EN|RU|UK
Блоги 

Тетяна Попова

  666  4

Вступне слово "Словника зі Стратегічних комунікацій". Частина ІІ

Для успішного комунікаційного процесу важливими складовими також є як створення та розвиток власних каналів передачі інформації, так і отримання доступу до інших необхідних нам каналів інформації, а також врахування таких чинників, як "час" та "швидкість", що визначатимуть актуальність повідомлень. Крім того, ефективна стратегічна комунікація вимагає синхронізації потоків найважливіших тем, повідомлень та зображень для інформування та впливу на певну аудиторію. Також існують інші можливості стратегічних комунікацій, якими не слід нехтувати, і які повинні використовуватися.

Деякі приклади включають діяльність служби зі зв'язків з цивільною адміністрацією і населенням (СІМІС), які проводяться в першу чергу для підтримки теми Стратегічних комунікацій і повідомлень; операції, оперативний маневр, або демонстрація сили, яку проводять в основному для відправки повідомлення; діяльність з побудови взаємин з окремими особами і групами, щоб впливати на поведінку; нетрадиційне залучення засобів масової інформації (наприклад, блоги, Twitter і Facebook); заходи, пов'язані з полем діяльності, які спрямовані на підтримку теми і повідомлень.

Інтеграція, балансування, узгодженість та одночасно унікальність комунікаційних засобів повинні стати основою для реалізації стратегічних комунікацій, у т.ч. підтримки зв'язків з громадськістю та публічною дипломатією, інформаційних операцій тощо. По-перше, виконання конкретних завдань стратегічних комунікацій своєчасними повідомленнями, зображеннями та діями зазвичай вимагає інтеграції і синхронізації двох або більше інформаційних процесів. По-друге, для ефективної стратегічної комунікації необхідна узгодженість у спільній діяльності процесу синхронізованого планування та проведення інформаційних заходів з усіма іншими діями. По-третє, баланс між різними способами дій в інформаційному просторі для підтримки стратегічних комунікацій залежить від урахування дії багатьох чинників, таких як завдання, мети, інформаційного середовища та аудиторії, на яку спрямована комунікація.

Кожна зі складових стратегічних комунікацій має також свою структуризацію. Зазначене добре видно на прикладі інформаційних операцій (далі - ІО), які фахівці армій держав-членів НАТО визначають як інтегроване застосування основних можливостей щодо боротьби в електромагнітному просторі, комп'ютерних мережевих операцій (дій в кіберпросторі), психологічних операцій, введення противника в оману (MILDEC) та забезпечення безпеки операцій (OPSEC) тощо у відповідності з зазначеними допоміжними і супутніми можливостями щодо впливу на інформаційне середовище противника з одночасним захистом свого власного.

Слід наголосити, що основні властивості ІО використовуються в поєднанні з пов'язаними з ними можливостями. Для нас важливо розібратися в цих відносинах для того, щоб визначити, як почнуть використовувати ці можливості для підтримки стратегічних комунікацій в ході їх планування і виконання. В іншому випадку неефективна інтеграція основних властивостей ІО під час підтримки досягнення цілей стратегічних комунікацій може стати проблемою.

В свою чергу, зв'язки з громадськістю здійснюють три основні функції (публічна інформація, інформація команди, діяльність пов'язана з залученням громадськості), яка підтримується плануванням, аналізом і оцінкою з метою підтримки дій військ в операціях. Точна і своєчасна інформація має важливе значення для суспільного розуміння і вирішення проблем в умовах кризи. Фахівці завжди повинні включати дану інформацію в планування. Своєчасна оперативна офіційна інформація допоможе створити, зміцнити, або зберегти сприятливі умови для просування національних інтересів і політики, а також допоможе пом'якшити неофіційну інформацію і пропаганду противника. Фахівці зі зв'язків з громадськістю на всіх рівнях мають консультувати керівників про можливі результати дій і визначають потенційний вплив на суспільне інформаційне поле.

Іншим прикладом складової стратегічних комунікацій є публічна дипломатія, що є здатністю розуміти, взаємодіяти, впливати та інформувати ключову зарубіжну аудиторію через слова і дії, які б сприяли розумінню політики і просуванню інтересів держави. Ця здатність може включати в себе діяльність в області суспільної інформації, а також інформаційні заходи, такі як створення і поширення медіа-проектів, таких як веб-сайти, радіо, друк і телебачення для надання допомоги в інформування зарубіжних цільових аудиторій.


Порівняння можливостей деяких складових стратегічних комунікацій та їх внеску у досягненні загальної мети:


Мета

Функція

Спрямування

Результат

Аспект

Стратегічні комунікації

Створення, посилення або підтримання сприятливих умов

Синхронізація

Ключова аудиторія

Підтримка та залучення

Когнітивний

Інформаційні операції

Вплив, протидія противнику

Інтеграція

Противник

Вплив

Когнітивний, фізичний, інформаційний

Зв'язки з громадськістю

Освіта, інформування суспільства, утримання супротивника

Своєчасна інформація про діяльність Міноборони

Місцева та міжнародна аудиторія

Інформування та стримування

Когнітивний

Публічна

дипломатія

Підтримка та спрощення (сприяння) реалізації ініціатив публічної дипломатії

Підтримка цілей зовнішньої політики

Міжнародна аудиторія

Підтримка, інформування та вплив

Когнітивний


Наразі Україна розпочинає свою діяльність у сфері стратегічних комунікацій. У цілому, подібні напрямки стратегічних комунікацій, які існують при кожному міністерстві, проте їхні безпосередні повноваження є обмеженими для реалізації їх конкретних заходів. Після підписання документів про започаткування партнерства України у сфері стратегічних комунікацій з НАТО, Міністерство інформаційної політики України безумовно стало одним з провідних центральних органів виконавчої влади щодо реалізації дорожньої карти партнерства у сфері стратегічних комунікацій. І саме розробка концепції реформування сфери державних комунікацій спільно з Секретаріатом Кабінету Міністрів та РНБО України є одним із наших пріоритетних завдань сьогодні.

Програма партнерства з НАТО - це довгострокова ініціатива, що виникла з пропозицій України. Вона спрямована на розвиток можливостей та функцій українських структур у сфері стратегічних комунікацій шляхом надання консультативної та практичної допомоги з боку партнерів.

Що стосується воєнної сфери співробітництва з НАТО, то починаючи з 2016 року в пакеті Цілей партнерства в рамках Процесу планування та оцінки сил міжнародної програми Партнерство заради миру було започатковано нову ціль партнерства "Стратегічні комунікації", реалізація якої передбачає створення та функціонування системи стратегічних комунікацій Міністерства оборони України та Збройних Сил України.

Майже 3 роки з початку російської агресії проти України, ситуація змінилася на краще, як мінімум, у сфері зв'язків з громадськістю та у взаємодії зі ЗМІ майже в усіх міністерствах України. Проте, залишаються невирішеними ще досить багато питань.

Варто зауважити, що неналежна робота у сфері стратегічних комунікацій формує негативний імідж країни для міжнародної спільноти, звинувачення в утисках свободи слова, порушення міжнародних стандартів про висвітлення інформації з зони бойових дій, поширення чуток та неправдивої інформації з боку супротивника через брак достовірної інформації. Звісно противник може використати це в своїх інформаційно-психологічних операціях проти нас.

Отже, на сьогодні в державі поступово реалізовується план, який стосується відкритої частини стратегічних комунікацій. Звичайно існує закрита складова, яка входить до повноважень Міністерства оборони України, Служби безпеки України, інших суб'єктів сектору безпеки та оборони. Сподіваємося, що впродовж наступних декількох років ми зможемо вийти на рівень відповідності кращим практикам НАТО в сфері стратегічних комунікацій та зміцнити комунікаційні зв'язки між владою та суспільством. А цей словник допоможе ознайомитися з термінами як співробітникам всіх суб'єктів впливу в інформаційному просторі, так і студентам, які в майбутньому будуть працювати у сфері комунікацій.




Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх