлення, а також, видаючи себе за експерта по авіації, брав участь у російських телешоу. В Україні він ніколи не був, а в Іспанії і Румунії чоловіка кілька разів судили за шахрайство.

Примітно, що фейк про іспанського диспетчера переказував і сам Путін, який згадав фейк про "диспетчера Борисполя", коментуючи катастрофу MH17.

Нагадаємо, літак "Боїнг-777" Малайзійських авіаліній, який прямував з Амстердама в Куала-Лумпур, був збитий 17 липня 2014 року в районі Тореза (Донецька область). Унаслідок падіння загинуло 298 осіб.

Цензор.НЕТ неодноразово повідомляв про хід розслідування причин катастрофи "Боїнга" рейсу МН17, а також оприлюднив ексклюзивні фотографії ангара і фотографії елементів "Бук-М1-2", які фігурують у матеріалах кримінальної справи. Прокуратури Нідерландів та Австралії підготували вельми переконливу доказову базу. Зокрема, було встановлено, що елементи, які вразили "Боїнг", точно збігаються з начинкою бойової частини саме новітньої російської зенітної ракети "Бук-М1-2". Комплекс "Бук-М-1-2" був розроблений у 1997 році, поставлений на озброєння ЗС РФ у 1998-му і ніколи не поставлявся в Україну. Також незалежні експерти з Німеччини, Англії та Польщі, вивчили фрагменти уламків і склали свою думку: це частини російської ракети "Бук". Сучасна хімічна експертиза абсолютно точно встановила склад металу, виявила частки матеріалу обшивки і скла саме збитого лайнера, які пробивали ці елементи перш, ніж уразити людей.

У листопаді 2015 року Президент Петро Порошенко під час візиту до Нідерландів заявив, що Україна використовує членство в Радбезі ООН в розслідуванні трагедії "Боїнга" рейсу МН-17.

У травні 2016 року австралійська юридична фірма LHD подала позов проти Росії і російського президента Володимира Путіна в Європейський суд із прав людини (ЄСПЛ) від імені родичів жертв "Боїнга" "Малайзійських авіаліній" рейсу MH17, збитого 17 липня 2014 року над непідконтрольними Україні територіями східної частини країни. Позов, у якому РФ і В.Путін вказуються як відповідачі і який вимагає компенсацію $ 10 млн за кожного пасажира, був поданий 9 травня.

Восени минулого року Міжнародна слідча група (JIT*) представила висновки, згідно з якими малайзійський "Боїнг" був збитий ракетою "земля-повітря" з установки "Бук", яка стріляла з району донбаського містечка Сніжне (на той час перебувало під контролем "ДНР"). Слідча група представлена ​​п'ятьма країнами: Малайзія, Нідерланди, Бельгія, Австралія, Україна. Росія від участі в спільному розслідуванні групи відмовилася.

24 травня Міжнародна спільна слідча група поінформувала, що літак рейсу MH17 над окупованою територією Донбасу 17 липня 2014 року було збито зенітно-ракетним комплексом "Бук", який належить 53-й зенітно-ракетній бригаді ППО російських ВС, яка дислокується в Курську.

Источник: https://censor.net.ua/ua/n3086574
 Топ коментарі
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору