EN|RU|UK
Блоги Алексей Шевчук
адвокат
  263  0

Результати роботи діючого Кабінету Міністрів України

Управління державними справами - це мистецтво передавати гроші з рук в руки доти, доки вони не зникнуть.

Перспективи України в 2020 році. Здорожчання електроенергії, підвищення тарифів на перевезення, розбиті вщент дороги. Як працював уряд останні 2 роки і що нам пророчить Міністерство економічного розвитку?

Долар по 30 гривень - саме таку вартість "зеленого" заклали в бюджеті на 2018 рік. Сьогодні цю цифру називає Міністерство економічного розвитку і торгівлі (далі - МЕРТ) і прогнозує - 2019-го долар може здорожчати до 34. Тенденція дійсно така, що мірою більш того прогнозу буде знижуватись обмінний курс гривні. Максимальний прогноз 34 гривні за долар. Чи може таке бути? Може бути. Експерт запевняє, "зелений" може здорожчати через зменшення траншу від МВФ. Якщо у вересні 2017-го Україна сподівалась отримати 3,5 мільярди доларів, то сьогодні ми можемо розраховувати лише на 1,5. Усе через порушення умов договору між Україною та МВФ. У парламенті досі не ухвалали закону про антикорупційний суд і ринок землі, а це основні вимоги фонду.

“Наша макроекономічна стабільність продиктована, в першу чергу, співробітництвом з МВФ. Проте, ми не так потребуємо траншу МВФ як необхідність залишатись в програмі. Співпраця з МВФ є своєрідним сигналом про те, що з Україною можна мати справу. Якщо фонд каже "так", Україна має всі шанси отримати фінансування від ЄБРР і Світового банку. Коли фонд каже "ні", кредитів не буде. Це призведе до незворотніх наслідків - до нової кризи. Якою буде мінімальна зарплатня МЕРТ також спрогнозувало. У 2019 українці можуть розраховувати на 4600 гривень Проте, разом із зарплатнею виросте рівень інфляції. Приміром торішні 3200 призвели до підвищення інфляції на 2%. Якщо ми так будемо далі агресивно підвищувати зарплату та соціальні виплати, то, скоріше за все, ми будемо залишатись в інфляції трошки більше 10%. Такі фінансові коливання вплинуть на ціни. На цей рік, скоріше за все, ми будемо мати середнє зростання цін на рівні 12 %. За прогнозами експерта такий показник триматиметься до березня 2019-го. А серйозного скачка цін варто чекати після виборів.

Україна 2020 або 2 роки діючого Кабінету Міністрів України за правління Гройсмана.

Нещодавно МЕРТ опублікувало статистичні дані чого очікувати українцям в 2020 році. Нещодавно було також 2 роки того, як діючий Кабмін працює і реалізовує покращення. Хочеться запитати, як ми опинилися в такій ситуації в нашій країні?

Буквально декілька днів тому Володимир Борисович Гройсман, відповідаючи на запитання чи боїться він відставки, відповів - як він може боятись звіту та відставки, чи є для цього причини? Давайте разом розберемось. Дійсно є чи немає для цього причин.

Олександр Вілкул, який працював в Кабміні, є народним депутатом, є жорстким опонентом діючої влади, є жорстким опонентом всього того, до чого влада довела Україну. Що є показником ефективності роботи Кабінету Міністрів? Перше, це економічна ситуація в країні, а друге - благополуччя і безпека громадян. За останній місяць проведено більше десяти зустрічей, великих зутрічей з великою кількістю людей - тисячі людей. Якщо в діючої влади не вистачає, там, сміливості, розуму чи ще чогось не вистачає вийти і послухати те, що про них думають люди... Постійно ж телеканали, які працюють під контролем влади і, там, різні експерти, також найняті ними, розповідають, що в нас все добре і все росте і т.д. Але, якщо вони хоча б не хочуть людей послухати, тоді давайте, напевне , говорити мовою цифр. Якщо говорити про економіку, то в нас промисловість падає вже 4 рік підряд. Навіть в 2017 році знову було падіння індексів промислового виробництва і індексів сільського господарства. Це навіть говорить державна статистика на сайті держстатистики. Це кожен може зайти і подивитись це при тому, що держстатистика не об’єктивна, але навіть і тут не змогли якось підробити.

Якщо бути неупередженим і не схвалюючи чи не критикуючи, можна сказати, що попередню владу критикували більше, ніж сьогодні діючий Кабінет Міністрів. Чим вони були кращі від того, що зараз робить Кабінет Міністрів? Хочеться почути порівняння цифр, наприклад, в розрізі Кабінетів Міністрів, міністерств і економіки країни.

Приведемо чітки цифри - 2 цифри. З 2010 року по 2012 рік Вілкул був губернатором Дніпропетровської області. Якщо зайти на сайт статистики державної, то можна побачити 3-річний ріст промислового виробництва Дніпропетровської області, який склав 24,5 %. Він до цього 19 років пропрацював в промисловості і розуміє, що коли будуть працювати підприємства і будуть створювати робочі місця, коли буде зріст зарплати, то все інше буде нормально. Після цього він трохи менше, ніж 1,5 роки був віце-прем’єр-міністром - відповідав за питання ЖКГ. За цей час ні на одну копійку не був підвищений ніякий комунальний тариф. Оце можна рахувати результатом. А в сьогоднішній ситуації, коли 37 мільярдів вже складає борг людей по житлово-комунальним послугам, він збільшився з тих часів, про які ми говоримо, в 10 разів. За один лютий ріст на 10 %, при цьому не вистачає грошей на субсидії. Вони шляхом підвищення мінімальних зарплат - люди ж не стали отримувати більше в карман за рахунок того, що деякі зарплати вийшли з тіні, забрали  у людей субсидії, у людей не вистачає грошей на ці субсидії. Вони обіцяють далі підвищувати тарифи. На газ за 4 роки більше ніж у 8 раз підвищили і далі планують підвищувати. При цьому не хочуть приймати законопроекти Вілкула, які знаходяться в ВРУ, про мораторій на підвищення комунальних тарифів, про заборону колекторам відбирати квартири за борги по жкх - ось в чому різниця.

Давайте тоді так - поставимо питання Вілкулу як людині, яка працювала в уряді і може передбиачити, чи є сьогодні підстави для того, щоб ситуація гривня-долар була такою як є, для того щоб гривня далі дешевшала? Чи є для цього економічні, макроекономічні підстави і показники, і іденфікатори?

Чи потрібні державі бюджетні гроші? Звичайно, що потрібні. Потрібні гроші для того, щоб платити зарплати вчителям, лікарям, дороги ремонтувати, дахи ремонтувати. Єдиний нормальний і прийнятний варіант, при якому розвивається країна і росте благополуччя людей, коли гроші беруться з працюючої економіки - працюють підприємства, є робочі місця, є в людей гроші, які можуть годувати свої сім’ї. Підприємства платять податки і є гроші в бюджеті. Це єдина життєздатна модель в світі. І завжди Олександр Вілкул працював в цій моделі і вважає, що Україна не може працювати якось інакше. Де бере гроші сьогоднішня влада? У них взагалі модель - день відстояти і ніч протриматись - рік вони ще будуть намагатись протриматись, більше в них просто не вийде, оскільки люди їх приберуть на виборах. Але, розмова не про це. Або, ці гроші беруть в кредит, просто в займ. при цьому, знову ж таки, приведемо приклад з попередньою владою, про яку ми говорили. В світовій економіці головним є наступний показник в крединому навантажені - це який процент в тебе займа по відношенню до твого ВВП - скільки ти виробляєш і скільки при цьому в тебе є кредитів. Ніколи не перевищував при всіх владах цей показник 40%. Тобто, 40 % зовнішнє навантаження від ВВП. На сьогоднішній момент це 83%. Для країн з розвиваючою економікою це вважається за межею дефолту. Вони набирають кредити. Просто беруть гроші, як ото знаєте, наркоман шукає останню дозу - щоб вколотись.

За часів уряду Вілкула також брали?

Він не займався цим блоком особисто. А друге і головне - 40 % тоді було кредитне навантаження - зараз 83 %. Він не проти, що треба працювати з міжнародними фінансовими інститутами, якщо з ними працювати нормально і не йти на ці принизливі умови. Коли дають умови підвищення цін на комунальні, коли дають умову підвищення цін на газ, коли дають умови  на продаж землі, то треба мати мужність не працювати на цих умовах а розвивати власну економіку. Перше, що бачуть вони джерелом замість працюючої економіки? Або взяти в кредит аби викачати гроші в людей. Оце безпрецедентне підвищення тарифів на комунальні послуги - на щось в 4 рази, на щось в 5, на щось в 8 разів. Це ж просто, як говорять люди, тупа і безідейна викачка грошей з карманів людей, замість того, щоб задіяти якісь механізми, пов’язані з державним бюджетом. Ось і все, що вони роблять.

