EN|RU|UK
Блоги Олександр Горенюк
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.
  135  0

В’язниця, Одеса і черговий ТРЦ: чи буде все як завжди?

Мін’юст зробив заяву, що Одеську в’язницю буде перенесено за межі міста. І це – прекрасно. Чому? Бо в’язниця не може вписуватися в концепт жодного міста світу просто за своєю природою. В’язниця не взаємодіє з містянами. Її ціль – обмежити таку взаємодію людям за їхні злочини. Тому заклад обмеження волі завжди вибивається з екосистеми міста і його дійсно необхідно переносити.

Але тут є одне "але". Що буде на місці в’язниці? І чому так зненацька, за два місяці до виборів, в’язні раптом влаштували протест? А окремо ще існує детальний план території, за яким першочергово розглядається будівництво саме ТРЦ. Це важко побачити одразу, оскільки ідея ТРЦ замаскована у двухтомній пояснювальній записці, написаній важкою вузькопрофесійною мовою. То чи не зроблена вся ця "акція" наразі навмисно під черговий торговельний центр?

Якщо в питання не заглиблюватись, то, здавалось би, та нехай буде, що буде. Яка різниця?

Але насправді різниця принципова. І допоки громадськість цього не усвідомить – наші міста не зміняться. Вони лишатимуться такими ж – у заторах із безликою хаотичною інфраструктурою, що не задовольняє потреб містян. І насправді пристойно псує їхню якість життя. Тому в цивілізованому світі до питань забудов і використання землі підходять комплексно, сплановано та відповідально.

Що з колишніми тюрмами роблять у світі?

Наведу кілька прикладів.

Американці в Бостоні з в’язниці на Чарльз-стріт, що понад сто років слугувала місцем позбавлення волі округу, де утримувалися такі ув'язнені, як Малкольм Х і колишній мер Бостона Джеймс Майкл Керлі, тепер є національним історичним пам'ятником. В'язниця була закрита в 1990 році, а в 2001 році девелоперська компанія Carpenter & Company перетворила приміщення на готель на 298 номерів. Непогано, чи не так?

Історію зберегли, економіку підтримали й висоткою на 40 поверхів не спровокували нові заторам на Чарльз-стріт. Адже 40 поверхів житлового будинку – це в середньому по два авто на квартиру. Чи хотіли б ви через чиюсь висотку стояти у заторах вдвічі більше?

Такі ж мудрі рішення ухвалили в Гельсінках, Оксфорді та Стамбулі. Усі в’язниці, що були розташовані в цих містах, перетворились на готелі, збережено їхню історичну й архітектурну цінність. Знову обійшлись без ТРЦ, до речі.

Що робити з нашою?

Насамперед визначити потребу містян. Перед ухваленням рішення має бути глибинний аналіз, який передбачатиме всі принципові для міста складові: транспорт, історію, екологію, інфраструктуру й практичну цінність об’єкта.

Бо чи ок, якщо в місті є сто торгових чи бізнес-центрів, але діти навчаються в школах у три зміни? Чи ок, якщо рівень забруднення ґрунтів через концентрацію автівок біля чергового ЖК критично негативно впливає на екологію? Чи ок, коли містянам бракує парків, будувати чергові бетонні джунглі? Вважаю, категорично – ні.

Сьогодні в нас із вами є два умовні можливі сценарії: перший – удати, що нічого не відбувається. Тоді все за нас "порішають" у закритих кабінетах. Нам підсунуть черговий кінотеатр і шопінг-мол, без якого ми могли спокійно обійтися. Варіант два – долучитись. Активно долучитись, визначити, що реально потрібно для екосистеми міста в районі в’язниці. Далі – провести публічний відкритий конкурс на найкращий проект. Шляхом голосування обрати максимально вдалий проект і, знову ж таки, під громадським контролем реалізувати його. Інструментів у сучасному світі вистачає – від груп у Facebook, до петицій на сайті президента.

Так живе цивілізований світ. І я вірю, що моя Одеса теж може грати за такими правилами. Заради блага її жителів. Бо ми ж того варті, чи не так?

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх