EN|RU|UK
 Суспільство
  3658  15

 Автомобілісти самі контролюватимуть порушників вагових норм за допомогою систем WiM, - гендиректор Всеукраїнської Асоціації автоімпортерів Назаренко

В Україні є досвід громадського контролю на автошляхах, який буде вкрай корисним, як тільки запрацюють системи зважування WiM (Weight-in-Motion - зважування в русі).

Таку думку висловив генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко, повідомляє Деловая столица.

"Я наведу такий приклад. У 2009 році було створено Раду автомобілістів при Кабінеті Міністрів, очолював її прем'єр-міністр, а я був першим заступником. Тоді ми працювали разом із міліцією, контролювали безпеку дорожнього руху, брали участь у рейдах. Було організовано систему, коли водії нам повідомляли про проблеми на дорогах. Наприклад, про якість дорожнього покриття. І ми все це щодня збирали в базу і передавали в Мінінфраструктури для оперативного реагування. Сьогодні є юридичні важелі впливу громадськості. І громадськість дуже бояться в нашій країні ", - упевнений Назаренко.

Глава ВААІД вважає, що громадськість має брати участь у всіх подібних процесах, що неодмінно зведе до мінімуму корупційну складову. Перевізники-порушники вагових норм опиняться під серйозним громадським тиском і будуть змушені знизити вагові "апетити" або ж перевести вантажопотік на залізничний транспорт, який дозволяє перевозити вантажі без обмежень, встановлених на автомагістралях. Окрім цього,  зазначає Назаренко, тільки відкриттям даних WiM не обійтися. Необхідні вкрай жорсткі санкції щодо порушників.

"Потрібно перший раз штрафувати, а наступного разу позбавляти ліцензії. Тобто забороняти займатися цією діяльністю. І все. Тут спосіб боротьби дуже простий і дієвий", - підкреслив Назаренко.

Він додав, що контролювати перевізників здебільшого повинні самі автомобілісти через громадські об'єднання, а не чиновники. Саме в такий спосіб у багатьох країнах вирішено питання корупції. Глава ВААІД навів приклад обов'язкового техогляду в країнах ЄС.

"У Німеччині техоглядом займається німецький автомобільний клуб. Саме він проводить техогляд на своїх СТО. Тобто самі автомобілісти і їхні громадські організації контролюють проведення технічного огляду всіх автомобілів. Саме автомобілісти зацікавлені в тому, щоб вулицями їздили справні автомобілі", - пояснив Назаренко .

Аналогічно в Україні дані з комплексів зважування WiM повинні бути доступні широкому загалу, який зможе зіставляти результати зважування WiM з результатами контрольного зважування на стаціонарному або мобільному пункті Укртрансбезпеки, що зробить покарання порушників неминучим.

Нагадаємо, у Мінінфраструктури та Укртрансбезпеці підтримали ідею відкрити дані зважування систем WiM, створивши для цього окремий реєстр на Єдиному держпорталі відкритих даних.

Системи WiM давно використовуються за кордоном. Перевага комплексів в тому, що вони зважують транспорт на ходу, фіксують перевантажені машини в загальному потоці і передають дані на пункт контрольного зважування. До кінця року за кошти ЄБРР в Україні встановлять 6 спецконструкцій WiM на шести дорогах. Наступного року системи з'являться в інших регіонах країни.

Источник: https://censor.net.ua/ua/n3078422
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 
 
 
 вгору