EN|RU|UK
Блоги Юрий Николов
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.
  293  0

Корупція в ігровій Комісії: перевірялка зламалась

Законопроект 2285-д «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» немовби зітканий із дірок та прогалин для корупційних оборудок різноманітних угрупувань. У цьому огляді зупинимось на конкретних способах заробітку в Комісії з розвитку та регулювання азартних ігор – новому державному органі, який створюють для контролю над ігровим ринком.

Хабарі за призначення членів ігрової Комісії

П.4 с.6 законопроекту визначає, що Комісія у складі голови та шести членів є «державним колегіальним органом діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України». Однак народні депутати під час підготовки законопроекту вставили у цю статтю ще один пункт:

«7. Голова та члени Уповноваженого органу призначаються на посади та звільняються з посад Кабінетом Міністрів України за поданням профільного Комітету Верховної Ради України, до предмету відання якого належать питання діяльності у сфері грального бізнесу та проведення лотерей».

Таким чином центр прийняття рішень переміщується до Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики. Кого і чому саме цих кандидатів будуть пропонувати депутати, чи хто їх попросить запропонувати тих кандидатів, або хто кого серед монобільшості перегризе заради попадання певних кандидатів – питання відкрите. Але вже точно можна сказати – пропозиції від Фінкомітету будуть політично-корупційними, а не професійними.

І жодного відкритого конкурсу на обрання голови чи членів комісії в законопроекті не передбачено… Не говорячи вже про спостережну раду, яка формується з громадськості.

І вишенька – звільнення з посад теж за поданням профільного комітету ВР.

Хабарі за проведення чи не проведення перевірок ігрових салонів

При переході ігрового ринку з повністю нелегального стану найголовніший ризик – це бажання окремих ділків нічого не міняти. Вони роками платили поліцейсько-сбушному даху за те, що правоохоронці їх не помічають. Натомість мали можливість встановлювати будь-яку кількість найзаразніших з точки зору ігрової наркоманії автоматів, та обдирати до нитки залежних від азарту лудоманів.

Слідкувати за тим аби всі вийшли із сутінок має Комісія з розвитку та регулювання азартних ігор. Основним інструментом впливу мають стати безпосередні перевірки салонів із з’ясуванням чи вони підключені до загальнонаціональної системи онлайн моніторингу, та чи всі автомати в конкретному салоні підключені до цієї системи. Бо можна ж про людське око підключити два автомати, а півсотні – ні. І тоді держава просто не бачитиме цю півсотню, а значить і не буде брати з них податки.

При цьому жодного нагляду з боку самих учасників ринку чи громадськості не передбачено, оскільки питання відкритості засідань Комісії віднесено на розсуд самої Комісії. Якщо її члени вирішать, що питання про призначення перевірки у п’яти салонах Одеси та десяти салонах Києва не мають важливого суспільного значення – оголосять засідання закритим. А потім за зачиненими дверями тихенько вирішать, що краще провести перевірку у двох салонах в Шепетівці та одному в Кролевці. І поки будуть їздити по глушині – в центрових місцях буде гай шуміти. Бо члени Комісії так вирішили на власний розсуд за зачиненими дверима у повній відповідності до закону.

Перевірки комісії будуть планові, позапланові та фактичні (метод контрольних закупок). Планові будуть проводитись раз на три роки, тому нелегали можуть не вважати їх небезпечними. Проблеми можуть принести раптові перевірки. І тут маємо повний корупційний провал.

«Фактичні перевірки (методом контрольних закупок) проводяться за рішенням Уповноваженого органу. Підстави проведення таких перевірок не зазначені, їх суть та порядок здійснення не передбачені. Відповідно, Уповноважений орган на власний розсуд може проводити такі фактичні перевірки в будь-який час, що може призвести до зловживань при їх проведенні. Також, слід зауважити, що у законопроекті немає чіткості здійснення адміністративної процедури щодо порядку проведення таких фактичних перевірок».

Це не видумки журналістів, а висновок парламентського Комітету з питань антикорупційної політики щодо корупційних можливостей повної дискреції. Ще простішими словами це означає, що члени Комісії на власний розсуд вирішуватимуть як і коли проводити перевірки в кожному конкретному салоні. А значить власники салонів зможуть впливати на розсуд членів Комісії. І якими сумами аргументів вони будуть впливати – стане відомо, коли Комісія вже буде сформована і спрямує на ринок свій дискреційний ручник.

Юрій Ніколов

(фото з сайту https://lefunny.net/funny-comic-about-bribe)

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх