EN|RU|UK
Блоги Сергей Иванов
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.
  9793  10

Тролі не чують Президента

Продовження історії, яку я розповів у тексті Як "закатують" Дорожню стратегію Зеленського.

Отже, дорожнє будівництво в країні стартувало, але його темп та масштаби мало схожі на обіцяні урядом. Як я і казав раніше, для будівницства доріг потрібно максимально оперативно запустити сотні тендерів. Але "тендерні тролі" щосили гальмують ці процеси шляхом оскарження конкурсів через Антимонопольний комітет, і протидіяти їм, схоже, не в змозі ніхто.

Нещодавно Президент Зеленський дав особисте доручення АМКУ вирішити проблему "тролів". "Я хочу, щоб Антимонопольний комітет зробив цілу програму, давайте знайдемо, як "забанить" тендерних тролей", - заявив Зеленський та доручив АМКУ повідомляти правоохоронні ограни про діяльність компаній, який роблять бізнес на зриві дорожніх тендерів.

Наразі не зрозуміло, чи планує АМКУ виконувати доручення голови держави. Але "тролів", судячи з усього, заяви керівництва країни не надто налякали. Даю приклад. 

Є така траса Н-11, ключова дорога для двох областей - Дніпропетровської та Миколаївської. Вона починається в Дніпрі, проходить через Кривий Ріг і закінчується в Миколаєві. Ця дорога перебуває у жахливому стані. І відремонтувати її неможливо, адже "тролі" заблокували майже всі тендери з її ремонту. 

Я вже писав, що в лютому одна з компаній "бізнесмена" Араїка Амірханяна домоглась через АМКУ зупинки конкурсу на ремонт 60 кілометрів автошляху Н-11. Через численні скарги замовник не може завершити тендерні процедури на 53-107 км дороги, розпочаті ще в середині липня 2019 року. Тобто один дорожньо-будівельний сезон, за яким можна було б відремонтувати цю ділянку дороги, ми вже втратили, і немає гарантій, що обласний автодор зможе без перешкод підписати контракт з надійним підрядником до кінця поточного дорожньо-будівельного сезону.    

І ось на початку березня ще один троль - ТОВ "Граніт-001", який також пов’язують з Амірханяном, подав скаргу в АМКУ на ще один тендер щодо Н-11 (ділянка дороги з 112 по 127 кілометр). Сума цього контракту становить 313 млн грн. Таким чином Амірханян блокує все, що стосується траси Н-11. Мовляв, якщо держава хоче її відремонтувати, треба з ним домовлятись.

Я розповім, у чому полягає скарга, яку розглядатиме АМКУ, який завжди демонстрував стосовно Амірханяна незрозумілу поблажливість.

Компанія "Граніт-001" вважає дискримінаційними вимоги для учасників тендеру. В чому ж дискримінація? "Граніт-001" не подобається, що учасник має документально підтвердити досвід виконання аналогічного договору - одним контрактом або сумарно різними проектами протягом останніх трьох років. Тобто потрібно навести докази, що компанія виконала аналогічний обсяг робіт - фрезерування, влаштування вирівнюючого/нижнього шару покриття, верхнього шару покриття, встановлення бар’єрного огородження, нанесення розмітки. Крім того, всі ці роботи мають бути проведені на дорогах державного значення, адже Н-11 - траса саме державного значення. І це зрозуміло - на державних дорогах зовсім інший транспортний трафік та навантаження, більш жорсткі вимоги до дороги.

Усі ці вимоги повністю відповідають уніфікованій тендерній документації, яку нещодавно розробив «Укравтодор». Наявність досвіду – це гарантія того, що контракт скоріш за все буде виконаний вчасно та з відповідною якістю, державні гроші не будуть отримані пройдисвітами.

"Граніт-001" оскаржує лише частину вимог, але компанія взагалі не відповідає жодній умові допуску до тендеру. Адже це підприємтсво створили менше року тому, і  досвіду вона, звісно, не має. Перший контракт фірма отримала в березні 2019 року - це допорогова закупівля Херсонської обладміністрації на незначну суму. Наразі "Граніт-001" уклав договорів на суму близько 93 млн. гривень. Яка частина з цього об’єму виконана - не зрозуміло, адже часу пройшло дуже мало. І ось ця "темна конячка", яка невідомо звідки з’явилась й не здала жодного об’єкту, виходить на тендер вартістю понад 300 млн грн і відразу починає оскаржувати та блокувати процедури.

Тобто ситуація дуже очевидна для всіх - для Президента, для уряду, для «Укравтодору». Побачимо, наскільки вона очевидна для АМКУ.

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх