EN|RU|UK
Блоги Микола Княжицький
народний депутат України
  96  0

За результатами засідання члени ПКА схвалили Заключну Заяву та рекомендації 8 засідання ПКА.

Текст рекомендацій:

Щодо загальної безпекової та гуманітарної ситуації 

1.  Підтверджує свою рішучу підтримку суверенітету та територіальній цілісності України в межах її міжнародно визнаних кордонів; нагадує про своє засудження агресивної та експансіоністської політики Росії, що призвела до незаконної окупації Автономної Республіки Крим і міста Севастополь та окупації окремих регіонів Донецької та Луганської областей з порушенням норм міжнародного права й угод, а також зобов’язань Росії в рамках її членства в міжнародних організаціях; підтверджує свою єдину рішучість у досягненні мирної реінтеграції цих територій; нагадує про серйозні наслідки цієї військової агресії для загальної безпекової ситуації  в Європі;

2.  Висловлює своє глибоке занепокоєння подальшим погіршенням безпекової ситуації на сході України, включаючи збільшення військової присутності Росії в районі Азовського моря та блокаду кораблів внаслідок будівництва Керчинського моста; висловлює жаль з приводу відсутності прогресу в імплементації Мінських домовленостей; засуджує рішення незаконної адміністрації окупованих територій провести 11 листопада 2018 року так звані вибори, порушуючи Мінські домовленості та закликає Російську Федерацію та незаконно озброєні формування, яких вона підтримує, повністю дотримуватися своїх зобов’язань за цими домовленостями;

3.  Вітає розширення обмежувальних заходів ЄС проти Російської Федерації, і нагадує про свій заклик до більш ефективної стратегії та участі ЄС у розв’язанні даного конфлікту; вважає, що ЄС повинен надати амбітні пропозиції щодо своєї ролі у його вирішені, такі як призначення спеціального посланника ЄС для врегулювання ситуації на сході України та Криму; висловлює підтримку розгортанню миротворчої місії ООН на Донбасі, яка б охоплювала окуповані території Донецької та Луганської області України, включно з українсько-російським кордоном;

4. Звертає увагу на висновки експертизи катастрофи літака MH17, надані міжнародною спільною слідчою групою 24 травня 2018 року, в яких встановлено, що використана для збиття літака установка БУК належала збройним силам Російської Федерації, і закликає Російську Федерацію визнати свою відповідальність та повною мірою співпрацювати задля встановлення та притягнення до відповідальності за збиття літака;

5. Нагадує, що в Україні є 1,8 млн. внутрішньо переміщених осіб, і що 4,4 млн. осіб постраждали від військової агресії Росії, 3,4 млн. з яких потребують гуманітарної допомоги  та захисту; вітає прийняття закону про правовий статус осіб зниклих безвісти; закликає Європейську Комісію збільшити допомогу та підтримку внутрішньо-переміщеним особам;  висловлює глибоке занепокоєння тим фактом, що, внаслідок  російської агресії, Україна є країною з найбільшою у світі кількістю постраждалих від протитранспортних мін, та підтримує утворення на її території державного центру розмінування; висловлює жаль, що 1,2 млн людей відчувають нестачу продовольства у зв’язку з погіршенням продовольчої ситуації вдвічі порівняно з 2016 р., і що військова агресія призвела до зростання випадків мультирезистентного туберкульозу та ВІЛу; сподівається, що гуманітарна катастрофа такого масштабу на європейській землі приверне набагато більшу політичну увагу та фінансову підтримку; чітко підкреслюючи відповідальність Російської Федерації та незаконних військових формувань, яких вона підтримує, звертається із закликом до української влади вжити додаткових заходів, щоб полегшити страждання населення, що сталися внаслідок військової агресії Росії, щоб підтримувати внутрішньо-переміщених осіб, ветеранів війни, а також продовжувати створювати умови, що полегшують доступ до пенсій, соціальних пільг та послуг для тих, хто мешкає на тимчасово непідконтрольних територіях;

6. Закликає незаконні озброєні формування, що підтримуються Росією гарантувати безперешкодний, безпечний та надійний доступ всім гуманітарним організаціям, а також для Спеціальної моніторингової місії ОБСЄ(OSCE SMM) до всієї тимчасово непідконтрольної уряду України території;

7.  Нагадує про своє занепокоєння погіршенням екологічних наслідків військової агресії Росії  на сході України та в незаконно окупованому Росією Криму, ще одним доказом якого є нещодавній викид токсичних речовин на північному кримському хімічному заводі; закликає українську владу та ЄС впроваджувати відповідні спільні рекомендації уряду та ОБСЄ у цій сфері; засуджує систематичні та постійно зростаючі атаки на водоочисні станції, зокрема в Донецьку, і закликає до впровадження спеціального механізму для збереження цих станцій і гарантування  безперервного постачання  води людям по обидві сторони лінії розмежування;  глибоко занепокоєний можливим затопленням шахт та вимагає відповідного їх обслуговування та забезпечення відкачки води;

8. Висловлює розчарування, що за чотири роки незаконної окупації Криму та міста Севастополь Російською Федерацією,  на міжнародних форумах жодного разу не обговорювались конкретні пропозиції щодо переговорів у міжнародному форматі стосовно деокупації півострова, незважаючи на неодноразові заклики Європейського Парламенту та ПКА; висловлює  занепокоєння подальшим погіршенням ситуації з дотриманням прав людини в Криму, особливо кримських татар;  підтримує включення ще п’яти осіб, залучених до організації президентських виборів Росії в Криму та Севастополі, а також шести юридичних осіб, за їх участь у споруджені Керченського мосту, до санкційного списку ЄС; рішуче засуджує візити європейських політиків до Криму, що порушують політику невизнання ЄС; звертається до Європейської Ради розглянути можливість запровадження санкцій проти осіб, відповідальних за порушення прав людини в окупованому Криму;

9. Підкреслює важливість підтримки особливо вразливих груп населення на Кримському півострові таких як Кримські татари, які є жертвами репресій, дискримінації та порушення прав людини; нагадує, що Кримські татари виключені з політичного життя Криму та заборонена інституційна діяльність Меджлісу та Курултаю кримськотатарського народу;

10. Крім того, засуджує політичні переслідування громадян України, які незаконно затримані в Росії та в окупованому Криму, та вимагає їхнього негайного звільнення на підставі резолюції Європейського Парламенту від 14 липня 2018 року; висловлює особливе занепокоєння станом здоров’я Олега Сенцова;

Щодо стану відносин ЄС-Україна

11. Нагадує про головні досягнення у відносинах між ЄС та Україною,  а саме: запровадження безвізового режиму з 11 червня 2017 року та набрання чинності Угодою про асоціацію від 1 вересня 2017 року; вітає результати 20-го Саміту Україна-ЄС, який відбувся в Брюсселі 7 липня 2018 року, особливо, посилення інтеграції між Україною та ЄС у сферах енергетики та цифрових ринків, спрощення розмитнення, юстиції та внутрішніх справах в рамках УА/ПЗВТ;  вітає заходи України спрямовані на запровадження інституційної та моніторингової системи імплементації Угоди про асоціацію;  вважає, що до наступних парламентських виборів необхідно вжити дієвих заходів з метою забезпечення імплементації Угоди про асоціацію, зокрема координації дій між урядом та парламентом з метою прийняття Парламентом України законів, спрямованих на імплементацію Угоди про асоціацію; у зв’язку з цим закликає всі зацікавлені сторони вжити відповідних заходів протягом наступних місяців за підтримки ЄС;  

12. Вітає ініціативу спікерів Верховної Ради України, Парламенту Грузії та Парламенту Республіки Молдова щодо створення Міжпарламентської Асамблеї; вважає дану ініціативу чітким проявом політичної волі до зміцнення відносин між трьома країнами, що мають спільні цілі, зокрема у питаннях імплементації Угоди про асоціацію; вважає, що асоційованим країнам, які взяли на себе зобов’язання імплементувати Угоду про асоціацію та поважати принципи демократії, верховенства права та основних свобод,  мають бути надані спеціальні механізми підтримки зі сторони ЄС, зокрема  в рамках  Багаторічного фінансового плану 2020 року та відповідно до моделі «Європейське партнерство плюс», що підтримується Європейським Парламентом;  

13. Звертає увагу, що Угода про асоціацію не є остаточною метою відносин між ЄС та Україною, вітає європейські прагнення України; у зв’язку з цим зазначає, що Україна має європейську перспективу відповідно до Статті 49 Договору про Європейський Союз та може подати заяву на членство в Європейському Союзі за умови відповідності Копенгагенським критеріям  та принципам демократії, поваги до основних свобод та прав людини й меншин і дотримання верховенства права; 

14. Вітає прагнення Голови Верховної Ради України, парламентських партій, а також лідерів фракцій Верховної Ради України посилювати парламентський діалог у форматі «Діалог Жана Моне»; вітає перші результати цього діалогу, зокрема створення Робочої групи з питань реформ,  втілення заходів  із зміцнення інституційного потенціалу та прийняття відповідного законодавства; наголошує, що важливо продовжувати  посилювати парламентський діалог з метою перетворення Верховної Ради України на ще більш ефективний, прозорий та дієвий законодавчий орган, діяльність якого спрямована на забезпечення реформ, включаючи імплементацію Угоди про асоціацію, що відповідатиме прагненням громадян;

15. Вітає прийняття рішення ЄС надати Україні подальшу макрофінансову допомогу у сумі до 1 млрд євро та нагадує про виконання передумов, особливо щодо боротьби з корупцією, поваги до ефективного демократичного механізму – включаючи багатопартійну парламентську систему –  верховенство права та гарантування поваги до прав людини;

16. Наголошує на важливості активізації розвитку транскордонного співробітництва України з країнами ЄС. Закликає докладати максимальних зусиль задля розбудови прикордонної інфраструктури та відкриття нових пунктів пропуску на заході України, особливо в Карпатському регіоні: підтримує співпрацю країн ЄС Карпатського регіону з Україною, включаючи пілотні програми щодо транскордонного співробітництва; 

17. Вітає внесення Президентом України П.Порошенком законопроекту про внесення змін до Конституції України, що стосуються стратегічного курсу України до повноправного членства в Європейському Союзі та НАТО;

18. Наголошує на важливості боротьби з неправдивими новинами та пропагандою Росії, та протистоянні кубер-атакам, включаючи її прогнозоване втручання у вибори в Україні; закликає до посилення співробітництва між Україною та ЄС у сфері стратегічної комунікації та кібербезпеки;

Щодо стану реформ

19. Вітає  досягнуті успіхи у впровадженні реформ у сферах енергетики, охорони здоров’я, державного управління, пенсійної  реформи, освіти, децентралізації, публічних закупівель, банківського та фінансового сектору, захисту та безпеки, включаючи імплементацію Угоди про асоціацію, незважаючи на агресію Росії з 2014 року, та звертає увагу на те, що під час передвиборчого періоду темпи впровадження реформ повинні зберігатися, а в деяких важливих галузях навіть посилюватися; 

20. Підкреслює важливість продовження антикорупційної реформи та постійної підтримки ЕС діяльності антикорупційних органів;

21.  Щиро вітає ухвалення Законів України «Про Вищий антикорупційний суд» та « Про утворення Вищого антикорупційного суду»; закликає до відбору суддів згідно з новим законом та якнайшвидшого започаткування роботи Вищого антикорупційного суду; підтримує роботу НАБУ та підкреслює необхідність збереження його незалежності; закликає ефективно розслідувати підозри стосовно голови Спеціалізованої антикорупційної прокуратури; наголошує на тому, що боротьба з корупцією – це не лише створення антикорупційних інституцій, і, у зв’язку з цим, вітає вжиті в різних сферах превентивні заходи, спрямовані на подолання корупції; сподівається, що особливу увагу буде приділено популяризації політики нульової толерантності до корупції та просвіті з метою протидії корупції;

22. Нагадує про свій заклик до Парламенту України якнайшвидше скасувати положення, що зобов’язують діячів громадянського суспільства, які працюють у сфері боротьби з корупцією, заповнювати електронні декларації; рішуче засуджує фізичні атаки на активістів-правозахисників та тиск на журналістів, які ведуть розслідування та наголошує на важливості ефективного розслідування таких справ;

23. Наголошує на вирішальному значенні завершення судової реформи на всіх рівнях, включаючи генеральну прокуратуру; вітає створення Державного бюро розслідувань; висловлює жаль за повільний темп просування розслідувань щодо злочинів, учинених під час протестів на Майдані та жорстоких подій в Одесі 2 травня 2014 року; сподівається на повну ратифікацію Римського статуту Міжнародного Кримінального Суду; 

24. Заявляє про особливий інтерес до того, щоб реформа державного управління була повністю виконана, і, таким чином, підкреслює особливе та першочергове значення реалізації Стратегії реформування державного управління на період 2016-2020 років; підтримує створення філіалу Коледжу Європи в Україні; вітає досягнення України у галузі реформування державного управління, зокрема, успіх 10 пілотних міністерств, а також успіх всіх державних органів у проведенні прозорих конкурсів на заміщення вакантних посад державних службовців;

25. Звертає увагу на важливості завершення реформ в енергетичному секторі для того, щоб бути інтегрованим до енергетичного ринку ЕС та покласти край існуючим монополіям, включаючи  анбандлинг (розукрупнення бізнесів діяльності компанії) НАК «Нафтогаз України», що принесе довгострокові переваги для індустрії та споживачів; наголошує на ключовій ролі розвитку відновлювальних джерел енергії та покращення енергоефективності, розглядаючи їх як вектори економічного розвитку та працевлаштування; підтверджує стратегічну роль України як країни-партнера ЄС у  сфері постачання газу, яка забезпечує доступні, надійні та безпечні поставки газу до ЄС; засуджує будівництво Північного Потоку-2 як загрози європейській безпеці; вважає, що всі газопроводи, що перетинають кордон території ЄС повинні відповідати нормам ЄС, бути доступними іншим операторам та використовуватися однаково прозоро; закликає до розширення енергетичного співробітництво в рамках Східного Партнерства щодо імплементації Паризької угоди про зміну клімату 2015р.;

26.  Нагадує, що екологічне врядування є ключовим елементом Угоди про асоціацію; закликає українську владу переглянути угоду та будь-які майбутні плани щодо Дністровського гідроенергетичного комплексу, привести їх у відповідність до міжнародних конвенцій та стандартів ЄС, стурбований схемами незаконної експлуатації природних ресурсів, таких як бурштин, вугілля, пісок та деревина;

27. Наголошує, що відповідно до положень Угоди про асоціацію українська влада повинна приділяти більше уваги забезпеченню гендерної рівності та недискримінації людей, які належать до меншим, включаючи національні та сексуальні, а також втілювати рекомендації Венеціанської комісії у сфері освіти, беручі до уваги зобов’язання, взяті на 20 Саміті Україна-ЄС, зокрема щодо продовження перехідного періоду до 2023 р. і регулювання питання надання пільг приватним школам; закликає українські органи влади вести конструктивний діалог з представниками національних меншин щодо реформування освіти; визнає переваги Стамбульської конвенції про запобігання та боротьбу з насильством проти жінок та захист жертв і закликає до її якнайшвидшої ратифікації Україною; бере до уваги прийняття Закону про попередження та боротьбу з домашнім насильством; вітає створення посади Представника Уряду у справах гендерної політики; засуджує напади на ромів та злочини проти ЛГБТ спільноти на ґрунті ненависті та закликає уповноважені органи України притягнути винних до відповідальності; закликає Уряд до публічного засудження таких дій і тих, хто їх вчинює;

28. Закликає українську владу забезпечити, щоб будь-які запити на екстрадицію, що надходять з третіх країн, розглядалися прозоро, із дотриманням судової процедури, та в повній відповідності з європейськими принципами та стандартами, а заходи органів місцевої влади повинні вживатися з дотриманням верховенства права та основних прав і свобод людини;

29. Наголошує на важливості вільних і незалежних ЗМІ, та гарантування їх права проводити розслідування випадків корупції на урядовому рівні без ризику бути переслідуваними; підкреслює необхідність забезпечення достатніх ресурсів для функціонування  суспільного теле- та радіомовлення, а також забезпечення прозорості власності засобів масової інформації; закликає українську владу пришвидшити дії та нарешті виконати свої обіцянки щодо розшуку та притягнення до відповідальності тих, хто винний у вбивствах журналістів; висловлює занепокоєння з приводу нещодавніх намагань Генеральної прокуратури отримати доступ до даних телефонів журналістів, які займаються розслідуванням та наголошує на важливості захисту джерел інформації; закликає органи влади забезпечити рівний доступ громадян всіх етнічних груп до отримання інформації;

30. Очікує завершення процедури формування Центральної виборчої комісії та прийняття у другому читанні нового виборчого кодексу; закликає до посилення інституціонального потенціалу Національного агентства з питань запобігання корупції для перевірки фінансів партій та декларації про доходи; закликає до ефективної імплементації законів, які гарантують рівні права для представників національних меншин, які проживають в Україні;

31.  Наголошує на високій позитивній оцінці процесу децентралізації, розпочатого в 2014 році; вважає, що цей процес повинен бути продовжений, оскільки він значно покращує життя громадян, зокрема щодо підвищення якості послуг, зменшення корупції на місцевому рівні та посилення впливу громадян на прийняття рішень на місцевому рівні; висловлює занепокоєння з приводу нещодавнього рішення ЦВК щодо призупинення підготовки до виборів, запланованих на жовтень у новостворених  об'єднаннях громад; закликає всіх відповідальних, включаючи обласні та районні адміністрації, не перешкоджати продовженню процесу децентралізації та закликає подолати існуючі бар'єри;

Наступне засідання

32. Планує провести наступне засідання Парламентського Комітету Асоціації ЄС-Україна в першій половині 2019 року в приміщенні Європейського Парламенту.


Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх