EN|RU|UK
  11887  18

 ДВА МІЛЬЯРДИ ДЛЯ КЛЮЄВА

В 2010 році Італія конфіскувала 1.5 млрд. євро активів сицилійського бізнесмена Віто Нікастрі, який звинувачувався у зв'язках з мафією. Зокрема, у Нікастрі вилучили в дохід держави 43 вітрові та сонячні електростанції, збудовані за гроші мафії. В Україні є власний Нікастрі - Клюєв.

Про це пише в блозі на УП народний депутат (НФ) Тетяна Чорновол.

Його сонячні електростанції теж дітище мафії. При чому наша мафія інвестувала в те, що навіть бізнесом не назвеш. Це був справжнісінький ПИЛОСОС мільярдів з державної скарбниці та пожмаканих гривень з гаманців простих громадян.

Під час розбудови цей "бізнес" потужно тягнув з бюджету та державних банків, потім переключився на кишені споживачів. Висмоктування відбувалося за рахунок аномально високого "зеленого тарифу" для сонячної генерації, тобто спеціальної доплати за рахунок підвищення тарифу на електроенергію для кожного кінцевого споживача. В Україні ця доплата для великих сонячних електростанцій (виключно бізнес Клюєва) була узаконена в розмірі, що в 2-4 рази перевищував відповідний "зелений тариф" у країнах Заходу, які плекають альтернативну енергетику.

Це був подарунок Клюєвам від Януковича. За те, що Сергій Клюєв оформив на себе "Міжгір'я", а Андрій Клюєв інший маєток Януковича - "Мис Айя" в Криму. За це їх "сонячному" бізнесу були організовані особливо сприятливі умови.

Дивно інше -понижений цей тариф до європейського рівня (на 50%) був лише в травні цього року і терміном лише до 2017 року. Тобто більше року після Майдану українці розраховувалися з Клюєвим по надвисокому тарифу. А позаяк в той рік шалено стрибнув курс, а "зелений тариф" був прив'язаний до євро, сонячний пилосос Клюєва висмоктав з кишень громадян дуже пристойні гроші. Цим Клюєв компенсував втрату прибутків в Криму, де після анексії йому відмовилися платити фантастичний тариф.

Благо на території підконтрольній Україні у Клюєва залишилося 60% потужностей. Тому Клюєв боровся за максимальне відтермінування обрізання "зеленого тарифу" для сонячної генерації, найняв цілу армію лобісті. І повірте, йому було за що боротися! За рік ціна питання склала 2 млрд. грн.

Ось трохи арифметики. Я порахувала, що лише за рік з липня 2014 року по червень 2015 року "Енергоринок" заплатив підприємствам Клюєва (ПРАТ "Нептун солар", ПАТ "Болград солар", ТОВ "Дунайська СЕС-1" та "СЕС-2", ТОВ "Лиманська енерджі 1" та "енерджі 2", ТОВ "Франко піві" та "Франко солар", ТОВ "Приозерна 1") 3 млрд. 430 млн. грн. Ще майже 350 млн. грн. Клюєв намагається додатково витребувати з ДП "Енергоринок". Тобто, якби "зелений тариф" був обрізаний на рік раніше - "Енергоринок" заощадив би близько 2 млрд. грн. При чому мова йде про платіжки, що приходять простим людям. А тепер розкажу кому ми повинні дякувати, що ініціатор звірячого побиттю студентів на Майдані отримував мега-прибутки цілий рік після Майдану.

док

док

Лобіст інтересів Клюєва -Мінюст

Почну з того, що розробкою, імплементацією, та обґрунтуванням зелених тарифів для Клюєва займалася юридична фірма "Арцінгер" та "Європейсько-українське енергетичне агентство" створене тим самим же "Арцінгером" для маніпуляцій в інформаційному просторі.

В 2011 році на своєму сайті "Арцінгер" навіть похвалився, що надає консультації для компанії, що володіє парком сонячних електростанцій в Україні. Не важко було здогадатися, що мова йде саме про "Актив Солар". Згідно цієї інформації "Арцінгер" займався "земельними питаннями, "зеленими тарифами", отриманням ліцензій. Тоді ж один за одним були прийняті різноманітні підзаконні акти, що встановили особливо комфортний режим для розбудови бізнесу Клюєва та надвисокий тариф для його "зеленої енергетики".

док

Після Майдану прем'єр Арсеній Яценюк відразу ініціював обрізання "зеленого тарифу" для сонячної енергетики до рівня тарифу вітрової електроенергетики, тобто на 50%. Відповідний урядовий законопроект пішов в сесійний зал, ще в квітні 2014 року.

Юридична фірма "Арцінгер" тоді теж активно включилася в цей процес, проте з іншої сторони - адвокатом диявола. Інформ простір тих часів рясніє публікаціями "Арцінгера" на захист свого клієнта Клюєва.

Особливо мені сподобалася публікація в "Економічній правді" за участю "Арцінгера" під назвою: "Чиста" енергетика: незалежність від Росії чи залежність для Ахметова? В ній стверджувалося, що весь сонячний бізнес Клюєва залишився в Криму, тому відпала "політична" потреба обрізати сонячний "зелений тариф". З цього був зроблений висновок, що Яценюк працює не проти Клюєва, а за Ахметова...

Далі до маніпуляцій в інформаційному просторі долучилось Європейсько-українське енергетичне агентство, яке надіслало відкритий лист в.о. президенту Олександру Турчинову. Цитую: "Агенство висловило стурбованість з приводу планів уряду переглянути тариф для сонячної енергетики". В цьому листі Агентство прямо лобіювало інтереси Клюєва: "встановлення єдиного розміру "зеленого тарифу" до електроенергії, виробленої із вітру і сонця, повністю зупинить розвиток сонячної енергетики в Україні".

Нажаль лобісти Клюєва свого досягли, законопроект був провалений Верховною Радою, в квітні 2014 року за нього проголосувало 202 депутата.

А далі обрізати тарифи Клюєву стало ще важче. В травні, коли юрист "Арцінгера" Антон Янчук став заступником міністра юстиції Павла Петренка, армія лобістів інтересів Клюєва неймовірно посилилась. Адже до них додався... державний МІНЮСТ.

Яскраве цьому підтвердження історія з Розпорядженням Кабміну N589.

Хто кричить: "Тримай злодія"?

Після провалу урядового законопроекту, міністр палива та енергетики Юрій Продан презентував на засіданні Кабміну розроблений ним проект розпорядження N589-р "Про вдосконалення системи розрахунків за електричну енергію з альтернативних джерел енергії". В ньому НКРЕ пропонувалося при розрахунку "зеленого" тарифу для виробників альтернативної енергії, за винятком міні-ГЕС, знизити коефіцієнт пікового часу з 1,8 до 1,01. Позаяк цей коефіцієнт був основним при обчисленні "зеленого" тарифу для сонячних електростанцій, це давало можливість зменшити відрахування бізнесу Клюєва на 50%.

Міністр фінансів підтримав Продана, Шлапак тоді зауважив, що держава зможе зекономити 40-50 млн євро з грошей "Енергоринку". Яценюк підтримав двома руками. Отож 18 червня 2014 року розпорядження Кабміну було прийнято.

А потім воно загубилося в шухлядах Мінюсту. Знайшлося лише 2 липня, коли Мін'юст визнав розпорядження Кабміну незаконним. Це миттю було розігнано по всіх інформаційних стрічках.

Міністр Павло Петренко зробив висновок, що розпорядження N589-р "не відповідає актам законодавства, що мають вищу юридичну силу"...

док

А далі естафету лобіювання інтересів Клюєва підхопив керівник НКРЕ Сергій Тітенко. Він посилався на висновок Мінюсту і не запускав Розпорядження в роботу. Чому? Тому що Тітенко виходець з "Укрпідшипника". Тому що "зелені тарифи" Клюєва його дітище. Адже Сергій Тітенко працював на посаді керівника НКРЕ в 2011 році, і це саме він разом з юристами "Арцінгера" організовував фантастичні зелені тарифи для сонячної генерації Клюєва.

Отже Розпорядження не запрацювало, і Клюєв продовжив отримувати надприбутки з "Енергоринку" -сотні мільонів гривень кожен місяць. А восени коли стало менше сонця, почав рости курс євро... Клюєв задоволено тер долоні.

В цей час змінився керівник НКРЕ і "Енергоринок" почав якось викручуватись. Спочатку там затримали перерахунок "зеленого тарифу" по курсу Нацбанку, потім виплати Клюєву в лютому-березні були зменшені на 20-50% зв'язку з введенням надзвичайного стану на Оптовому ринку електричної енергії в Україні.

Однак Клюєв не згодний упустити і ці зекономлені "Енергоринком" 350 млн. грн. і наполегливо собі їх повертає. Зокрема, фірми Клюєва вже отримали цілу низку позитивних рішень судів. До речі, судді приймали рішення на користь бізнесу Клюєва після ознайомлення з якимось роз'ясненнями Мінюсту (зараз я намагаюся його отримати).

Тому НКРЕ зараз опинилося в ситуації, коли виконавча служба України вимагає негайно!!! Віддати Клюєву всі мільйони так важко, в умовах шаленої протидії, зекономлені "Енергоринком".

Взагалі виконавча служба в Україні надзвичайно "пробуксовує", і це чудо потрапити в списочок пріоритетний для виконання. Однак в даному випадку все просто пояснюється - виконавчу службу нині курує заступник Петренка засновник "Арцінгера" Сергій Шкляр.Тому, питання виконання рішень суду в інтересах Клюєва курує особисто начальник відділу примусового виконання рішень Сергій Крайчинський (людина Шкляра).

А тепер даю інформацію, яка пояснює чому команда "Арцінгера" демонструє таке запопадливе завзяття, якщо мова йде про відстоювання інтересів бізнесу Клюєва. Причина елементарна - Клюєв платить гроші!!!


таб

таб

Це два фрагменти податкових зобов'язань "Арцінгера" за 2014 рік. В кінці вересня, та у кінці листопада у юридичної фірми "Арцінгер" виникли зобов'язання зі сплати 500 тисяч грн ПДВ згідно договорів з цілим переліком підприємств Клюєва.

Тобто Клюєв навіть після Майдану залишився клієнтом юридичної фірми "Арцінгер". А вище викладені факти дають мені підстави вважати, що партнери цієї фірми, що інтегрувалися у владу продовжують на цих посадах обслуговувати своїх комерційних клієнтів.

Наслідок? Лише в історії "зелених тарифів" - держава дурно втратила близько 2 млрд. грн., а Клюєв отримав неадекватні надприбутки.

До речі, команда "Арцінгера" так само затято, як лобіювала "зелений тариф" Клюєва, знищує в інформаційному просторі мою ініціативу - законопроекту 3025 про спецконфіскацію активів Януковича і ко. Цей законопроект був написаний за аналогією італійському закону. Виходить команді "Арцінгера" його треба "зарубати" тільки для того, щоб дорогому клієнту - Клюєву не загрожувала доля італійського Нікастрі?

Нагадаю, що команда Арцінгера, до останнього часу була відповідальна за повернення активів Януковича в Україну. Більше року це входило до прямих посадових обов'язків героїв нашого часу, вихідців з "Арцінгеру": заступника керівника Мінюсту Антона Янчука та заступника генпрокурора Віталія Каська. Останній навіть очолив Міжвідомчу комісію з повернення активів. Може саме тому у нас не було жодних успіхів в цій сфері. Адже, як команді "Арцінгера" було забирати активи у "колишніх", якщо ці "колишні" дорогі клієнти рідної юридичної фірми?

Може тому конкретні дії були підмінені бурхливою діяльністю з лобіювання створення нової державної структури - "Національного агентства повернення та керування активами".

Касько та Янчук не втаємничують, що вони, а також приватні юристи з "Арцінгера", в якості волонтерів розробляли відповідний законопроект 3040, прийнятий у ВР в першому читанні.

Волонтерство це добре, якби в законопроект не було закладено безліч мін -він дає можливість "януковичам" повернути навіть ту "малость", що було арештоване в Україні.

Отож пустимо лисицю в курник, цапа в город, щуку в річку? Надамо юристам з багатою клієнтурою з "колишніх" (Клюєв, Каськів, Курченко) і далі "вдало" повертати в Україну награбоване "януковичами"? Воїстину: якщо процес не можна зупинити, його треба очолити і...зупинити.

P.S. А це дуже символічна картинка з "творчого доробку" Арцінгера за 2010 рік, яка може бути ілюстрації до дітища "Арцінгера" - законопроекту 3040.

лего

Тетяна Чорновол, блог на УП
VEhrdlVXMTBRemN3V1RkUmRHUkRlVWxPUTFFd1RETlJkRTVIUVRCTVdGRjFXSHBSY0RsREt6QlpSRkYyWkVNck1FeE1VWFowUXpkSlRrTnBNRXhFVW1kMFIwMHdXUzlSZG1SRGQweDVPRDA9
Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх