EN|RU|UK
Блоги Катерина Одарченко
політтехнолог, партнер компанії "SIC Group Ukrainе"
  87  0

Шоу та політика. Важковаговики провели з’їзди

Проведення партійних з’їздів це завжди ритуал зі своєю драматургією, сценарієм та прихованими меседжами. Учасники передвиборних перегонів переходять від формуючої агітації, а саме представлення своїх політичних програм до прямої агітації, тобто до заклику голосувати за кандидата. В цей час велика увага приділяється проведенню партійних з’їздів. Я проаналізувала рекламно-агітаційний вектор проведення масштабних партійних з’їздів декількох політичних сил.

Олександр Вілкул

У місті Запоріжжя був проведений з’їзд з метою офіційного висування Олександра Вілкула кандидатом у Президенти України. На з’їзді не було використано назви чи партійної символіки «Опозиційного блоку».

Команда Олександра Вілкула робить акцент на промисловій політиці і на образі класичного господарника та ефективного управлінця. Олександр Вілкул зі сцени розповідав про стабільність та порядок. Ключовим меседжем який визначали соціологи на основі уподобань потенційного синього електорату став «Прекратим этот бардак».

В передвиборчій програмі також присутні тези про інноваційну економіку, нову Конституцію. Але Олександр Вілкул не показав крім Бориса Колеснікова людей зі своєї команди які працювали над розробленням цих програм. Кожний пункт програми зайняв у нього не більше трьох хвилин, без деталей та конкретних пропозицій, лише розмитий меседж для синьої аудиторії. Люди не бачать методів реалізації цих програм. Озвучену ідею двох палатного парламенту Олександр Вілкул ніяк не обґрунтував та не навів переваг цієї системи над нинішньою.

З’їзд частини «Опозиційного блоку» дав зрозуміти, що Олександр Вілкул ще працює над рівнем своєї пізнаваності, бо в цьому аспекті його значно випереджає інший кандадат від опозиції – Юрій Бойко. Загальна драматургія заходу значно уступає з’їзду «Батьківщина» оскільки не був показаний шлях Олександра Вілкула для становлення архітепічного образу ефективного менеджеру та господарника. Його риторика не є формуюча і сильна. Тому акцент його передвиборної компанії буде скоріше за все робитися на рекламно-агітаційних проявах зовнішньої реклами у східних областях України.   

Опозиційна платформа – За життя

У відповідь інша частина «Опозиційного блоку» провела свій з’їзд. Головний антигерой української політики останніх років Віктор Медведчук став основним спікером цього з’їзду.

Очевидно, що орієнтація цієї частини опозиційного блоку спрямована на радикально налаштованих російськомовних жителів України. Фокус групи в східних областях показали великі електоральні групи, яким подобається меседж про захист російської мови, невдоволення євроатлантичним курсом чинної влади і покращення відносин з Російською Федерацією.


Крім того було наголошено на спеціальному статусі Донецької та Луганської області як автономії під назвою «Донбас» у складі України з правом самостійно визначати офіційну мову спілкування, державні свята, віросповідання. Ця частина опозиційного блоку єдині хто вдався до спекуляції на бажанні інтеграції східних областей з Російською Федерацією. 

Варто відзначити, що на рівні образів та візуальної продукції, яка використовує до сих пір брендбук «Партії Регіонів» і «Опозиційного блоку» все виглядає досить непогано.

Радикали

Олег Ляшко провів свій з’їзд своєї політичної сили у форматі Таунхол коли спікер стоїть в центрі з усіх боків оточений трибунами. Локацію для подібного дійства обрали вдалу – павільйон кіностудії у Києві, яка зазвичай використовується для зйомок шоу, музичних кліпів та проведення рейв концертів.

Перед промовою лідера партії було показано особисту історію Олега Ляшка про його шлях героя від звичайного хлопчика з інтернату до захисника інтересів селян та промисловців, лідера великої політичної фракції. Вочевидь образ Ляшко вибудовується навколо легенди про простого хлопця з провінції який всього досягнув кропіткою працею.

Олег Ляшко досвідчений та вмілий оратор який говорив майже півтори години експресивною та емоційною мовою. Він робить акцент на харизматичному лідерстві але більшість виборців не сприймає його як самостійну політичну фігуру.

Петро Порошенко

З’їзд чинного Президента України Перта Порошенко проходив в день пам’яті Крут 29 січня і мав назву «Від Крут до Брюсселя. Ми йдемо своїм шляхом». З наближенням дати Х чинний Президент та його команда кидають всі сили на те, щоб утримати владу в своїх руках другий термін поспіль. Технологи гаранта обрали 29 січня датою офіційного висування після того як всі кандидати представлять свої програми та проведуть партійні з’їзди. Йде Петро Олексійович на вибори як самовисуванець, щоб відмежуватися від поганої репутації партійної номенклатури «Блоку Петра Порошенка» та не розширити і без того великий антирейтинг. 


У залі були присутні багато представників національної та регіональної еліти: міністри, губернатори, мери міст в тому числі і прем’єр-міністр України Володимир Гройсман. Лідери думок зі світу музики, кіно та літератури також були присутні для додавання електоральних балів.

Були показані ролики про досягнення Порошенка на посаді Президента: безвіз, томос, зупинення російської агресії, децентралізація. Розуміючи, що інтерес до автокефалії поступового згасає Порошенко у своїй промові звернув увагу на боротьбою з бідністю та покращення добробуту українців. Акцент у виступі державного гаранта також робився на антиросійську тематику. Головний скритий меседж звучить як «Або я, або Путін і Росія».  Тобто продовжується розіграватися сценарій про безальтернативність чинній владі України.


Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх