EN|RU|UK
Блоги Павло Мороз
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.
  813  1

Як держава продовжує добивати бізнес

Продовжуємо обговорювати болюче питання законопроектів нашвидкуруч. І цього разу знову тема податків. Мені здається, що новообраний парламент дійсно не до кінця розуміє за що голосує, або їм просто ліньки читати тексти проектів законів. Давайте на прикладі певно вже нашумілого законопроекту з досить «нейтральною» назвою «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві».

Незважаючи на загальновживані фрази та типові для законодавчих документів кліше — суть проекту не така вже і типова. Адже мова йде про масштабне внесення змін до системи оподаткування України. Зокрема, Законопроект імплементує деякі положення плану BEPS, а також інші норми, спрямовані на посилення фіскального навантаження на платника податків.

І я хочу показати вам перелік основних змін, які пропонує цей документ та провести невеликий аналіз того, як до цих новел ставляться підприємці. Тож, що пропонується:

1. Ускладнюється адміністрування податку на прибуток та трансфертне ціноутворення.

Запропоновані зміни щодо ТЦУ значно розширюють права податкових органів, покладаючи при цьому значний тягар на платників податків. Вводиться ряд нових відмінностей між фінансовим і податковим обліком, що ще більше ускладнює обчислення податку на прибуток підприємств. Хоча українські підприємці виступають за заміну податку на прибуток податком на виведений капітал (ПНВК).

ПНВК передбачає спрощену модель розрахунку податку, тому адміністративне навантаження на бізнес полегшується, хоча і тут думки бізнесу розходяться. Детальніше читайте за посиланням. 

2. Вводиться додаткове регулювання, а для деяких галузей істотно збільшується оподаткування з порушенням принципу стабільності податкового законодавства.Термін вступу в силу законопроекту повинен враховувати п. 4.1.9. ПКУ, а зміни правил і ставок - бути прогнозованими. Звісно таке нововведення аж ніяк не тішить бізнес, який і без цього має безліч податкових тягарів!

3. Виключається з ПКУ положення про особисту відповідальність податкових інспекторів. 

Підприємці звертають увагу на повну безкарність за необґрунтовані донарахування по податках і зборах посадових осіб контролюючих органів при здійсненні ними своїх повноважень. За Індексом глобальної конкурентоспроможності, діяльність контролюючих органів визнана однією з ключових перешкод ведення бізнесу в Україні.

Бізнес зазначає, що персональну відповідальність представників контролюючих органів треба не скасовувати, а навпаки – посилити. Учасники Спілки українських підприємців разом з бізнес-омбудсменом і експертним середовищем розробили відповідний проект закону. Але чи дійде до нього черга та чи прислухаються законодавці? То вже риторичне запитання.

4. Збільшуються штрафні санкції за порушення термінів реєстрації податкових накладних, навіть при неоподатковуваних і пільгових операціях. Плюсів для бізнесу тут звісно що ніяких, самі розумієте, яка реакція буде у підприємців.

5. Вводяться обмеження витрат на відсотки по кредитах, що збільшить фіскальне навантаження і встановить економічно невиправдані обмеження по будь-яким позикам від резидентів, нерезидентів, пов'язаних і непов'язаних осіб. Створює несприятливі умови для залучення кредитування.

6. Вводиться оподаткування курсових різниць —збільшення адміністративного тиску на компанії, що ведуть зовнішньоекономічну діяльність, а також зовнішніх інвесторів. Відповідна ініціатива призведе до гальмування розвитку економіки.

7. Вводиться оподаткування експортних операцій за ставкою 20 %ПДВ з суми перевищення собівартості над ціною продажу, що є економічно невиправданим.

Як вам такі новели? Впевнений, якщо ви представник бізнесу — м’яко кажучи не дуже. Багато бізнес асоціацій та підприємств вважають, що такі ініціативи — це камінь на шиї українського бізнесу. Бо проект закону №1210 передбачає введення ініціатив, які істотно обтяжують податкове адміністрування і є шкідливими для розвитку українського бізнесу і економіки в цілому.

І що лякає ще більше, скоріш за все — його приймуть, і навіть не дочитають до кінця, зважаючи на швидкість прийняття рішень. Що робити? А ви що порадите? 


Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх