EN|RU|UK
 Политика Украины
  23159  9

 Сергій Білан: "Нам потрібна стратегія – яким чином держава бере під контроль фінансову та податкову сферу, тоді реформа буде системною"


Автор: Юрій Бутусов, Тетяна Бодня

Що буде з податковою міліцією під час реформування Державної фіскальної служби? Чи можливо у передвиборчий рік створити новий правоохоронний орган, який займатиметься економічними злочинами?

Відповідаючи на ці запитання, в інтерв’ю "Цензор.НЕТ" перший заступник голови Державної фіскальної служби Сергій Білан розповів також про те, яким чином за останні 4 роки змінилися тіньові схеми ухилення від сплати податків і які з них вдалося ліквідувати, що може зупинити чорний ринок переведення у готівку та чому у більшості випадків підприємці-порушники закону звільняються від кримінальної відповідальності.

Сергій Білан: Нам потрібна стратегія – яким чином держава бере під контроль фінансову та податкову сферу, тоді реформа буде системною 01

"НЕМА СКАРГ, НЕМА ПІДПРИЄМСТВ ЗАБЛОКОВАНИХ, ЗАРАЗ ІНШИЙ, ЛЮДСЬКИЙ ХАРАКТЕР ВІДНОСИН ПОДАТКОВОЇ МІЛІЦІЇ ТА ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ"

- Багато років лунають заяви ліквідувати податкову міліцію, але й досі податкова міліція працює, і коли буде створено нове Національне бюро фінансових розслідувань – не зрозуміло. Чому так?

- Проблема реформи не в одній податковій міліції, проект НБФР передбачає створення єдиної структури контролю шляхом об'єднання окремих підрозділів ДФС, СБУ і Нацполіції. Складна реформа, для цього важливо знайти підтримку з усіх боків. Сподіваюсь, що спільна політична воля скоро з'явиться.

- Якби перед виборами таку реформу розпочали, це була б системна реформа для українського бізнесу, хіба не так? Зараз вибори, і створення нової структури було б сильним кроком.

- Я казав та кажу зараз – створення нової єдиної структури фінансового контролю вважаю давно назрілим кроком. Але розумію, що уряду для прийняття такого складного рішення треба багато чого передбачити. Багато управлінських рішень. Є ризики…

- Які ризики?

- Ризики, що в Україні треба змінювати не тільки пакет законів для створення НБФР, але й для його ефективної якісної роботи треба вдосконалювати законодавство. Так само, як була створена система антикорупційних органів, разом зі спеціальним законодавством, так треба створити і систему фінансового контролю. Нам передусім потрібна стратегія – яким чином держава бере під контроль фінансову та податкову сферу, які проблеми, що треба зробити, тоді реформа буде системною. І Нацбюро отримає дієві інструменти для роботи. Якщо не побудувати систему – то під час такої перебудови чорні схеми в економіці активізуються. І це значно ускладнить роботу легальних підприємств.

- Ви працюєте на посаді майже 4 роки. Що за цей час змінилося у податковій міліції?

- Зникли "маски-шоу", тобто блокування бізнесу для вимагання хабарів під виглядом перевірок. Зник страх. Подивіться інтернет – нема скарг, нема підприємств заблокованих, зараз інший, людський характер відносин податкової міліції та платників податків. Багато зроблено, щоб почала виникати довіра. Ми ведемо відкриту комунікацію, до мене на прийом можуть без проблем потрапити будь-які платники. На усі слідчі дії співробітники заходять з відеокамерами для фіксації, ми чітко виконуємо закон "маски-шоу стоп". Завжди заходимо тільки за санкцією суду. І тільки у виняткових випадках, за потреби забезпечення фізичної безпеки працівників податкової міліції, разом зі слідчими до місця проведення слідчих дій виїжджають працівники підрозділу активних заходів, без автоматичної вогнепальної зброї та без елементів екіпіровки, які прикривають обличчя.

Ми постійно зустрічаємось на громадських платформах з Європейською бізнес-асоціацією, з Американською торгово-промисловою палатою. На базі ДФС існує 7 таких платформ: наприклад, по металургії, по підакцизних товарах, по зерну. На кожній - від 70 до 90 учасників, тобто, фактично більшість ринку. Ми постійно з ними ведемо роботу і за кожну свою дію аргументовано готові відповісти. Завдяки активній комунікації у нас нема невирішених застарілих проблем.

Друге – це економічний ефект нашої роботи. За минулий рік ми живими грошима забезпечили сплату до бюджету у сумі понад один мільярд гривень. Це тільки по тих провадженнях, які було направлено в суд.

Це більше в декілька разів, ніж будь-який інший правоохоронний орган, такого раніше ніхто не робив.

Третє: важливо, що понад 70% цієї суми сплачено добровільно ще в досудовому порядку. Що це означає простою мовою? Люди визнали: так, моя провина. Вони компенсували те, що мали сплатити до бюджету, ми направляємо справу в суд – і вони звільняються від кримінальної відповідальності. Раніше був популярним досить умовний показник: "попереджено завдання збитків на таку-то суму". І називали сотні мільйонів, мільярди. Але це, як правило, були примарні цифри. Ми від цього давно відійшли, наша статистика надходжень підтверджена казначейством.

Четверте. У кримінальних провадженнях фігурують особи, які афілюються з певними комерційними структурами. Немає такої великої фінансово-промислової групи, яка знаходиться поза межами контролю. Наприклад, існує проблематика з фіктивним страхуванням, виведенням грошей на офшори чи на фіктивні підприємства. Ми моніторимо всі компанії, які, за оперативними даними, можуть бути задіяні у схемах.

- Які зараз основні схеми ухиляння від сплати податків великими фінансово-промисловими групами?

- Ми бачимо тенденцію зростання обсягів операцій страхування і не всі вони вчиняються з додержанням вимог законодавства. За 2018 рік страховими компаніями задекларовано отримання доходу у сумі 48 млрд. грн., сплачено податку на дохід у 969 млн. гривень, у 2017 році – 36 млрд. грн. та 740 млн. грн відповідно.

Таким чином, дохід страхових компаній порівняно з 2017 роком збільшився на 12 млрд. грн., а податок на дохід – на 229 млн. гривень, і це дуже позитивна динаміка. Однак, є певні питання.

Приблизно 35% таких доходів страхових компаній отримано від фізичних осіб, 65 % - від юридичних осіб. При цьому, страхування життя займає домінуючу позицію в бізнесі лідерів європейського страхового ринку. На його частку припадає до 70 % чистих премій. Така суттєва різниця у структурі доходів свідчить про можливість використання операцій страхування для мінімізації сплати податку на прибуток та виведення коштів з обігу юридичних осіб. І це ми бачимо у повсякденній роботі.

У 2018 році за результатами відпрацювання діяльності страхових компаній зареєстровано 18 кримінальних проваджень, з яких 4 спрямовано до суду. Загальний обсяг "схемних" страхових операцій, які досліджуються у рамках проваджень, понад 5 млрд. гривень.

Не дивно, що коли ми почали займатись незаконними оборудками на страховому ринку, співробітників податкової міліції почали звинувачувати у тиску на бізнес.

Ми багато разів роз'яснювали, за якими категоріями робиться аналіз діяльності – якщо страхові компанії не знаходяться та не здійснюють діяльність за місцем реєстрації, засновники та директори компаній не мають відношення до їхньої реєстрації та діяльності, податки з отриманого доходу не сплачуються зовсім або не відповідають рівню доходів.

Так, у лютому 2019 року у м. Києві ліквідовано діяльність "конвертаційного центру", який надавав послуги підприємствам реального сектору економіки, у тому числі кредитно-фінансової сфери, з формування незаконних валових витрат та переведення безготівкових коштів у готівку.

Під час проведення обшуків крім грошових коштів та чорнової документації було вилучено 243 печатки, серед яких 17 страхових компаній. У подальшому допитано близько 40 фізичних осіб – підставних засновників та директорів понад 120 компаній, у т.ч. страхових, які пояснили, що не мають до їхньої реєстрації та діяльності ніякого відношення. Слідчі дії тривають.

- Прокоментуєте ситуацію зі страховою компанією "Арсенал Страхування", представники якої заявляли, що обшук, який провели слідчі Офісу великих платників податків ДФС, є незаконним?

- Ми не зовсім розуміємо, чому саме ця конкретна компанія зробила заяву, оскільки жодна процесуальна дія її не стосувалася. 21-22 березня 2019 року слідче управління фінансових розслідувань Офісу великих платників податків ДФС під процесуальним керівництвом Генпрокуратури провели санкціонований судом обшук в офісному приміщенні, в якому знаходились документи, печатки та комп’ютерна техніка ряду суб’єктів господарювання. Законність ведення ними діяльності в даний час досліджується в рамках досудового розслідування.

Слід зауважити, що відомості про розташування за вказаною адресою офісних приміщень ТОВ "СК" "Арсенал Страхування" чи його відокремлених підрозділів у реєстраційних документах або на офіційній інтернет-сторінці страхової компанії відсутні. Тобто, вона там не знаходиться взагалі. Тому у нас є зустрічне питання: чому вказаний обшук спричинив таку несподівану реакцію саме в цієї компанії?

- Закон зобов’язує фіксувати усе, що відбувається під час обшуку на відео. Слідчі це робили?

- Фіксувати усі обшуки ми почали ще задовго до того, як було прийнято пакет законів, що в народі отримали назву "Маски-шоу стоп". Цей обшук не є винятком. З огляду на таємницю слідства, я не можу розголошувати подробиць щодо зібраних матеріалів, але повірте мені – прийде час, і ми покажемо реальну картину того, що відбувалось насправді. Всім, хто лобіює інтереси й чиї саме, та намагається завадити слідству.

- Які результати роботи по інших основних схемах ухилення? В яких сферах спостерігається збільшення надходжень?

- Згідно з офіційною довідкою, зачитую: за результатами роботи у січні-березні 2019 року загальний економічний ефект від діяльності податкової міліції становив 6,3 млрд. гривень. З яких: 2,4 млрд. грн. – накладено арешт на майно та кошти у кримінальних провадженнях; на 898 млн. грн. зменшено до відшкодування суму ПДВ, яка є предметом досудових розслідувань; на 910 млн. грн. упереджено формування схемного ПДВ у системі електронного адміністрування податку; 168 млн. грн. – стягнуто до бюджету у сфері державних закупівель; 344 млн. грн. стягнуто до бюджету з вигодонабувачів конвертаційних центрів; на 744 млн. грн. вилучено з незаконного обігу підакцизної продукції; 193 млн. грн. додатково сплачено митних платежів від збільшення митної вартості задекларованих товарів; 676 млн. грн. - відшкодовано збитків у всіх кримінальних провадженнях.

Сергій Білан: Нам потрібна стратегія – яким чином держава бере під контроль фінансову та податкову сферу, тоді реформа буде системною 02

"Є ДУЖЕ ПРОСТА МАТЕМАТИКА - ВАРТІСТЬ ПЕРЕВЕДЕННЯ В ГОТІВКУ НА РИНКУ. ЯК ТІЛЬКИ ЦЯ ЦИФРА ДОСЯГНЕ 22-26%, ЦЕ ЯВИЩЕ ЗНИКНЕ АВТОМАТИЧНО"

- Який стан тіньових дешевих схем, що з конвертцентрами?

- Протягом 2015-2018 років конвертаційні центри стали поганим бізнесом. Ми не можемо без вдосконалення законодавства повністю подолати це явище, але "даху" у "конвертів" вже нема, і кожного року існування конвертів дорожче для їхніх організаторів. Значно скоротились терміни роботи окремо взятої транзитно-конвертаційної групи до її виявлення співробітниками податкової міліції.

І якщо раніше вартість послуг з незаконної конвертації грошових коштів становила 3-5 %, то нині 11-13%, іноді до 14%.

Протягом 2018 року податковою міліцією ліквідовано 55 конвертаційних центрів. З підприємств реального сектору економіки – користувачів послуг "конвертаційних центрів" стягнуто 762 млн. гривень.

За перші три місяці 2019 року вже ліквідовано 23 конвертаційні центри. Підприємства реального сектору економіки повернули до бюджету 344 млн. гривень.

У лютому 2018 року запроваджено практику накладення арешту сум ПДВ у системі електронного адміністрування ПДВ (ліміту ПДВ) по підприємствах що входять до складу транзитно-конвертаційних груп. У результаті на сьогодні в стадії арешту перебувають близько 920 млн. грн. ПДВ.

- У ЗМІ за 4 роки публікується чимало повідомлень про ліквідацію значної кількості конвертцентрів, але ці новини не припиняються. Що заважає остаточно закрити цю рубрику?

- Є дуже проста математика - вартість обготівковування на ринку. Вона значно виросла, але недостатньо, щоб зробити такі операції невигідними. Як тільки ця цифра досягне 22-26%, це явище зникне автоматично. Буде вигідніше задекларувати та заплатити необхідні платежі – і абсолютно спокійно проводити свою діяльність. Тому якщо говорити про ситуацію нині, то є кілька тенденцій: обсяги операцій зменшились, ризики зросли, а вартість збільшилася. Бо ми приходимо до кінцевого замовника, які б заплутані і довгі ланцюги при таких операціях не вибудовували. Завжди є конкретна особа або комерційна структура, якій потрібно було мінімізувати свої податки. Ми приходимо до конкретного замовника з єдиним питанням: "Шановний, от всі докази того, ланцюжок розплутаний – будь ласка, самостійно поверніть до бюджету те, що ви не доплатили".

- Що потрібно, щоб зробити конверт нерентабельним?

- Необхідні зміни загалом у правила оподаткування. Це не є компетенцією ДФС, ми не являємося суб’єктом законодавчої ініціативи. Ми подаємо відповідні пропозиції. Але є дискусійні, соціальні питання, які не можна вирішити швидко. Наприклад, наразі, одне з таких складних питань – відміняти чи не відміняти спрощену систему оподаткування, враховуючи ту роль, яку відіграють у тіньових схемах фізичні особи-підприємці.

- Можна вдосконалити систему контролю чи взагалі ви вважаєте, що поки існують такі ФОПи, побороти схеми неможливо?

- Швидких рішень нема, це болючі питання. Чимало підприємців дійсно сплачують податки за спрощеною системою, і чесно працюють у своєму маленькому бізнесі. Але є інші, які тільки реєструються чи дають свій паспорт, чи за 100 доларів підписують необхідні документи, і яких податкові махінатори просто використовують.

Типовий приклад: нещодавно у банківському секторі одна з впливових осіб терміново, за тиждень шукала 2 тисячі фізичних осіб-підприємців. Навіть не приховувала, що вони потрібні для мінімізації податку. Важливо відпрацювати це проблемне питання законодавчо, так щоб не обмежити чесних підприємців і одночасно зупинити брудні афери.

-Серед пріоритетних напрямків роботи податкової міліції, які Ви називали торік, була детінізація будівельної галузі. Що вдалося зробити за рік?

- Проводимо операцію "Будівельник" у будівельній галузі. За 2018 рік за зібраними матеріалами зареєстровано 121 кримінальне провадження, встановлено суму збитків, завданих інтересам держави у розмірі 564 млн. грн., накладено арешт на майно на суму 41 млн. грн., 13 справ спрямовано до суду.

Також не забуваємо про місцеві бюджети - профілактичними заходами забезпечено сплату пайової участі на розвиток інфраструктури на суму 39 млн. гривень.

Продовжуємо цю роботу і в поточному році. Виявлено 37 кримінальних правопорушень з боку недобросовісних забудовників та замовників, які разом нанесли державі 205 млн. грн. збитків.

Пересічні покупці мають право знати, скільки найсправді коштує житло та справжню перспективу його отримання. Адже основними порушеннями, зокрема і на етапі будівництва, залишаються використання фіктивних підприємств, відмивання коштів, виведення коштів за кордон за різними схемами через компанії з управління активами.

- Кілька було гучних справ у фармацевтичній галузі – який предмет?

- Загальний задекларований обсяг реалізації лікарських засобів виробниками, аптечними мережами та імпортерами за минулий рік становить 252 млрд. гривень.

Упродовж минулого та першого кварталу поточного років проведені перевірки 108 суб’єктів господарювання фармацевтичної галузі та закладів надання медичних послуг. В результаті стягнуто до бюджету 20 млн. грн, ще майже 14 млн. гривень зменшено бюджетне відшкодування ПДВ.

Зареєстровано 92 кримінальні провадження на загальну суму встановлених збитків 415 млн. грн. Матеріали 18 кримінальних проваджень з обвинувальними актами направлено до суду. Вилучено лікарських засобів та медобладнання на 34 млн. гривень.

- Зараз є великі рітейлери, які мінімізують сплату податків?

- Гадаю, що всі ми є клієнтами великих супермаркетів і на власні очі бачимо асортимент та кількість товарів. Якщо рітейлери з багатомільйонними виторгами сплачують 0,01% податків, то ми розуміємо, наскільки це не відповідає реаліям. З матеріалів кримінальних проваджень випливає, що фактично всі нечисті на руку рітейлери використовують стандартних 3-5 схем. Одна з них – це знову ж ФОПи. Офіційно за документами, багато які з супермаркетів – це лише полички у приміщенні. Вся основна прибуткова торгівля – кілька сотень договорів, розподілених між підприємцями, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування. Звичайно є такі, хто не вдається до схем, а сплачує податки у повному обсязі.

- Відмітимо добросовісних. Можете їх назвати?

- Користуючись попередньою тезою про об’єктивний підхід до усіх без винятку, не буду відділяти тих чи інших. Просто хочу зазначити, що є компанії, які поважають державу та власний імідж та дійсно платять податки.

- А що відпрацьовуєте у рамках операції "Мережа", яка розпочалася наприкінці минулого року? Які її результати?

- З огляду на стрімкий розвиток інтернет-торгівлі в країні, числені звернення громадськості щодо порушень у цій сфері у листопаді 2018 року розпочато проведення операції "Мережа".

Впевнено стверджую: майже в кожній області активно діють регіональні інтернет-сайти, що здійснюють реалізацію продукції, у т.ч. ймовірно ввезеної поза митним контролем, кінцевому споживачу. Додайте сюди загальновідомі Інтернет-сайти, що проводять торгівлю на всій території України і як свідчать результати проведених заходів роблять це з порушеннями законодавства,

Для прикладу – відомий Інтернет-сайт реалізує товари через магазини у 21 регіоні виключно за готівку із видачею чеків, які не відповідають вимогам складання (не зазначений продавець товару, відсутній номер чеку, тощо). Інші сайти пропонують придбати товари шляхом поштових відправлень та переказу коштів через платіжні системи. У разі виникнення якихось проблем з придбаними таким чином товарами покупцеві буде вкрай важно знайти відповідального, а тим більш повернути витрачені гроші.

Так, працівниками податкової міліції м. Києва встановлено численні порушення під час реалізації товарів через один з таких сайтів. З незаконного обігу вилучені імпортні телефони, електропобутова техніка на суму понад 3,5 млн. гривень.

Всього маємо вже 56 кримінальних проваджень. Додатково забезпечено надходжень до державного бюджету України на 21 млн. гривень.

Сергій Білан: Нам потрібна стратегія – яким чином держава бере під контроль фінансову та податкову сферу, тоді реформа буде системною 03

"ВВАЖАЮ ЗА НЕОБХІДНЕ ДАВАТИ ОЦІНКУ БРЕХНІ, ЩОБ ЛЮДИ БАЧИЛИ, ЩО МИ НЕ ЛЯКАЄМОСЬ ДИСКУСІЇ."

- Одне з нагальних питань, на які звертає зокрема увагу уряд, - це схеми при експорті продукції. Зокрема експортні операції неплатників ПДВ. Який загалом обсяг таких операцій?

- У 2018 році обсяги експортних операцій неплатниками ПДВ складали 11,5 млрд. гривень. 114 підприємств даної категорії експортували переважно ліквідну сільськогосподарську продукцію (зернові, олію, шрот) взагалі без сплати податків. У першому кварталі 2019 року 29 неплатників ПДВ експортували майже на 2 млрд. гривень ліквідної сільськогосподарської продукції.

За розрахунками наших аналітиків, втрати бюджету насамперед від неутримання ПДФО щороку становлять майже 2 млрд. гривень.

Проблема в тому, що чинним законодавством передбачено чіткий перелік документів, які має отримати та проаналізувати митниця при оформленні. На жаль, у цьому переліку немає документу, який би чітко вказував, що фірма не є платником ПДВ. Тому такі фірми безперешкодно вивозять ліквідні товари і благополучно зникають через деякий час. Це явище має системний характер.

Контрольно-перевірочні заходи органів ДФС щодо вказаної категорії суб’єктів господарювання майже безрезультатні, оскільки більшість із них не знаходяться за адресами реєстрації, не мають активів, проводять операції нетривалий проміжок часу, після чого фактично припиняють діяльність. Донарахування податкових зобов’язань таким підприємствам буде призводити лише до нарощування безнадійної податкової заборгованості.

Тому зараз урядом розглядається питання, яким чином, без додаткових обтяжень легальних суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності – забезпечити розумний контроль і припинити це явище.

- Три роки тому, коментуючи в інтерв'ю "Цензор.НЕТ" ситуацію з експортом горіхів, ви заявили, що приблизно 70% підприємств - експортерів мають ознаки фіктивності. Крім того, у таких операціях не сплачується ПДФО. А також назвали ще одну проблему - це неповернення виручки в іноземній валюті від проведених експортних операцій з горіхами. Якось ситуація змінилася?

- З жовтня 2018 по квітень 2019 роки (маркетинговий рік для врожаю горіхів 2018 роки) експорт здійснювали 42 суб'єкти господарської діяльності. Це 43 тис. тонн волоських горіхів на загальну суму 2,6 млрд. гривень. За такого масштабу діяльності сума податків, сплачених цими підприємствами до бюджету становить лише 17 млн ​​гривень, в тому числі ПДФО 13,8 млн гривень.

Нехитрими обчисленнями можна дійти висновку, що в середньому в бюджет держави під час експорту однієї тонни горіхів надходило аж 395 гривень.

Для порівняння, наповнення бюджету від експорту однієї тонни горіхів у 2017 році дорівнювало 385 гривень.

Існує непроста проблема контролю сплати податку з доходів фізичних осіб та військового збору, тому як приблизно від 50 до 60% горіхів збирається звичайними фізичними особами. Натомість, саме підприємство-експортер як податковий агент повинно сплатити за них податки. Як правило, експортерами виступають підприємства, які не реєструються платниками податку на додану вартість, що ускладнює нам оперативне встановлення джерел походження горіхів.

З метою боротьби з діяльністю, так званих фірм "одноденок", які зазвичай задіяні в різних схемах ухилення від сплати податків, в тому числі і в зазначеній сфері економіки, ми звернулися з чіткою пропозицією про внесення змін до Податкового кодексу України - зобов'язати всіх експортерів, які здійснюють вивезення товарів в обсягах, що перевищують 1 мільйон гривень, бути зареєстрованими платниками ПДВ.

Зазначені пропозиції були включені в проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування деяких операцій з продуктами рослинного походження".

Також, Державною фіскальною службою разом з Мінфіном був розроблений проект Закону України "Про внесення змін до статті 170 Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування доходів від продажу населенням сільськогосподарської продукції", яким пропонується спростити порядок сплати ПДФО від продажу населення сільськогосподарської продукції, а також зібраних горіхів, ягід, грибів.

З метою встановлення законодавчого розмежування між реальними виробниками, які сплачують належні податки, і фіктивними підприємствами, нами в Мінфін додатково спрямовані пропозиції про введення ліцензування експорту горіхів, грибів, ягід і меду.

Сергій Білан: Нам потрібна стратегія – яким чином держава бере під контроль фінансову та податкову сферу, тоді реформа буде системною 04

- У лютому в Одесі спалили партію контрабандних сигарет вартістю понад мільйон доларів. Операція з затримання цієї партії стала результатом співпраці з міжнародними партнерами? Загалом податкова міліція часто співпрацює з правоохоронними органами інших країн у частині протидії незаконному переміщенню підакцизних товарів через кордон?

- Так, знищення останньої партії сигарет – це фінальний крок у одному з епізодів нашого міжнародного співробітництва. Робота з іноземними партнерами нами ведеться на системній основі, й до цього часу вже реалізовано декілька успішних операцій зі знешкодження каналів незаконного переміщення сигарет транзитом через територію України до країн Європи. Усі вилучені сигарети знищуються встановленим законодавством порядком. Хочу зазначити, що для наших іноземних колег – насамперед з Державної податкової та митної служби Великої Британії (HMRC), Європейського офісу з питань боротьби з шахрайством (OLAF) основним питанням нашої взаємодії є протидія незаконному постачанню нелегальних сигарет на європейський ринок. Адже при цьому бюджети країни Європи втрачають мільярди євро. Для нас це питання є також принциповим, оскільки це не тільки міжнародний імідж України, але й боротьба з ухиленням від сплати акцизного податку, та врешті-решт – здоров’я наших громадян. У теперішній час триває активний обмін інформацією та сподіваюсь, що найближчим часом ми зможемо повідомити про успішні результати нових спільних операцій.

- До речі, а чому саме податкова міліція знищує сигарети, а не передає їх, наприклад, нашим військовослужбовцям у зону проведення ООС?

-Це питання мені ставлять щоразу, коли ми починаємо знищення тютюнових виробів у великих обсягах. Закон чітко передбачає, що такий конфіскат незрозумілого походження має бути знищений. Тому ми не маємо іншого вибору.

- Наприкінці минулого року податкова міліція спільно з громадськими активістами і Нафтогазовою асоціацією України запустили інтерактивну карту, на якій позначено місця нелегальної торгівлі пально-мастильними матеріалами. Скільки нелегальних заправок завдяки цій карті вдалося ліквідувати?

- Так, саме з кінця 2018 року в інтернеті запрацював сайт, який розроблений і адмініструється представниками громадської організації "Нафтогазова асоціація України". У створенні цього сайту ні податкова міліція, ні ДФС загалом участі не брали. Але ми тісно співпрацюємо з асоціацією у цьому напрямку. Загалом ми перевіряємо інформацію про податкові правопорушення, яка міститься в різних джерелах, зокрема і в засобах масової інформації, інтернеті.

До роботи з припинення діяльності нелегальних АЗС Державною фіскальною службою залучено й інші контролюючі та правоохоронні органи, а також органи місцевого самоврядування.

Всього торік за участю співробітників податкової міліції на 426 об'єктах торгівлі паливом (АЗС/АГЗК) виявлено цілу низку порушень чинного законодавства. Основні серед них – продаж пального без державної реєстрації, необхідних дозвільних документів, документів, що підтверджують законність походження пального, а також факти реалізації пального без застосування РРО.

Завдяки проведеним заходам з незаконного обігу вилучено понад 5 тис. тонн пального на суму 150 млн. гривень, а також обладнання для його зберігання та реалізації на 117 млн. гривень. За виявленими порушеннями складено 240 адмінпротоколів та розпочато 62 кримінальних провадження.

У 1 кварталі вже цього року з участю співробітників податкової міліції порушення чинного законодавства виявлено на 176 об'єктах торгівлі пальним. Завдяки заходам, які було проведено, з незаконного обігу вилучено майже 2 тис. тонн пального на 50 млн. гривень, а також обладнання на 57 млн. гривень. За виявленими порушеннями складено 56 адміністративних протоколів та розпочато 8 кримінальних проваджень.

- Перевіряєте нафтобази? Скільки виявлено нелегального пального там за 2018-2019 роки?

- Якщо казати про минулий рік, то загалом з незаконного обігу вилучено понад 20 тис. тонн пального на суму 531 млн. гривень, припинено діяльність 17 незаконних виробництв, які в основному було організовано на територіях нафтобаз, резервуарних парків, паливних складів.

У 1 кварталі 2019 року з незаконного обігу вилучено майже 13 тис. тонн пального на суму 336 млн. гривень, припинено діяльність 14 незаконних виробництв.

Сергій Білан: Нам потрібна стратегія – яким чином держава бере під контроль фінансову та податкову сферу, тоді реформа буде системною 05

- Що відбувається з вилученим пальним далі?

- Рішення щодо можливості конфіскації в дохід держави вилученого ухвалює суд за результатами розгляду адміністративних і кримінальних проваджень. Органом, що виконує судові рішення, є Державна виконавча служба. Ми не втручаємося далі у цей процес.

- Нещодавно Ви опублікували кілька постів на своїй сторінці у соціальній мережі "Фейсбук", де йдеться про інформаційну кампанію проти Вас. При цьому вказали, що це дивним чином збігається у часі з розділенням ДФС і конкурсом на посади голів служб, які створюються. Але до чого тут конкурс, якщо Ви не подавали документи і не берете в ньому участі?

- Насамперед я хотів би подякувати чесним журналістам, які не готові публікувати фейки навіть за великі гроші. Адже саме від них я дізнався про існування цілої інструкції, яким чином мене потрібно скомпрометувати. Конкурс – це лише одна з можливих причин інформаційної атаки. Необхідно давати оцінку брехні, щоб люди бачили, що ми не лякаємось дискусії. Я вже неодноразово наголошував, що я завжди відкритий до спілкування з журналістами. Це частина моєї роботи, питання довіри громадян та платників податків.

Юрій Бутусов, Тетяна Бодня, "Цензор.НЕТ",
Фото: Наталя Шаромова, "Цензор.НЕТ"

Источник: https://censor.net.ua/r3122878
Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх