EN|RU|UK
Блоги Олексій Хмельницький
Голова Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України
  217  0

Правила оренди або «д̶и̶я̶в̶о̶л̶ ціна ховається в деталях»

Ми, в київському обласному відділенні АМКУ, завжди з захопленням та цікавістю вивчаємо практичні наслідки рішень депутатів Київради та чиновників КМДА. Чергове вивчення знову дало підстави говорити про дискримінацію одних бізнесів і підтримку інших – цього разу в сфері оренди комунального майна.

Нашу увагу привернула різка зміна з 2018 року розмірів орендних ставок для розміщення суб’єктів, які займаються збором та сортуванням сміття (вторинної сировини) в місті Києві. Ринок поводження з відходами в Києві є дуже конкурентним, і взагалі, за сортуванням сміття – майбутнє, адже захороняти несортоване сміття згідно закону не можна вже сьогодні.

Неочікуваний подарунок отримали окремі підприємства. З 2015 року розмір орендної ставки для підприємств, що займаються збором та сортуванням вторинної сировини був на рівні 5% вартості орендованого майна. З лютого цього року депутати Київської міської ради вирішили вибірково ускладнити життя окремим підприємствам. Тим, хто розміщується ближче 200 метрів до житлових будинків – для них орендна ставка з невідомих причин злетіла догори у п’ять разів та становить на сьогодні 25%.  Натомість для тих бізнесів, які орендують приміщення на відстані далі 200 метрів від житлових будинків ставка так і лишилась 5%.

Звісно ж будь-яких то економічних, чи тим більше законодавчих аргументів для такого диференційованого підходу до певного кола суб’єктів, що збирають та сортують сміття (вторинну сировину), немає. Більше того – ми ускладнюємо роботу тим, хто ближче до будинків, при цьому уряд намагається спонукати громадян сортувати сміття…

Така ситуація може призвести до усунення з ринку багатьох суб’єктів господарювання, що працюють у сфері збору та сортування вторинної сировини. Хто готовий сплачувати орендну плату вищу в 5 разів, при тому що для решти ставка лишилась незмінною?

Відтак, за результатами проведеного дослідження ринку оренди комунального майна у місті Києві та порядку дотримання місцевою владою законодавства про захист економічної конкуренції під час визначення орендної плати та встановлення орендних ставок орендаторам такого майна Відділенням виявлено ряд порушень з боку чиновників, які призводять до - з одного боку встановлення дискримінаційних умов для певного кола суб’єктів, а з іншого до надання необґрунтованим пільг та переваг іншим суб’єктам.

 Далі буде – ось невеликий спойлер. В рамках цього дослідження ми грунтовно проаналізували зміст Методики розрахунку орендних ставок. З’ясувалось, що вона містить невелику примітку.

Вона надає  робочому органу Київської міської ради – Постійній комісії з питань власності – необмежене жодними застереженнями право встановлювати будь-кому будь-який інший розмір орендних ставок.

Практики користування цією приміткою вкрай корисні для окремих підприємств. Інший розмір орендних ставок визначається цією комісією в основному в бік саме зменшення.

За інформацією, що є у Відділення, протягом лише 2016 року Постійна комісія з питань власності, діючи на підставі саме цієї примітки, ухвалила рішення щодо зменшення орендної плати на загальну суму 82 482 949,46 у розрахунку на рік. Завдяки нехитрому формулюванню цією примітки вказана комісія може і, власне, ухвалює рішення на власний розсуд, не обтяжуючи себе якимось обґрунтуваннями, вивченням ринку, тощо.

Поки що не маю права називати приклади такої вибірковості, скажу лиш, що послаблення торкалися не волонтерів і не дитячих спортивних шкіл.

Що ми з цим робитимемо? 29 серпня 2018 року адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення вирішила допомогти депутатам та розпочала справу стосовно антиконкурентних  дій Київської міської ради при прийнятті та внесенні змін до рішення від 21.04.2015 № 415/1280 «Про затвердження положення про оренду майна територіальної громади міста Києва».

Чекайте новин. 


Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх