EN|RU|UK
 Форум Украины(618130)
  124  1
Тему создал:

Как Тимошенко развивала украинское авиастроение.

ДП "Лізингтехтранс" скасувало конкурс на передачу в лізинг двох літаків Ан-140 через відсутність грошей на їх закупівлю. В цілому програма закупівлі авіатехніки через механізм держлізингу в 2009 р. повністю провалилася.

Про те, що оголошений в кінці минулого року конкурс на визначення лізингоотримувача двох літаків Ан-140 так і не відбувся, розповів директор з зовнішньоекономічної діяльності ДП "Лізингтехтранс" Роман Радченко. "Гроші для закупівлі двох Ан-140 в Харківського авіазаводу мали надійти на рахунок "Лізингтехтрансу" згідно з постановою Кабміну, проте вони так і не були перераховані.

Тому конкурс довелося скасувати", - повідомив Радченко. Нагадаємо, в листопаді уряд виділив із стабфонду держбюджету 20 млн. грн. Міністерству транспорту, яке, як передбачалося, купить через підпорядковане йому лізингове підприємство три літаки Ан-140. У постанові було сказано, що кошти виділяються за рахунок скорочення витрат по фінансуванню дорожньої інфраструктури, а також метрополітенів у Києві, Харкові, Донецьку і Дніпропетровську. На конкурс "Лізингтехтранс" виставив два, а не три літаки, оскільки саме така кількість готових Ан-140 перебуває в цехах ХДАВП (ці авіалайнери ще в 2004 р. замовила в заводу азербайджанська авіакомпанія AZAL, проте пізніше анулювала замовлення).

Розкриття конкурсних пропозицій відбулося в кінці грудня, а назвати переможця планувалося в січні.

Як вже писали "ЕІ", заявку на участь у конкурсі подали чотири регіональні компанії - "Мотор Січ", "АРП-410", "Марс РК" і "Бізнес Авіа". Такий високий попит, за словами конкурсантів, обумовлений привабливими умовами лізингу, а також характеристиками даної льотної техніки. Як розповіли в ТОВ "Марс РК", зараз перевізник експлуатує літаки Saab-340. Проте, всупереч поширеній думці про те, що обслуговування різних типів повітряних суден невигідне для авіакомпанії, "Марс РК" вважає доцільним поповнення свого флоту літаком Ан-140.

"Таких умов, як в "Лізингтехтрансу", зараз немає в жодної компанії на ринку: термін лізингу - 25 років, з відстроченням платежу в два роки, невисокий щомісячний платіж. Крім того, на внутрішньому ринку відчувається дефіцит техніки такого класу, як Ан-140", - говорить гендиректор "Марс РК" Андрій Прохоров.

За словами експертів, Ан-140 - найбільш вдала модель повітряного судна для експлуатації на внутрішніх маршрутах. Це пояснюється високою економічністю турбогвинтових авіалайнерів, до яких і належить Ан-140, на маршрутах невеликої дальності. Наприклад, порівняно з реактивним Ан-148 економія палива на відстані близько 1 тис. км. може досягати 50%. Тоді як достоїнства реактивної техніки виявляються при польотах дальності 3 тис. км. і вище.

Тим не менше компанії, які бажають купити Ан-140, не бачать ніякої можливості придбати літак безпосередньо у виробника, без посередництва лізингової компанії. "Навряд чи якісь перевізники зараз на це здатні", - говорить Андрій Прохоров. Таким чином, ті з небагатьох в Україні літаків, які доведені до стадії повної готовності, так і не вдалося передати в експлуатацію.

В цілому за підсумками 2009 р. можна стверджувати, що програма закупівлі авіатехніки за бюджетні гроші провалилася. Влада так і не змогла запропонувати авіакомпаніям ефективний лізинговий механізм як стимул-реакцію для придбання техніки вітчизняного виробництва, а заводи залишилися без живих грошей для фінансування виробництва нових літаків.

"Цього року ми не придбали жодного літака. Той перший Ан-148, який з червня перебуває в лізингу в АНТК ім. Антонова і експлуатується компанією "АероСвіт", був куплений ще в 2008 р." - признаються в "Лізингтехтрансі". Нагадаємо, окрім 20 млн. грн. на Ан-140, в держбюджеті на 2009 р. було також передбачено виділення 123,2 млн. грн. для фінансування закупівлі через ДП "Лізингтехтранс" літаків Ан-148.

FINANCE.UA

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 Сейчас пишут
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
NNN, Vadym Tsyrkalyuk, Maxim Isajew, Олександр Багряний, Miko R 798886a8, Паливода Александр, sulima ivan, Yakiv Sirko, Остап Бендера, zaParisian, тютя тютькин 0e0cff03, Олександр Філіпов, John Observer, Андрій Засуха, Turan1989, Ksenia VB, Иванов Иван 614911af, Serjio 1611, Alexandr Slavich, , ukrweb, IMPERIUM LEGIONIS, Бислан 2004, Виктор Новиков 33f4e42d, GSN, Ils ne passeront pas, кацалапый хряк, Alex Korvin, Supple Vine, bbc 965160aa, Виктор Ли a3db1a1b, Irada, Юрий Рыжков, Senator S 01a656ec, про, Юрий Булкин, Дмитро Черних, Tatyana Pomolova, Саша Крест, Гыг с Вами, Rjr, jan pobokov, Кот Баюн d4bd94a9, Характер Скрытный, Стопор, Владислав Василенко, Vlad Pr, почему, Александр Бычик, kira129, Yuriy Yurieff, Frol Fedoroff, Злой Волшебник, три - пятнадцать, громозека, Николай Масло, Екатерина Георгиевна, Зулусс, 4Liberty UA, Alexei Skibo, Салаутдин, Сулла Фартовыйшописец
 Всего на сайте: 195 писателей
 
 
 
 
 
 вверх