EN|RU|UK
 Форум Украины
  154  0
За державу прикро…

 За державу прикро…


Київський електротехнічний завод «Транссигнал» має власну 138-річну історію. Не зважаючи на те, що завод пережив дві війни та важкі 90-ті роки минулого століття, на підприємстві вдалося зберегти колектив та технічний парк, завдяки чому і на сьогодні, як багато років поспіль, завод випускає продукцію. Цей завод – єдиний виробник в Україні стрілочних електроприводів та дросель-трансформаторів, продукції, яка є необхідним компонентом для забезпечення життєдіяльності та безпеки руху залізниць України, а також виконання капітального ремонту вагонів колієвимірювачів.
100 відсотків акцій ПрАТ «Київський електротехнічний завод «Транссигнал» (далі – ПрАТ «КЕЗ «Транссигнал») належать державі в особі Міністерства інфраструктури України. Крім того, підприємство входить до переліку підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, і не підлягає приватизації.
З деякого часу, завод став смачним шматочком у центрі міста Києва. Так, у 2004 році без згоди Укрзалізниці, єдиного акціонера та вищого органу управління акціонерного товариства на той час, було створено ТОВ «Бізнес-центр «Перехрестя», одним з учасників якого стало ВАТ «Київський електротехнічний завод «Транссигнал». З боку заводу до створеного ТОВ «БЦ «Перехрестя» було введено будівлі і споруди вартістю більш як 12 млн. грн. Але, ми всі розуміємо, що реальна ціна вищезгаданих будівель разом із земельною ділянкою у центрі Києва, на якій вони розміщені, складає на сьогоднішній день мільйони умовних одиниць.
Однак, ПрАТ «КЕЗ «Транссигнал» продовжувало працювати. У 2012 році під час підготовки до «ЕВРО-2012», у межах впровадження швидкісного руху поїздів залізницями України, завод працював в декілька змін та виконав всі поставлені завдання з виробництва необхідної кількості дросель-трансформаторів. Після чого Міністр інфраструктури України у своєму виступі 09.02.2012 року відмітив успішну роботу Київського електротехнічного заводу «Транссигнал».
З усіх сторін ПрАТ «КЕЗ «Транссигнал» захищений відповідними законодавчими актами, і продукція його потрібна залізницям України, але, як показало життя, зовсім не застраховане підприємство у наших сучасних умовах від «навмисного банкрутства».
Останньою краплею у всій славетній історії заводу стало рішення керівництва Міністерства інфраструктури України щодо «реорганізації ПрАТ «КЕЗ «Транссигнал». Сутність цієї реорганізації дуже проста – передати обладнання, конструкторську та технологічну документацію, для освоєння та випуску стрілочних електроприводів та дросель-трансформаторів на ПрАТ «Харківський електротехнічний завод «Трансзв’язок» (підприємство, яке підлягає подальшій приватизації та не входить до статутного капіталу ПАТ «Укрзалізниця»). Після чого ПрАТ «КЕЗ «Транссигнал» на нашу думку повинен повністю припинить виготовлення власної продукції. Складається враження, що хтось дуже зацікавлений у припиненні виробничої діяльності Київського електротехнічного заводу «Транссигнал», підприємства, хоча із мінімальним відсотком, але за підсумками роботи у 2013 році – рентабельного, єдиного виробника імпортнозамінюючої продукції для потреб залізниць України.
З жовтня 2013 року по травень 2014 року на підприємстві примусово скорочували працівників та не отримували жодного замовлення на виготовлення продукції.
ПрАТ «КЕЗ «Транссигнал» та ПрАТ «ХЕЗ «Трансзв’язок» доповіли в Міністерство інфраструктури України і в Укрзалізницю, що документація передана з одного підприємства на друге, а фактично її ніхто не мав права передавати, тому і не передавав.
Чомусь, особливо зацікавлений процесом передачі документації та обладнання був керівник профільного Головного управління ДАЗТ «Укрзалізниці» Басов В.І..
Фактично для освоєння виробництва електроприводів стрілочних (СП) та дросель-трансформаторів (ДТ) на ПрАТ «Харківський електротехнічний завод «Трансзв’язок», товариство повинно було зробити комплекс заходів, зокрема: замовити проект щодо створення виробництва (цеху) з випуску ДТ та СП, придбати спеціальне верстатне обладнання та виконати будівельно-монтажні роботи з його монтажу згідно з замовленим проектом, здійснити пусконалагоджувальні роботи змонтованого обладнання щодо випуску ДТ та СП. Після чого на ПрАТ «Харківський електротехнічний завод «Трансзв’язок» державною комісією повинно бути прийнято у експлуатацію виробництво з випуску нової продукції. Крім того, розробити під новозбудоване обладнання технологічну документацію з виготовлення СП та ДТ та підготувати персонал на ПрАТ «Харківський електротехнічний завод «Трансзв’язок» для виготовлення нової продукції.
На новому власному обладнанні потрібно виготовити дослідні зразки СП та ДТ та провести їх випробування щодо експлуатації на залізницях України., і не забувати про те, що нова продукція ПрАТ «Харківський електротехнічний завод «Трансзв’язок», тобто СП та ДТ, повинна бути сертифікована.
Тільки після виконання вищевикладених заходів можливо здійснювати серійне виготовлення для потреб Укрзалізниці СП і ДТ. Все це потребує дуже великих капітальних вкладень та багато часу, чого немає у теперішній час на Харківському електротехнічному заводі «Трансзв’язок».
Під час відряджень спеціалістів ПрАТ «КЕЗ «Транссигнал» до ПрАТ ХЕЗ «Трансзв’язок» був підтверджений факт відсутності відповідного обладнання для виготовлення у теперішній час СП та ДТ, а також підготовлених фахівців..
Незважаючи на це, Міністерством інфраструктури України поставлене завдання керівництву Харківського електротехнічного заводу «Трансзв’язок» щодо виготовлення СП та ДТ та участі у тендерах протягом 2014 року. У цієї ситуації є найкращий вихід для ПрАТ «ХЕЗ «Трансзв’язок» - це організувати придбання продукції у вигляді запасних частин на Брянському заводі «Терматрон» (Російська Федерація), якій виготовляє СП та ДТ, та організувати їх збірку на власних виробничих площах, з подальшим продажем їх підприємствам України.
Таким чином, на нашу думку ПрАТ «ХЕЗ «Трансзв’язок» спонсорує економіку Росії та ставить у залежність залізниці України від Російського виробника, у частині виготовлення засобів безпеки, модернізації та ремонту залізничних шляхів. В чиїх інтересах це робиться – це питання для відповідних органів.
Прикладом тому став тендер на Інгулецькому ГОК з проведення закупівель стрілочних електроприводів, де учасником тендеру вже став відомий нам «виробник» стрілочних електроприводів – ПрАТ ««Харківський електротехнічний завод «Трансзв’язок».
Збереження вітчизняного виробництва СП та ДТ дозволить позбутися навмисної залежності від Росії у цьому сегменті та надасть можливість продовжувати їх виробництво на експорт, з метою укріплення міжнародного авторитету нашої країни.


Профспілковий комітет ПрАТ
«Київський електротехнічний завод «Транссигнал»
Источник: https://censor.net.ua/f2721435
Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 Сейчас пишут
Magdalena Zurbiene, Арнольд Рюйтель, Сын Расеи, Vadym Tsyrkalyuk, Forest Gumр 2f83752f, I Ka 538a282a, aquarius580 459c2008, почему, Andreas Root, OA
 Всего на сайте: 29 писателей
 
 
 
 
 
 вверх