EN|RU|UK
Блоги Павло Мороз
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.
  1376  2

Що на митниці? Чому про неї так «вдало» забули?

Сьогодні пропоную поговорити про митні новини, які ви випадково могли пропустити. Про митний безвіз, ліміт на посилки, евробляхи і не тільки. Поїхали. 

Було підписано закон щодо "митного безвізу" з Євросоюзом, повна назва: «Про режим загального транзиту і введення національної електронної транзитної системи».

Законопроект розроблено на виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Його основним завданням є введення в українському законодавстві положення Конвенції про процедуру загального транзиту.

Конвенція про процедуру спільного транзиту – це 35 країн європейського регіону (члени ЄС, ЄАВТ, Туреччина, Македонія та Сербія), які ввели єдині для всіх Договірних сторін правила декларування і контролю за транзитними переміщеннями товарів з використанням загального IT продукту (New Computerised Transit System).

NCTS – це типу IT-продукт, який дає можливість налагодити обмін інформацією про етапи митного оформлення товарів з використанням електронних повідомлень в режимі реального часу і підвищити ефективність використання системи аналізу ризиків.

Приєднання до Конвенції дозволить Україні запровадити обмін митною інформацією з 35 країнами в режимі реального часу, отримувати інформацію для переміщення товарів транзитом, ввести спеціальні транзитні спрощення, використовувати єдину митну декларацію для переміщення товарів від країни відправлення до країни-призначення через треті країни в рамках Договірних сторін Конвенції за єдиними правилами.

Але є питання. Чи готові ми до цієї Конвенції? Зокрема, технічно та морально (у підрозділах самої митниці)? Гадаю, що поки що ні, але сподіваюсь, що імплементація буде проходити не так стрімко і всі деталі та технічні нюанси будуть поступово враховані. 

Наступна новина стосується повернення ліміту 150 євро на отримання посилок з-за кордону. До такого ліміту Нефьодов пропонує повернутися тимчасово. Чому?

З точки зору саме адміністрування, зниження ліміту не принесло істотної користі. Справа в тому, що митниця сама не вміє ще адмініструвати такі дрібні платежі.

Сьогодні для сплати навіть невеликих сум з посилок необхідно подавати декларацію в паперовій формі, їхати на митницю і так далі. Крім того, митниця більше витрачає грошей на збір цих податків, ніж отримує в бюджет.

Знаєте, це виглядає дуже дивно, бо стільки говорили про ці посилки, стільки писали, а саме втілення ідеї не протрималося і року. Певно треба було прорахувати наперед, згадати про реформу ДФС та розділення митниці і податкової, а вже потім втілювати зміни у життя. Але, як бачите. 

Не можна говорити про мито і не згадати євробляхи. Минулого тижня Рада ухвалила рішення про продовження пільгового періоду, протягом якого до власників євроблях не застосовуватимуть штрафні санкції за порушення митного режиму перебування таких машин в Україні.

Таким чином, штрафи з власників «євроблях» не справлятимуть до 20 листопада 2019 року.

Автори зазначають, що дане відтермінування буде останнім і більше депутати не будуть продовжувати термінів періоду звільнення власників «євроблях» від штрафів. Але хто їх знає. Минулого разу, до речі, з десятків тисяч власників авто штрафи отримали всього 240.

До речі, голова митниці вважає, що було б непогано встановити фіксовану ціну за розмитнення старих авто з іноземною реєстрацією. Бо оцінити вартість автомобіля, якому 15 років, і розібратися, скільки разів він був битий або пофарбований, для митниці досить проблематично, ну і знову таки, воно їм треба витрачати стільки часу? Але на чию користь встановлять ціну, поки що невідомо. 

Ну і давайте трохи про митні перемоги. Рейтинг з дослідженням туристичного веб-сайту The Points Guy в Forbes каже, що алкоголь Duty-Free в київському аеропорту "найдоступніший". Про це свідчить вартість одного і того ж товару в зонах Duty-Free різних аеропортів, де вона може відрізнятися на 30 % або навіть більше. Найдорожче алкоголь коштує на грецькому острові Санторіні, в аеропорту Аккри в Гані, а також в Афінах. Головне, це ж обличчя перед іноземцями, правда?

Тож, не засмучуємось, далі буде!


Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх