EN|RU|UK
Блоги Сергей Иванов
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.
  9142  13

Кінець епохи газових "піратів"

Цей текст стосується передусім водіїв автомобілів з газобалонним обладнанням, а таких в країні, за приблизними підрахунками близько мільйона. Один з цих водіїв - мій тато, я сам майже 5 років їздив "на газі", отже тема для мене, можна сказати, особиста, ще й актуальна в світлі змін, про які я розповім нижче.

Як відомо, з 20 грудня 2019 року станції технічного обслуговування (СТО) втратили право видавати акти технічної експертизи газобалонного обладнання, які дозволяли вносити зміни до техпаспорта у сервісному центрі МВС. За новими правилами, експертиза ГБО проводиться у спеціально обладнаних лабораторіях за допомогою кваліфікованого персоналу, не пов'язаного з установником ГБО. Замість актів технічної експертизи від СТО водії тепер отримуватимуть сертифікат відповідності технічним нормам від органів оцінки відповідності (на основі протоколу експертизи від лабораторії ГБО). Це структури, які пройшли ретельну перевірку обладнання та кваліфікації персоналу та отримали акредитацію від Національного агентства з акредитації України. Головна причина нововведень - збільшення кількості ситуацій, небезпечних не тільки для життя водіїв, які вирішили заощадити на газовій установці, але й інших людей. Наприклад, займання та вибухи таксі, більшість яких їздить на газі.

Дуже часто з метою економії на СТО використовують прострочені газові балони, застаріле обладнання, дешеві клапани та шланги, які пропускають газ в салон. Раніше СТО самі ставили ГБО і самі ж продавали водіям за 230-500 грн акт технічної експертизи (форма 5), тому проблем з переоформленням техпаспорту не виникало.

Відтепер переважній більшості власників авто з ГБО доведеться перевстановлювати його у відповідності до єдиних вимог, що в перспективі може врятувати чимало життів. Тобто експерт органу сертифікації проводить огляд і видає сертифікат відповідності на вироблену послугу з фотофіксацією результатів у випробувальній лабораторії або в самому пункті установки ГБО.

Ця новина навряд чи зробить щасливими власників СТО, адже законодавство про захист прав споживачів зобов'яже провести переустановлення безкоштовно, а також бенефіціарів старої корупційної схеми з видачею "талонів" на ГБО. Тому, щойно нові правила набули чинності, раптом розпочала бурхливу діяльність така собі Українська газомоторна асоціація, яка вимагає повернути стару систему оцінки ГБО. На сайті УГА зазначено, що вона складається власників СТО, імпортетрів та дистриб’юторів ГБО. Тобто неприховано зацікавлені особи вимагають від держави, щоб їм і далі дозволяли встановлювати обладнання неконтрольованої якості, самим себе оцінювати і заробляти на цьому гроші. І все це - за умов повної безкарності за вихід з ладу свого обладнання та потенційної загрози життю людей.

Вочевидь усвідомлюючи слабкість своєї аргументації, власники СТО спекулюють на гаманцях водіїв. Головний аргумент "гаражників" - 2300 грн набагато більше, ніж 230. Мені здається, це доволі примітивна маніпуляція, і ось чому. 230-500 гривень ми сплачували за папірець від СТО, який до 20 грудня 2019 року допомагав вносити зміни до техпаспорту. Ці гроші йшли в кишеню власникам СТО і тим, хто видавав їм свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу та продавав їм бланки актів технічної експертизи. Насправді вони не давали жодної гарантії, що ГБО дійсно встановлено правильно - відповідно до технічних норм, терміну експлуатації, з якісними запчастинами і т.д. Ми просто вірили співробітникам СТО "на слово" і їздили на власний страх і ризик. Коли виникали проблеми, доводилося їхати на іншу СТО, переробляти і знову вірити на нічим не підкріплене слово.

Наразі 2300 гривень - це разовий платіж за реальну експертизу авто спеціально обладнаною лабораторією та сертифікат відповідності, який видає незалежний орган. Якщо після першого огляду вас відправили на СТО на доопрацювання або взагалі рекомендували перевстановити ГБО, то вдруге вам вже не доведеться платити нічого. Хоча якщо говорити про європейський досвід, то там автомобілісти змушені оплачувати кожну експертизу, оскільки там дуже серйозно ставляться до безпеки людей. Так, ціна вище, але й послуга стала реальною та гарантованою. До речі, правильно встановдене ГБО дозволить економити пальне, а відповідно - доволі швидко компенсувати оплату сертифікації.

З огляду на потенційну небезпеку, яку несе неналежним чином встановлене ГБО, притомні водії, яким не чхати на власне життя та життя пасажирів, розуміє та схвалює нові правила, адже це не космічні гроші за спокій. Проте Українську газомоторну асоціацію , схоже, більше хвилює особиста вигода її членів, аніж безпека.

Бережіть себе.

 Топ комментарии
Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх