EN|RU|UK
 Общество
  9656  26

 Крила "Укроборонпрому": списана авіатехніка за ціною нової, неліквідні запчастини з Росії та завищена вартість


Автор: Валерія Бурлакова

Крім справ, які за останній місяць набули широкого розголосу, є і чимало інших, порушених проти посадових осіб державного оборонного концерну.

 Ми розглянули свіжі провадження стосовно посадових осіб авіаційних заводів України, а також поцікавилися деклараціями деяких з них.

41 МЛН ГРН ЗА СПИСАНІ ЗАПЧАСТИНИ

(Справи № 127/4728/19, кримінальні провадження №22017020000000087, остання ухвала суду по справі - 22.02.2019)

Як свідчать результати розслідування СБУ, ТОВ "Авіа Макс" та ряд підконтрольних фірмі фіктивних структур у Києві та Вінниці (ТОВ "Тех-партнер", ТОВ "Тангаж", ТОВ "Фалкон-Авіа", ТОВ "Спецавіасервіс", ТОВ "Антей Сервіс", ТОВ "Сервіс Авіа") вступили у змову зі службовими особами державних підприємств авіаційної галузі, які входять до складу ДК "Укроборонпром", а саме - ДП "Миколаївський авіаремонтний завод "НАРП", ДП "Чугуївський авіаційний ремонтний завод", ДП "Одеський авіаційний завод", ДП "Львівський державний авіаційно-ремонтний завод", ДП "Завод 410 ЦА". Підприємці та посадовці домовилися про постачання оборонним підприємствам запчастин зі списаної авіатехніки під виглядом нових.

Крила Укроборонпрому: списана авіатехніка за ціною нової, неліквідні запчастини з Росії та завищена вартість 01

"Товари, що постачались як нові фактично, були списані на авіаремонтних підприємствах та пройшли процедури відновлення із підробкою документів походження і проведення регламентних робіт з ремонту/відновлення, а в подальшому реалізовувалися на зазначені вище державні підприємства оборонно-промислового комплексу України за завідомо завищеними цінами", - зазначено у матеріалах справи. Відбувалося це у 2017-2018 роках.

Варто підкреслити, що, хоч це і не описується докладно у наявних наразі у відкритому доступі матеріалах справи - списані запчастини, які купував "Укроборонпром", привозили в Україну з-за кордону: "Службові особи ТОВ "Авіа Макс" та підконтрольних даному товариству структур, без оформлення необхідних дозвільних документів, організували механізм продажу авіаційних комплектуючих, які належать до товарів військового призначення з порушенням порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю".

У рамках схеми на ДП "Чугуївський авіаційний ремонтний завод" було реалізовано продукції на загальну суму 9 198 109 грн., на ДП "Завод 410 ЦА" - на 19 603 517 грн., на ДП "Львівський державний авіаційно-ремонтний завод" - на 6 239 754 грн, на ДП "Миколаївський авіаремонтний завод "НАРП" - на 1 682 195 грн. , а на "Одеський авіаційний завод" - на 5 169 759 грн. Таким чином, загальна сума оборудки становить 41 893 334 грн.

Службові особи та представники держпідприємств, причетні до змови, "на даний момент не встановлені слідством".

Крила Укроборонпрому: списана авіатехніка за ціною нової, неліквідні запчастини з Росії та завищена вартість 02

Водночас варто зауважити, що, згідно з деклараціями директорів згаданих у справі державних авіаційних підприємств, зарплатня кожного з них яскраво суперечить тезі про високі статки як ключовий інструмент запобігання корупції. Наприклад, 1,23 млн. грн. прибутку у вигляді заробітної плати від держави, а також 151 тис. пенсії, отримав та задекларував у 2018-му директор "Одеського авіаційного заводу" Віталій Юхачов , 973 тис. грн. заробітної плати та 58 тис. грн. пенсії – його колега з "Миколаївського авіаремонтного заводу" Віктор Кірницький .

"БУЛИ У ВИКОРИСТАННІ ТА МАЛИ НЕЗАДОВІЛЬНИЙ СТАН"

(Справа № 127/4728/19, кримінальне провадження №22018101110000010, остання ухвала суду по справі - 18.02.2019)

У іншій кримінальній справі, де також фігурують вживані контрабандні запчастини, представники державних підприємств наразі поки що взагалі не згадуються як підозрювані. У справі йдеться про ТОВ "НВП "Спецсервіс", засновник та директор якого "за попередньою змовою з іншими не встановленими на даний час особами, в т.ч. з числа громадян Російської Федерації, організовував незаконне переміщення (імпорт) з РФ до України запчастин до авіаційної техніки, які належать до товарів військового призначення та подвійного використання та підлягають державному експортному контролю".

З початку 2016 року по теперішній час "Спецсервіс" за результатами конкурсних торгів здійснював постачання запасних частин до авіаційної техніки до, зокрема, ДП "Одеський Авіаційний Завод", ДП "Запорізький державний авіаційний ремонтний завод "МіГремонт", ПАТ "МОТОР СІЧ", ДП "Луцький Ремонтний Завод "Мотор", ДП "Львівський державний авіаційно-ремонтний завод", ДП "Миколаївський авіаремонтний завод "НАРП" та ДП "Антонов".

З метою легалізації запчастин був залучений цілий ряд фіктивних підприємств, які нібито постачали товари "Спецсервісу". "У окремих випадках здійснювалося постачання на адресу державних підприємств запчастин, що були у використанні та мали незадовільний стан, під виглядом нових", - ідеться у одній з судових ухвал.

У контексті цієї справи, одним з фігурантів якої є "МіГремонт", важко не згадати про неприємну подію, яка сталася у лютому цього року, коли Хорватія висловила бажання повернути Україні модернізовані на наших заводах радянські літаки МіГ-21. У ході розслідування хорватська сторона з’ясувала, що у модернізованих винищувачів були старі запчастини з Болгарії, Алжиру і колишнього Радянського Союзу, що не відповідало наданій Україною технічній документації . "Укрспецекспорт" тоді відповів, що заяви Хорватії щодо модернізації МіГ-21 "є частиною системної і планомірної інформаційної війни проти України".

У 2,5 РАЗА ДОРОЖЧЕ

(Справа 1-кс/161/1696/19, кримінальне провадження №42018030220000102, остання ухвала суду по справі -21.02.2019)

У рамках кримінального провадження, зареєстрованого 07.11.2018 року, у розтраті підозрюються посадові особи ДП "Луцький ремонтний завод "Мотор" (є учасником ДП "Укроборонпром"), які у період з жовтня по листопад 2017-го за завищеними цінами придбали у у ТОВ "Юкас Україна" авіаційні деталі (13 підшипників марки "85-1126928Р1 ЕТУ100/1") за ціною 106 тис. грн. без урахування ПДВ за штуку, на загальну суму 1,65 млн. грн.

Крила Укроборонпрому: списана авіатехніка за ціною нової, неліквідні запчастини з Росії та завищена вартість 03

 "Луцький ремонтний завод "Мотор", фото з офіційного сайту

Проаналізувавши цінові пропозиції, слідчі встановили, що така ціна суттєво перевищує ринкову. Наприклад, для ПАТ "Мотор Січ" купувалися аналогічні підшипники за ціною 41 тис. грн. з ПДВ за штуку.

В даному випадку було встановлено, що до злочину може бути причетний директор підприємства . 31 січня 2019 року за дозволом суду у нього навіть вилучили для проведення експертизи мобільний телефон.

Директор волинського підприємства Володимир Маракулін у 2018 році отримав від держави 2,5 млн. грн. заробітної плати та 56 тис. грн. пенсії. Він та його родина є власниками торговельного центру у Луцьку, а також двох квартир, трьох земельних ділянок та чотирьох офісів у місті. У Києві родина Маракуліна володіє трьома квартирами, а також будинком та ділянкою в області

НЕЛІКВІДНІ ЗАПЧАСТИНИ З РОСІЇ

(Справа 1-кс/200/1488/19, кримінальне провадження №42018040000001455, остання ухвала суду по справі -15.02.2019)

Як було встановлено слідчим відділом СБУ у Дніпропетровській області (відповідне кримінальне провадження було зареєстроване 26.11.2018) протягом 2017-2018 років група осіб за попередньою змовою постачала за підробленими документами на державні підприємства неліквідні запчастини та комплектуючі до військової техніки російського виробництва.

Крила Укроборонпрому: списана авіатехніка за ціною нової, неліквідні запчастини з Росії та завищена вартість 04

Зареєстроване у Дніпрі ТОВ "Імпера груп" скуповувало на підприємствах РФ неліквідну продукцію, 80-90-х років виробництва, яку потім реалізувало на підприємства ДК "Укроборонпром". У офісі "Імпера груп" було вилучено велику кількість печаток та штампів заводів Російської Федерації, а також заповнені (з проставленими вищевиявленими відтисками печаток та штампів) та незаповнені (без внесення до них відповідних відомостей) бланки сертифікатів якості та технічних паспортів.

Серед контрагентів, яким "Імпера груп" постачала запчастини, був, зокрема, ТОВ "Вінницький авіаційний завод". У ході обшуку на заводі були виявлені оригінали паспортів на підшипники, поставлені ТОВ "Імпера груп", з відтисками печаток підприємств (заводів) Російської Федерації.

У аналогічній ситуації опинився також ДП "Конотопський авіаремонтний завод "АВІАКОН" та згаданий вище луцький "Мотор" .

 Валерія Бурлакова, "Цензор.НЕТ"

Источник: https://censor.net.ua/r3125811
 Топ комментарии
Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх