EN|RU|UK
Блоги 

Федір Веніславський

  1932  5

Призначення Верховною Радою України члена конкурсної комісії НАЗК як апофеоз боротьби з корупцією в Україні

9 лютого 2017 року відбулося дуже симптоматичне як безпосередньо для борців з корупцією, так і для усієї юридичної (і не тільки) спільноти України призначення Верховною Радою України восьмого члена конкурсної комісії з відбору кандидатів у члени Національного агентства з питань запобігання корупції. Ним став доктор юридичних наук, професор, голова Антикорупційного комітету Асоціації українських юристів Олег Марцеляк. Проект постанови про його призначення було внесено до Верховної Ради України Є. Соболєвим, - головою Комітету з питань запобігання і протидії корупції. На засіданні парламенту її презентував народний депутат В. Чумак. З другої спроби за кандидатуру О. Марцеляка віддали свої голоси 226 народних депутатів України - майже одностайно фракції БПП, Народного Фронту та Групи "Партії "Відродження".

Симптоматичність цього призначення обумовлена кількома ключовими моментами.

По-перше, У 2000 році О. Марцеляка було звільнено з посади доцента кафедри конституційного права України Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого (сьогодні Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого). Формально - звільнення відбулося за власним бажанням О. Марцеляка. Насправді все було набагато цікавіше. В день свого звільнення "за власним бажанням", він проводив консультацію перед іспитами для курсантів 2-го курсу факультету підготовки кадрів для органів СБУ. На цій консультації О. Марцеляк відкрито озвучив для всіх присутніх "розцінки" за отримання оцінок під час прийняття ним іспиту, який мав відбутися наступного дня. Однак, його слова було зафіксовано за допомогою аудіо-записуючого пристрою та надано керівництву навчального закладу. Того ж дня О. Марцеляк, після люб'язно наданої йому можливості прослухати цей запис, написав заяву про звільнення з роботи за власним бажанням.

По-друге, про факт вимагання О. Марцеляком хабара відомо щонайменше кільком сотням тодішніх курсантів факультету підготовки кадрів для органів СБУ, а сьогоднішнім старшим офіцерам СБУ. Думаю зайвим буде прогнозувати як буде сприйнято (чи вже сприйнято) офіцерами СБУ його призначення на посаду члена конкурсної комісії з відбору членів Національного агентства з питань запобігання корупції.

По-третє, якщо Верховна Рада України за поданням г олови Комітету з питань запобігання і протидії корупції призначає на посаду члена конкурсної комісії з відбору кандидатів у члени Національного агентства з питань запобігання корупції таку особу, то про яку протидію корупції на державному рівні може йтися? При цьому, особисто для мене складно визначити, що є більш небезпечним у цьому призначенні: відсутність достатньої інформації про корупційне минуле новопризначеного члена, чи її усвідомлене ігнорування Комітетом з питань запобігання і протидії корупції та парламентом загалом.

P.S. Чи може бути членом Національного агентства з питань запобігання корупції особа, яка брала хабарі?

Чи може обирати члена Національного агентства з питань запобігання корупції особа, яка вимагала хабарі?

P.P.S. Допускаю, що Президент України П. Порошенко, призначаючи О. Марцеляка членом конституційної комісії (див. Указ Президента України від 31.03.2015 р. №190/215), також не був поінформованим про всі особливості його біографії. Хоча, напевно, мав би! Або ж вирішив, що його професійні здобутки переважають "невеличкі" вади доброчесності.

Допускаю, що й Асоціація українських юристів також не була свідома, обираючи цю особу головою Антикорупційного комітету Асоціації.

P.P.P.S. Для остаточного подолання корупції в Україні Президенту України разом з парламентом та урядом необхідно терміново ПОПРОСИТИ очолити один з антикорупційних органів держави екс-суддю-колядника І. Зварича. Його креативність та неоціненний досвід забезпечать миттєве знищення головного зла на шляху розвитку України!

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх