EN|RU|UK
Блоги Артем Шевченко
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.
  1159  3

Морський старт OCEA

Росія повернула Украіні захоплені рік тому у Керченській протоці три наші військові судна понівеченими, без усього цінного обладнання і не на ходу. Це чергове наочне свідчення нашої слабкості на морі перед агресором. Об’єктивно усі 1448 кілометрів морського кордону із агресором на Азові та на Чорному морі - це колосальний виклик. Смуга слабкості, якщо об’єктивно. І все, що може посилити нас там - є критично важливим для виживання і збереження статусу морської держави.

Відтак україно-французький проект ОСЕА закупівлі і побудови 20 патрульних кораблів для прикордонників - це безпрецедентно амбітна ціль для держави. Цього тижня міністр внутрішніх справ Арсен Аваков у Парижі на виставці Milipol 2019 підписав зі своїм французьким колегою К. Кастанером міжурядову рамкову угоду, яка дає політичний морський старт проекту із компанію ОСЕА. Його результатом має стати побудова і придбання за три роки Державна прикордонна служба України 20ти патрульних катерів проекту FPB-98.

Це немалі 30 метрові легкі, маневрені і швидкісні кораблі із корпусами з морського алюмінію, з малою осадкою зручною для мілководдя, здатні розвивати швидкість більше 30 вузлів. За умовами майбутнього контракту 25 %, а це 5 суден з 20, треба буде побудувати на українських підприємствах. Наймовірніше, у Миколаєві, у місті корабелів, де за задумом авторів проекту, можна і треба реанімувати суднобудівну галузь.

Вітчизняними будуть і озброєння - бойові модулі, і гумові RIB-човни для оглядових прикордонних груп. Вартість всього проекту - солідні €135,5 млн. З них 15% фінансує Україна 🇺🇦 власним коштом (передбачено держбюджетом 2020), а решта це - позика пулу французьких банків (51%) і казначейська позика уряду Франції 🇫🇷 (34%). Відсотки мінімальні. По суті така фінансова модель - це продовження успішної співпраці МВС України із французами у авіаційному проекті 🚁 цивільної безпеки із Airbus Helicopters, коли Франція своїм кредитом фінансує закупівлю своїх вертольотів. Їх вже 4 у нас, а далі буде більше.

Тільки цього разу є вища, амбітніша і корисніша для України мета - збудувати чверть кораблів на своїх заводах і цим відновити майже занапащене суднобудування. І вертольоти airbus, і кораблі ocea це те, що позитивно впливає геополітично на контакти із Францією 🇫🇷🇺🇦. Україна таким чином притягує партнера по нормандському формату до себе, демонструє реальні кроки взаємовигідної співпраці у сфері безпеки. Перед нормандським самітом 9 грудня у Парижі це дуже потрібно. Бо ці реальні кроки наочно демонструють Франції: здавати Україну Росії не можна, не вигідно і взагалі небезпечно.МВС після двох украінсько-французьких угод в авіації та на морі, а ще й оголошення про намір купити у ДП Антонов 13 вітчизняних літаків Ан-178 для ДСНС України і Національна гвардія України стає флагманом у просуванні стратегічних безпекових мегапроектів.

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх