EN|RU|UK
Блоги Ігор Лапін
Народний депутат України
  310  1

Мене як правника не влаштовують формулювання для визначення розміру абонплати

З 1 травня було введено в дію закон про житлово-комунальні послуги. Він змінив принцип обслуговування будинку та прибудинкової території. Також було введено поняття абонплати за ЖКП і пеня на заборгованість по сплаті комуналки.

Закон про ЖКП було прийнято ще у 2017 році, але у 2018 він діяти не почав, бо Кабмін не встиг прописати підзаконні акти. З 1 травня цього року майже всі норми закону вже почнуть діяти.

З 1 травня почнуть нараховувати пеню за невчасну оплату житлово-комунальних послуг.

Як депутат, я вже очікую десятків звернень від моїх виборців, «чому мені нарахували от стільки абонплати – вони ж нічого не роблять!» і «мені повідомили про пеню – але ж я вже кілька разів приносив їм довідки, що борг помилковий!». Проблема постане на повен зріст десь ближче до інавгурації Зеленського, і йому ж доведеться якось її вирішувати. При тому вирішувати системно, з точки зору узгодження правових норм, а не з кожним платником наокремо. Зеленський йшов у президенти, зокрема, і з гаслами про зменшення тарифів. Але прийшов – і додалась ще пеня та абонплата, з мінімально обґрунтованими алгоритмами обрахування й призначення. Зрозуміло, що це викличе обурення.

Мене як правника не влаштовують формулювання для визначення розміру абонплати «Ну, там, на папір, на зарплату управлінцю, на якісь поточні витрати». Це не юридичні формулювання – це якась белетристика, за якою можна сховати будь-які зловживання. Адже точних формул і визначень немає, конкретні цифри і описи відсутні. Значить, ту ж абонплату встановлюватимуть більш чи менш «зі стелі». Залежно від того, котрому керівнику на скільки совісті вистачить. Але це недопустима з точки зору закону ситуація. Тим більше, коли йдеться про мільярди гривень, в тому числі бюджетних.

Зеленський не має власної партії. Він не має власної фракції у Верховні Раді. Він не має власних фракцій у місцевих радах. Він не має досвіду роботи з правовими актами. Тому складно уявити, як він узгодить інтереси монополістів і споживачів. Кабмін поки жорстко тримає в межах «Нафтогаз» і його тарифні амбіції. Але питання пені, питання відповідальності постачальника за помилкові нарахування (це якщо вони помилкові – а не зумисний маркетинговий хід, розрахований на одноразове отримання грошей з найбільш легковірних платників), питання прописування чітких формул для абонплати і їх оскарження в окремих випадках – це вже питання також і законодавчої гілки влади. 

Я як депутат, як правник з багаторічним досвідом усвідомлюю, настільки це масштабна робота. Але я також і уявляю, як саме можна з цією проблемою розібратись. З боку наступного президента я поки не почув нічого на цю тему, крім визнання врешті, що зниження тарифів – поза його компетенцією.


Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх