EN|RU|UK
Блоги Тетяна Попова
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.
  368  0

Новий уряд. Як надовго?

В країні помінявся уряд у зв'язку з рішенням парламентської більшості і, судячи з усього, президента. Які висловили недовіру попередньому прем'єр-міністру, автоматично відправивши у відставку більшу частину уряду. Незважаючи на це, деякі блогери пишуть, що незрозуміло, чому уряд відправився у відставку. Мені здається, що все-таки ситуація досить зрозуміла. Це – незадовільна робота. Причому в багатьох випадках вона незадовільна не тільки в таких секторах, як, наприклад, падіння промислового виробництва або ситуація з медреформою і протидією коронавірусу, але і з комунікаційної точки зору. Мені здається, що уряд, який прийшов після останніх виборів, сподівався, що пропрацює, як мінімум рік, і деякі міністерства писали по півроку стратегії, займалися злиттями декількох міністерств в одне або навпаки, виділенням окремих служб, замість того, щоб займатися прямими обов’язками в своїй сфері. На жаль, ця стратегія виявилася помилковою.

На мій погляд, новому уряду потрібно показати перші результати своєї роботи – в перший місяць, а суттєві результати – в перші 100 днів. Чому так? Коли в турбулентні часи до Міністерства приходить новий керівник, його завдання – в перші 100 днів показати результат. Причому результат не в кількості прес-конференцій (хоча майже щоденна комунікація зі ЗМІ також важлива), а результат, який кінцеві споживачі послуг цього міністерства відчують на собі.

Я попрацювала в двох різних міністерствах: заступником міністра інформаційної політики та радником міністра оборони, і розумію, наскільки все довго може вирішуватися в сфері державного управління. Розумію, які є складнощі, особливо, якщо людина прийшла з бізнесу чи, наприклад, з викладацької діяльності. Є багато речей, які така людина в держуправлінні не буде знати, як правильно та швидко зробити. Тим не менш, це якраз говорить про те, що в міністерствах мають бути люди, які знають зсередини бюрократичну машину – можливо, не на позиції міністра, але, як мінімум, на позиції держсекретаря чи заступника. Які будуть швидко вирішувати завдання, поставлені міністром, які треба провести через бюрократичний апарат. Крім того, ще одна помилка попереднього уряду, яку я побачила, це те, що міністри були, можливо, спеціалістами своєї сфери, але вони не були політиками. Взяти, наприклад, законопроект по протидії дезінформації. Аналогічні закони зараз приймаються або розглядаються в країнах західної Європи, але спроба колишнього міністра культури провести його в набагато більш жорсткому варіанті ніж у Франції, не враховуючи думку різних стейкхолдерів, була очікувано помилковою. Неможливо воювати одночасно проти всіх. Неможливо займати пост міністра культури і при цьому налаштувати проти себе 99% українських журналістів. Ніхто ще не вигравав війну зі ЗМІ.

Тому новим міністрам доведеться, по-перше, швидко показувати результати, по-друге, винайняти дуже хороших спеціалістів в комунікаційній сфері (саме піарників, а не просто колишніх журналістів, які перейшли зі ЗМІ в комунікаційний відділ). Потрібні висококласні комунікаційники з досвідом роботи, бажано, від 15 років і більше. І найголовніше, що ці комунікаційники повинні мати право впливати на прийняття рішень. Принаймні мати вплив на те, щоб провести підготовчі заходи до проведення якоїсь реформи. Інколи потрібні два-три місяці комунікацій, перед тим як законопроект може бути презентований і зареєстрований в парламенті. І це досить принципово – не варто повторювати помилок попередників.

Я розумію, що давати поради, не будучи всередині, набагато легше, ніж працювати, знаходячись одночасно під тиском іноземних партнерів, журналістів, місцевих профсоюзів чи місцевих стейкхолдерів. І треба пам’ятати, що росіяни будуть критикувати майже будь-яку позитивну зміну чи реформу в Україні. Політичні опоненти також будуть критикувати майже будь-яку позитивну зміну чи реформу. До цього всього треба бути готовими, і саме тому потрібні ці висококласні комунікаційники, які зможуть впливати на прийняття рішень. Тому що законопроекти та реформи можна було б провести набагато легше, якщо попередньо їх узгодити зі стейкхолдерами і провести інформаційну кампанію. Тому можу побажати успіху новому уряду в цей непростий, я б навіть сказала, складний час, враховуючи все те, що відбувається в світі і з економікою, і через поширення коронавірусу.

Як ми знаємо, в нашій країні набагато легше «завалити» будь-який законопроект чи реформу, ніж його прийняти, тому висококласна комунікація – одна з найважливіших складових успішної і довгострокової роботи уряду.

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх