EN|RU|UK
Блоги Володимир Павленко
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.
  338  1

Ефективне управління арештованим майном: чим насправді займається АРМА

Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, а коротше АРМА, було створене у 2017 році. Відтоді АРМА допомагає правоохоронцям відшукати майно, а після арешту – управляти ним. Не зважаючи на прозорість діяльності агентства, створеного за всіма європейськими стандартам, час від часу в інформаційному просторі з’являється резонансна інформація про його діяльність, яка не має нічого спільного з реальністю.

Тож ми вирішили трішки зайнятись просвітництвом та спростуваннями фейкньюзів та розповісти, чим насправді займається АРМА та хто за що відповідає.

Отже, розвінчуємо міфи:

  1. АРМА захоплює чуже майно! – NO

Зараз АРМА управляє майном ВИКЛЮЧНО на підставі судового рішення у кримінальному процесі. АРМА дізнається про передачу майна в управління по факту отримання ухвали від слідчого судді. Клопотання про передачу майна АРМА подається прокурором без попереднього погодження з агентством. Навіть якщо когось не влаштовує судове рішення про передачу майна в управління, АРМА ЗОБОВ’ЯЗАНЕ його виконувати.

  1. АРМА повинна зберігати майно! – NO

АРМА може зробити дві речі: або передати в управління компанії, яка буде відібрана на тендері (для цього треба оголосити тендер, проаналізувати пропозиції, бізнес-плани і т.д.), або передати на реалізацію в СЕТАМ. Зберігати майно АРМА не може, адже закон не дозволяє зберігати заради зберігання.

  1. АРМА не може продавати майно! – NO

Може, але не сама, а через СЕТАМ. Це дискреційні повноваження (ст.21 Закону про АРМА). Зокрема, це регулюється постановою КМУ №685 про примірний перелік майна, яке підлягає реалізації.

При цьому, продаж майна здійснюється далеко не у всіх випадках.

Коли ж можна продавати?

Докладно про це йдеться у Постанові КМУ № 685. Якщо дуже коротко - куправління неможливе/недоцільне. Зберігати майно повинен управитель, для цього він повинен нести витрати, для цього він повинен отримувати доходи від активу, для цього актив повинен бути рентабельним. Якщо актив нерентабельний (тобто ніхто не готовий платити за його використання – АРМА не може знайти управителя. Якщо в такому випадку не продати майно - АРМА нестиме ризик загибелі майна, збереження якого не може забезпечити.

  1. АРМА занижує ціни на майно, що підлягає продажу! – NO

Ціна продажу формується виключно за результатом електронного аукціону! Сертифікований оцінювач, а не АРМА, формує виключно стартову ціну лота для торгів, а не кінцеву ціну продажу. Зараз послуги оцінювачів закуповує СЕТАМ. Це зроблено з метою оплати таких послуг за рахунок покупців, а не державного бюджету. У зв’язку з питаннями до стартових цін в суспільстві зараз варто переглянути правила визначення таких цін. До перегляду таких правил АРМА планує самостійно залучати оцінювачів та проводити рецензії стартових цін. АЛЕ на кінцеву ціну продажу на аукціоні насамперед впливає публічність і промоція продажів, а не стартова ціна. Тому АРМА сконцентрується на впровадженні нових інструментів реклами продажів арештованого майна.

  1. АРМА неефективно розпоряджається коштами від проданого майна! – NO

Всі кошти, одержані від продажу арештованого майна, розміщуються на депозиті АРМА і на них нараховуються відсотки (до речі, це найвищі відсотки в усій банківській системі для депозитів з можливістю дострокового припинення). Гроші (включаючи всі проценти) чекають на завершення кримінального провадження і або повертаються колишньому власнику проданого майна, або конфіскуються на користь держави.

Що ми плануємо робити?

Якщо дуже коротко – Заробляти(в державний бюджет)! А не лише витрачати (витрачати кошти бюджету на зберігання)!

А саме:

  1. Ревізія всіх договорів управління – ми перепровіримо всі укладені договори на предмет дотримання умов та відповідності цін ринковим. В разі виявлення порушень чи занижених цін будемо ініціювати припинення договорів та пошук нових управителів.
  2. Створення спеціалізованого тендерного комітету для вибору управителів – наразі один і той же тендерний комітет відповідає за закупівлю стаканчиків для кави в офіс та за вибір управителів. Ми розділимо ці функції та створимо спеціальний ТК, який буде займатись лише відбором управителів. До його складу плануємо включити досвідчених аналітиків та фінансистів, що дозволить краще планувати надходження від управління та оцінювати надані претендентами бізнес плани.
  3. Збільшення надходжень в бюджет від управління майном – ми плануємо зайнятись активними продажами. Ми хочемо зробити процедуру добору управителів максимально прозорою. Ми створимо онлайн карту активів, розповсюджуватимемо інформацію про пошук управителів та продаж активів по спеціалізованим сайтам та діректмейлінгом, введемо процедуру рецензії звітів оцінщиків.

Це – лише частина наших планів, які ми почнемо реалізовувати вже найближчим часом. Далі – більше. Все це ми робимо для досягнення простої мети – збільшення прибутковості від управління майном, а не лише забезпечення його збереження!

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх