
Дефолт в країні цілком можливий, якщо наша влада не припинить пиляти кредити і ділити потоки
Нещодавно в рамках виступу на форумі YES в Києві президент Петро Порошенко заявив, що Україну чекають пікові виплати за державним боргом в 2019 році, але ефективна економічна політика дозволить країні зберегти фінансову стабільність.
"Хочу підкреслити: як не дочекалися, коли пророкували дефолт України в 2014-15 роках, коли у нас було ледь 5 мільярдів доларів золотовалютних резервів, так і не дочекаються ніякої дестабілізації зараз. Ми знаємо, що ми робимо, і ми захистимо Україну в фінансовому плані ... Україна зараз є історією успіху на ринках країн, що розвиваються ", - заявив Порошенко.
Утім, варто зауважити, що в цьому році Україна повинна направити на обслуговування зовнішніх боргів близько 400 млрд. гривень. Сума досить висока. За оцінками МВФ, для нормальної роботи економіки ця сума не повинна перевищувати 70% ВВП, тоді як у нас -75-80%. Тобто - преддефлотний стан економіки. Для того щоб говорити хоч про якийсь розвиток, темпи зростання повинні становити більше 5% в рік. У нас же в минулому році - 2,8%. Це - стагнація, яка не дозволяє говорити про те, що країна йде вперед.
Для реального стрибка вперед і зменшення держборгу потрібне зростання економіки в 7-8% в рік. У нас же навіть рівень реальний інфляції на 4% перевищує запланований.
Варто зазначити, що без зовнішніх позик, без співпраці з міжнародними донорами, насамперед МВФ, ми не зможемо вийти з ситуації, що створилася. Тим часом, отримати ці позики останнім часом - досить проблематично. Замість 8 кредитів, які ми повинні були отримати з 2015 року, коли була підписана розширена програма співпраці України і МВФ на 17,5 млрд., ми отримали всього чотири транші.
Заява МВФ про нову програму для України надійшла минулої осені, і то лише після того, як уряд заявив про підвищення цін на газ на 23,5%. Підкреслю, що МВФ зовсім не вимагає зростання газових тарифів для населення. Фонд висуває умовою бездефіцитний бюджет.
"МВФ на робочому рівні затвердив нову програму stand-by для України. Передумовою для затвердження програми радою Фонду є виконання Україною взятих на себе зобов'язань у сфері фіскальної стабільності та відповідальності, а також збалансованого бюджету і зменшення бюджетного дефіциту. Тільки за умови продовження співпраці МВФ Україна може уникнути дефолту за борговими зобов'язаннями ", - зазначають у міністерстві фінансів України.
Прикро, що наші можновладці не знаходять інших джерел наповнення скарбниці крім як чергове підвищення цін на газ для населення. З моєї точки зору, це - штучний елемент і гра з боку уряду, яке у всіх проблемах звинувачує або кредиторів, або попередників.
Можна згадати досвід взаємин з міжнародними банками наших сусідів. Та ж Польща за 10 років перебування в ЄС отримала позик на 101,3 млрд. доларів. У чинному семирічному бюджеті на 2014 - 2020 рр для неї передбачено кредитування на суму 105,8 млрд. доларів. Не дивно, що економіка Польщі показує щорічне зростання. У 2018 році фахівці S & P три рази підвищували прогнози економічного зростання для 2018 року. За оцінками фахівців, в кінці 2018 року експорт повинен був відповідати 55% польського ВВП, а всього лише 10 років тому ця цифра була в 2 рази менше. За данни європейського статистичного бюро (Євростату) зростання її реального ВВП склав 5 відсотків.
Україні ж не дають таких істотних траншей з простої причини - ми не виконуємо взяті на себе зобов'язання. Тому відстрочка видачі кредиту перетворюється на своєрідний елемент шантажу з метою змусити українську владу проводити реальні економічні і політичні реформи. Без цих реформ (і Захід в цьому вже не раз переконувався) гроші будуть просто розкрадені. Таким чином, наших правителів стимулюють приймати атикорупційні закони, а також закони, які пожвавлять реальний сектор економіки.
Так, це жорстко і прагматично. Але, інакше - ніяк. Україну фактично ставлять перед вибором: або грайте за правилами, або - дефолт. І він цілком можливий, якщо наша влада не припинить «пиляти» кредити і ділити потоки замість того, щоб за допомогою дієвих реформ запустити економіку.
За оцінками фахівців, якщо міжнародні організації припинять співпрацю з Україною, нас чекає або штучна девальвація нацвалюти (коли долар коштуватиме дорожче 30 грн), або НБУ включить друкарський верстат і почне паралельно розпродавати золотовалютні резерви, намагаючись відтягнути неминуче - той самий дефолт.
2019 рік - піковий для погашення зовнішніх боргів. На Заході це розуміють, так що будуть намагатися максимально підштовхнути чинну або вже нову владу до економічних та політичних реформ. І те, що дамокловим мечем висить можливість дефолту - стимул для цього.
Уважаемый Дмитрий! Вы 100% правы! Но можно еще добавить, что нам грозит не только дефолт, а и снижение уровня жизни (хотя вроде дальше некуда), и потеря Крыма, Донбаса, и поток украинцев, уезжающих на заработки, и утечка лучших мозгов. Барыга возвел коррупцию в ранг повыше Януковича. Оно понятно- он на порядок умнее Янека, но тем более опасно и печально!
Почалося з спроби подолання неконтрольованих випадок лісів:
"Запрет на экспорт украинского леса-кругляка, кроме сосновых пород, начала действовать с 1 ноября 2015 года. Мораторий на вывоз сосновых пород предлагается ввести с 1 января 2017 года"
І тут таке почалось...
"...отмена моратория на экспорт древесины создаст предпосылки к развитию украинской перерабатывающей отрасли" - заявил Михаэль Хармс, директор Комитета по восточноевропейским экономическим отношениям (Германия), выступая во время круглого стола "Экспорт леса: в поисках компромисса" в Киеве. 11 НОЯБРЯ 2016,
"Украина для получения третьего транша макрофинансовой помощи в размере 600 млн евро должна выполнить ряд условий, в том числе снять запрет на экспорт леса кругляк." ubr.ua 12 сентября 2017
"Европейский Союз инициирует проведение двухсторонних консультаций с Украиной из-за ее моратория на экспорт необработанной древесины." Vesti 16 января 2019
До чого я це все? Це лише приклад боротьби інтересів за наявні ресурсні активи збагачення певних осіб. Питання експорту лісу - така сама морквину для европейців, як кредитні транши для наших казнакрадів. І за певних умов обидві сторони відводять очі і роблять правильне обличчя. Бо в нас ще є трішки багатств цікавих і для європейців...
Завалитися нам не дадуть за будь якої влади, але і дати нам стати на ноги - не в інтересах кредиторів. Порошенко багато роздав обіцянок, в т.ч. і власному населенню. І за таких обставин (для збереження правоприємності без доведення до соціальної нестабільності) можливе красиве виведення його з гри. І вибори - така собі імітація для передачі країни "новому обличчю" з старої команди з кредитом довіри на наступні 5 років...
Він звісно не маг, бо має юридичну освіту і бізнесмен з досвідом політичної і адміністративної діяльності. І коли йшов у президенти, суспільство саме за ці його ознаки віддало йому перевагу. Бо саме така людина повинна розумітися на значенні верховенства права та чіткого дотримання закону у країні. А це неможливо забезпечити без першочергової реорганізації/реформи Судоустрою та наведення ладу в Законодавстві. І неможливо викорінити злочиність без перегляду ставлення до системи запобігання та покарання.
Ну і коли почалися бодай якісь ворушіння з вирішення ціх першочергових задач?
А я Вам нагадаю. Коли Гаранту дали чітко зрозуміти в лютому 2016 року на річниці Майдану, що хрен він "пропетляє" до кінця каденції без покарання злочинців попередньої влади.
І що він зробив? Правильно, він почав підходити до проблеми дуже здалеку і всіляко заформалізовував усі питання, пов'язані з проведенням реформи.
Навіщо? Щоб перевести процес змін з революційного в еволюційний, що дозволяє зберегти існуючий суспільний лад.
Порошенко - гарний юрист-перемовник (юрист-решала, рос.), але він не здатен зруйнувати те, частиною чого є він сам і від чого залежить благополуччя його близьких і оточення. Він не реформатор, він бізнесмен.
Польща почала в 90х. Україна втратила час.
Сравним годовой доход на человека ($, 2017 год): Польша 13823, Россия 10608, Украина 2583.
А переконувати у хибності поверхневого аналізу української статистики, за умови критичного розшарування суспільства за рівнем доходів, та рівнем тіньової економіки і демографічної динаміки - потребує часу та натхнення цілого Мінфіну (і таланту Цицерона з відмінними володінням українською ,)))
загальний борг зовнішній борг внутрішній борг на
31.12.2009 39 685,0 26 518,7 13 166,3
на 31.12.2010 54 289,33 6.8% 34 759,6 19 529,7
на 31.12.2011 59 215,7 9.1% 37 474,5 21 741,2
на 31.12.2012 64 495,3 8.9% 38 658,8 25 836,4
на 31.12.2013 73 078,21 3.3% 37 536,0 35 542,2
на 31.12.2014 69 794,8 -4.5% 38 792,2 31 002,6
на 31.12.2015 65 505,7 -6.1% 43 445,4 22 060,2
на 31.12.2016 70 970,9 8.3% 45 604,6 25 366,2
на 31.12.2017 76 305,2 7.5% 48 989,4 27 315,8
на 31.12.2018 78 323,0 2.6% 50 462,5 27 860,5
Будемо об'єктивні: хто набрав вже к 2014 року 69 млрд боргу? - Влада регіоналів. Вона й зруйнувала армію, підписала харківські угоди, грабувала країну - а тепер винна команда чинного президента? А тут ще «великі патріоти» в Раді.