За прогнозами МЕРТ 2018-го року долар коливатиметься від 27 до 30 гривень. А 2019-го від 28 до 34 гривень. Невтішна статистика. Тобто, обіцяють 34. Можна собі передбачити, що може бути і 40, і 45. Цілком логічно, оскільки мінстат завжди робить певну похибку. Які наслідки такого росту курсу?

Цей ріст курсу відбувається із-за того, що влада друкує гроші. Вже почали - вже пішли монети по 2 гривні. Як це виглядає? Вони дають жебрацькі подачки людям, через там - трохи кинули на підвищення пенсії - жебрацька подачка, жебрацька принижуюча подачка на підвищення заробітної плати і відразу на протязі декількох місяців відбирають це шляхом інфляції та підвищення цін на продукти харчування. Експерт казав, що 12 %. Але, якщо проаналізувати попередній рік, то у нас є маса товарів і м’ясної групи, і багато іншого, на що ціни підвищились і в 1,5 раза, і на 70%, і так далі. Кинули цю жебрацька подачку, а через ціни на продукти харчування, через комуналку відібрали в 2 рази більше, ніж добавили. Це все результат друкуючого станка і того, що ми живемо не за рахунок економіки, а за рахунок обдирання людей, кредитів, займа і друкуючого станка.

Поясніть на пальцях, щоби всі зрозуміли, є сьогодні програма розвитку України на найближчі 2-3 роки? Міністерство економіки опубліковує певні звіти, певні показники, передбачення. А концепція розвитку є? Ну от завтра має бути, наприклад там, оновлено на 20 % промисловість: легку на 35 % основні фонди, держава має туди вливання направити. Чи цього немає?

Переглянувши програму дій Кабінету Міністрів, яку вони самі собі придумали і самі собі погодили на найближчий рік - це 150 сторінок, насправді - великий об’ємний документ, в якому абсолютна абстракція, незрозумілі фрази і абсолютна вода - немає нічого конкретного. Можна сказати, що доки зосередженість влади не буде на Україні, на економічному суверенітеті України, на тому, що вигідно для України - в нас нічого нормального не буде.

Вони кажуть, що вони зосереджуються сьогодні на Україні через, наприклад, і приводять прикладом на всіх виступах, зростання мінімальної заробітної плати.

За прогнозами МЕРТ 2019 року мінімальна заробітна платня становитиме 4600 грн. 2020-го 5400 грн. А 2021-го має зрости до 6200 грн.

Насаправді, це нічого більше, ніж пусті цифри тому, що ми всі пам’ятаємо 90-ті роки, коли всі були мільйонерами. Чому вони там не написали, що в 2020 році буде там, наприклад, заробітна плата триліон? Що 6 тисяч, що 10 тисяч - різниці, насправді, поки що немає, поки ми не розуміємо, яка купівельна спроможність цих грошей. Ще раз можна сказати, що підвищення зарплати до 3200 грн. це не було підвищення зарплати з точки зору того, що люди собі могли купити. Що могли собі дозволити. По-перше, це було виведення з тіні заробітних плат, які люди десь там отримували в чорну, і при цьому є ще навіть мінус, оскільки люди втратили право на субсидію - раніше, коли була менша зарплата, вони мали право на субсидію. Друге, оцю от прибавку в оплаті, та й в пенсіях також, відібрали шляхом підвищення цін на тарифи і па продукти харчування. Тому, абсолютні цифри нічого не означають. Тільки працююча промисловість, тільки працююча економіка. Що важливо з точки зору економіки? Коли працюють підприємства, виробляють певний товар, необхідно розуміти, куди цей товар продається. Є дві моделі ринків: внутрішній ринок країни і зовнішній. Внутрішній ринок у нас сьогодні стогнує, оскільки люди нічого не можуть купувати в магазинах. Були б гроші, вони б щось могли купити в магазинах. Це щось магазини б замовили на підприємствах, заводах, фабриках, в сільському говподарстві. Ось так працює ланцюг. Це внутрішній ринок, який у нас, помирає. Це перше. Друге. Зовнішні ринки - це коли ми товар виробляємо в Україні на підприємстві і продаємо за кордон. До нас сюди заходять гроші, ми платимо податки, годуємо своїх людей. У нас велика проблема виникла, насправді, політична - перекоси в економіці розпочались після політики. Було політично мотивовано, недалекоглядно, нерозумно, незрозуміло, по яким причинам, сказати "ура, це перемога" і живитись від однієї перемоги. Була підписана економічна частина Угоди про асоціацію з ЄС. Коли в нас, коли ми повністю відкрили ринок, в той час нас обклали митом  - в нас закінчується безмитна торгівля в перші 2 тижні січня. Але, що ж вони у нас такі за партнери, за браття, що нам можна все постачати весь час, а у нас на пшеницю, на кукурудзу і багато інших товарів за пів січня закінчуються квоти? Так, можна і після цього постачати, але потім треба вже платити мито в бюджет ЄС і наш товар стає неконкурентноздатним.

Хочете сказати, що Україні дали безвіз, але через це відібрали можливість постачання в Європу і заробітку на цьому? Правильно?

Безвіз і економічна частина угоди це 2 різних процеси. Економічна частина угоди з Європейським Союзом, яку, як вважає Вілкул, треба негайно переглядати, негайно сідати за стіл і переглядати.

А наслідки цього перегляду?

Це було підписано десь 4 роки тому. Безвіз нам дали рік тому, як знак підтримки України, яка для них нічого не коштує. Безвіз це добре. Краще би нам дали можливість без мита поставляти наш товар в ЄС і годувати своїх людей. У нас навіть Рева, міністр соціальної політики, признав, що у нас 4 мільйони людей сьогодні працюють за кордоном. Цифри в 2 рази занижені - насправді, біля 8 мільйонів таких людей. Але, ось і є весь показник сьогоднішньої влади, сьогоднішнього Кабміну, які видавили ка кордон, які вимушені там горбатитись, щоб тут годувати свої сім’ї. Самих активних людей, молодих людей, підготовлених людей, професійних людей просто видавили. Те, що по великому рахунку вони зробили.

Думка громадян.

Щоб ви обрали долар по 27 і мінімалка 3700, чи долар по 35 і мінімалка 6200?

Думка 1:

Зрозуміло, що перше. Бо якщо більш стабільна гривня, то більша купівельна спроможність і в громадян України, і в мене.

Думка 2:

6200. Получається більше доларів.

Думка 3:

Дивіться, якщо долар виросте то і ціни виростуть на те, що долар підняли і різниці не буде. Краще залишити як є.

Думка 4:

Долар по 5 і комуналка по 200.

Думка 5:

Все залежить від цін на ринку. Якщо ціни залишаться такими, то звісно другий варіант краще.

Можна сказати, що тут є питання відсутності належної роз’яснювальної роботи населення. Вони не розуміють, що таке 35, что таке 27 і які наслідки.

Яка роз’яснювальна робота? Якщо є гроші в кармані, за які люди можуть годувати свої сім’ї, а якщо цих грошей немає і у людей немає, просто там, продукти харчування купити, дитину в кіно зводити на вихідних, то роз’яснювальна робота, це те, що ми бачимо кожного дня по телевізору, по багатьом телеканалами з цими проплаченими тедевізорами, які люди називають зомбоящиками. Проплачени експертами, які намагаються розповісти, що у нас все добре. Питання - є гроші в людей в кармані чи немає?  Закінчимо про економіку. Перше. Нам потрібно переглянути угоду про асоціацію про економічну асоціацію з ЄС. Нам треба працювати над ринками з Китаєм, з Близьким Сходом і коли закінчиться конфлікт, це також на сході - це є однією з великих проблем, що влада не хоче закінчувати конфлікт тому, що їм це вигідно. Відновлювати прагматично, відновлювати наші позиції на ринках країн СНД, тобто постачати туди, отримувати гроші і годувати свої сім’ї.

Ми ж вийшли з СНД?

Ми, знаєте, це зроблено тільки для одного, щоб ще раз відзвітувати про чергову "перемогу". Для нас перемога, це коли люди у нас живуть добре, а для них це черговий піар. Тепер вони вийшли з "якоїсь" співдружності.

Якщо люди під час каденції Вілкула гарно жили, то чому почалися ті події, які почалися? Можна через це ображатись чи не ображатись.


Є різні люди, які виконують різні частини роботи. Будучи губернатором Дніпропетровської області, як уже було зазначено, по ЖКГ не піднялись ні на одну копійку тарифи. По тарифам є питання? І є готовність за цей блок відзвітувати.

Треба роз’яснити, звідки на сьогоднішній день Україна бере гроші? Щоб завтра в українця в кармані з’явилось 4 тисячі гривень - звідки Україна бере гроші - тільки МВФ? Тільки зовнішні кредити взамін землі, антикорупційного суду?

Перше, це останки економіки, якась дихає, яка ні - частина галузей взагалі знищена. Авіаційна промисловість, ракетно-космічний комплекс - практично вся промисловість падає, але машинобудування - вони його взагалі добивають. Як в ситуації, коли ми виробляємо певні товари в Україні, а їх закупляють за кордоном, по локомотивам. Всі канали розповідали про велику перемогу - будемо купувати локомотиви в Америці. Завжди всього вистачало, локомотиви робив завод в Дніпропетровську. Гвинтокрили хочуть купувати у Франції для МЧС, тільки у нас гвинтокрили робить МоторСіч в Запоріжжі. У нас країна, в якої завжди був профіцит видобутку вугілля на 60 % більше, ніж потрібно і коли приходить баржа з Пенсильванії і пів Кабміну збирається і співає гімн, напевне, це ганьба. Це все - доля країни під зовнішнім управлінням. Наша країна знаходиться вже 4 роки під зовнішнім управлінням. 

Кого конкретно? 

Заходу.

Хто? Іспанія, Португалія?

І Європа, і Америка. Тобто, ми знаходимось під зовнішнім управлінням Європи і Америки. А хочеться сказати, що успіх - рецепт нашого успіху не написаний ні в Європі, ні в Америці, на заході не написаний, ні на сході не написаний. Рецепт успіху нашої країни написаний потом, кров’ю поколінь, десятків поколінь наших земляків і Україна шляхом своєї історії вистраждала на свій шлях - думати своєю головою

Давайте в питанні зовнішнього управління бути людьми конкретними. Нас чують люди. Вони чують зовнішнє управління, зовнішнє управління. Що, Трамп бере слухавку телефону, телефонує Порошенку і каже, завтра просимо щоби Обухівський паперовий комбінат було закрито, завтра просимо щоб шахта в місті Стаханові була закрита, завтра просимо щоб ви розпочали війну на Донбасі - так відбувається зовнішнє управління? Поясніть, щоб можна було зрозуміти. Ми ж вибираємо незалежний уряд, незалежних депутатів. Вілкул незалежний депутат, незалежний Кабмін - всі незалежні, але виходить, що їм всі телефонують?

Є думка про те, що особисто Трамп цілодобово Петру Олексійовичу не телефонує. І, якщо відверто, Трамп напевне взагалі не думає цілодобово про Україну. Може він взагалі не знає де вона знаходиться. Але, те, що вистачає всяких експетрів в державному департамені, в міністерствах. Плюс є певні, так звані, грантоїди. Щоб люди розуміли, грантоїди це такі собі представники громадських організацій, які ніколи в житті ніде не працювали, але вони отримують гроші. Вони ж повинні якось свої сім’ї годувати? Вони, до речі, отримують більше ніж ми. Вони отримують гроші від зовнішніх джерел, які знаходяться в США і Європі і т.д. із-за того, що вони нав’язують людям, і переконують людей в певній точці зору. Зовнішнє управління заключається в цій угоді про асоціацію з ЄС, зовнішнє управління розпочинається в пенсильванському вугіллі і закінчується французькими гелікоптерами і польськими трамваями, до речі. Трамваї у нас виробляє завод “Електрон”, який знаходиться в місті Львові. Вілкул будучи віце-прем’єром, там бував і там були тоді випущені перші трамваї. Ми здатні забезпечети Україну і локомативами для залізниці, і трамваями, і тролейбусами і т.д.

У нас для цього всього достатньо, щоб Україна використовувала свої товари?

Розкажіть, коли ми купували польські трамваї чи коли ми купували американські локомотиви?


У 2010 році Укрзалізниця придбала польських багато потягів.

Ні, це троши підзабулось. Україна придбала до Євро-2012 року Хюндаї в Кореї. Можна сказати, що краще, щоб Хюндаї були придбані на крюківському заводі. Після цього, до речі, було придбано і 2 локомотиви на крюкові. 2012 рік, крюков разом з сіменсом роблять у співдружності, не встигали робити до Євро-2012 і тоді купили Хюндаї тому, що це була вимога до Євро-2012. Але, також вважати закупку гарним рішенням, не можна - треба було встигати.

Коли Вілкул був віце-прем’єром і Кабмін за його участі працював - він зазнавав зовнішнього управління? Вони співпрацювали з МВФ чи іншими фондами?

Якщо говорити особисто про нього, то він точно не співпрацював з МВФ і йому точно ніхто не давав ніяких завдань. Він робив так, яким чином вигідно для України, яким чином вигідно для людей.

А звідки бралась інформація для його уряду - бралась інформації щодо того як треба і звідки діючий уряд бере інформацію як треба - хтось її пише?

Люди, коли обирають народних депутатів, нардепи коли вибирають Кабмін, це ж очевидно, надіються на професіоналізм цих людей, які будуть цим займатись. Добре чи погано, але Олександр Вілкул в політичці останні декілька років, а до цього працював 19 років в промисловості від помічника екскаваторщика і до генерального директора найбільших підприємств, і не тільки в масштабах Україні, а й в масштабах Європи. Тобто є питання, в яких він є точно професіоналом. 4 роки тому в промисловій країні було знищено міністерство промисловості - Міністерство промислової політики. Сьогодні в Кабміні немає ні однієї людини, яка була б з виробництва, яка що-небудь розуміла би в цьому самому виробництві, як повинно, насправді, розвиватись і сплачувати податки. Всі же надивились на гламурних міністрів, на їх радників, слухаємо брєди давай мільярд на незрозуміло що - у нас дороги всі розбиті, а він розповідає, що коли-небудь зробить вакуумні потяги. Це люди космонавти, які живуть в паралельній реальності. Вони не вміють. Молоді освічені активісти, як їх називають. Скажіть, молоді освічені активісти, які жодного дня в своєму житті не працювали, що вони теоретично можуть зробити? Так, їм ставлять завдання, пишуть плани, що вони повинні зробити. МВФ їм каже, що от ти повинен підвищити пенсійний вік, ось ти повинен провести медреформу із введенням цієї платної медицини і з іншими жахами, які там є. Хто там Супрун? Треба продавати землю. Коли люди професіональні, то вони можуть зробити так, щоб працювала економіка країни і в бюджет, з’являлись працюючі економіки, а люди працювали на підприємствах і годували свої сім’ї.

2019 року в  МВФ Україна розраховує отримати 2 мільярди доларів. 2020-го півтора мільярди доларів. А 2021-го лише 1 мільярд доларів. Ці ж гроші потрібно якось повертати?

Виступивши місяць назад  з трибуни парламенту Олександр Вілкул вимагав, щоб Прем’єр-міністр прийшов і відзвітував про свою роботу. Друге, яким чином він збирається хоча б утримувати ситуацію в країні хоча б найближчі півроку? Вже нема віри в те, що вони зроблять щось гарне, хоча б утримати ситуацію. До речі, ми повинні за два роки віддати біля 18 мільярдів - просто віддати по тим кредитам, які висять і які вже взяті ними. Плюс була вимога розкрити ці таємні перемовини, які вони в таємно від усіх - від народу України і навіть від народних депутатів - дуже вузьке коло має до цього відношення. Переговори з МВФ. Якою частиною суверенітету вони ще будуть приторговувати. Які ще експерименти вони придумали для того, щоб знущатись з людей. Ми вже знаємо інформацію, що тарифи на газ збираються підвищити - це уряд вже стидливо говорить. До цього часу вони казали, що цього не буде. А зараз вони кажуть, що вони герої, що це не відбулось в цьому опалювальному сезоні. І їм було задано питання - а що, з закінченням опалювального сезону життя закінчується і газ зникає з конфорок, вода відходить з колонок чи не буде наступного опалювального сезону? На принижуючих умовах, які знищують нашу країну, брати кредити не потрібно. Так, багато хто говорить, і можна вже з цим погодитись, що вони хочуть зробити якусь аграрну ГМО державу з населенням 15 мільйонів і з жебраками з повністю знищеною промисловістю. Так я проти цього.

Думка населення.


Як думаєте, чи варто Україні брати кредит в МВФ?

Думка 1:

Ви знаєте, я вважаю особисто, що не варто. Це вони затягують в боргову яму всю нашу Україну.

Думка 2:

Ні, бо вони їх розкрадають. Самі по своїх кишенях пхають.

Думка3:

Думаю, що так. Запозичень з боку ми не зможемо взяти, а треба просуватись вперед.

Думка 4:

Здається, що не варто брати. Просто варто зменшити тих депутатів в Раді і взяти, слухайте, зменшити їм зарплату. Вибачте, такі гроші вони беруть, а тим бідним людям що вони дають?

Думка 5:

Ні, тому, що скільки не візьмуть, все розкрадуть.

Думка 6:

Взагалі в борг брати не можна. Нам же їх потрібно віддавати та ще й з процентами. Треба самим заробляти і все буде нормально.

Люди підтверджують мої слова. Дуже не правильно наша влада сьогодні: і коаліція в ВРУ, і Президент - вважають, що народ у нас неграмотний і вірить всьому, що їм показують через підконтрольні ЗМІ, через телебачення і т.д. Повністю погоджуюсь з думкою людей. Не проти співпраці з міжнародними фінансовими організаціями тоді, коли гроші не розкрадаються, а йдуть на зрозумілі проекти,  які після цього, наприклад, в промисловість, які створюють робочі місця, які після цього самі продукують податки, можна і борг віддати і люди працюють. А коли це йде незрозуміло куди - в кармани зникає цих чиновників. Згадайте мої слова - до виборів вони не ризикнуть продавати землю. Вони будуть розказувати як це гарно, готувати до цього суспільну думку. І не бай Бог, в що віри зовсім немає, сьогоднішня влада залишиться більше ніж на рік, вони продадуть землю відразу - в перший же ж день.

Речі говоряться дуже популістичні, але в одному можна погодитись. Говорили з Айварасом, який був міністром економічного розвитку і він як мантру читав, що треба землю України продавати, треба землю України закладати, що під землю України брати кредити. Отут можна погодитись.

З приводу Абромавічюса - Вілкул був проти і виступав різко проти, коли зі зброду зі всього світу, в тому числі і Абромавічюсу, були видані українські паспорти. Вони рік тут попрацювали, отримали мільйонні зарплати, вкрали ще більше. Той же самий Абромавічюс викладає фотографії з Парижу, як він п’є каву там і йому там добре. Зброд зі всього світу набрали і що хотіли отримати? Він делетант.

Він фахівець, кваліфікована людина, просто дуже насторожила думка про те, що треба українські землі закладати.

Рік, поки Айварас працював міністром, з його рідною Литвою в 2 рази упав товарообіг. Ось його весь показник.

Чи правда, що ціни на газ залежать не від економічних чинників, а від політичної волі?

Так.

Чи правда, що уряду не вигідно стримувати дешевий курс гривні?

Так.

Чи правдв, що в Україні кожен 3 дорослий громадянин трудовий мігрант?

8 мільйонів, так, напевне.

Чи правда, що збільшення кредитування від МВФ ніяк не впливає на хід реформ?

Ні, не впливає, гроші зникають в незрозумілому напрямку.

Чи правда, що в Україні в 2017 році вперше спостерігалось економічне зростання?

Ні, не правда. Навіть по сайту їхньої статистики, державної. Ми ж розуміємо, що держава на це впливає. У нас падіння в промисловому виробництві. Невелике, але падіння.

Чи правда, що Україні не потрібні жодні торгівельні відносини з Росією?

Торгувати треба зі всіма і думати національними прагматичними інтересами. Треба працювати зі всіма.

Чи правда, що заробітчани дають Україні в декілька разів більше валюти, а ніж іноземні інвестори?

Звісно, так. Заробітчани дають набагато більше грошей в Україну, ніж так звані інвестори.

ЖКГ України знищено і сьогодні не оновлюється взагалі. Сьогодні воно на 10 % взагалі придатне для використання - це так чи ні?

На рахунок 10 % придатного до використання не можна погодитись, але те, що воно не обновляється, то правда.

Постійно відбувається зростання тарифів - це економічно обгрунтований крок чи це популістські дії?

Давайте приведемо декілька цифр. У нас на ЖКГ, що включає в себе використання в конфорках, в колонках, підігрів води для батарей, щоб було тепло, потрібно приблизно 16-17 мільярдів кубів газу в рік. Україна добуває ці 16-17 мільярдів, при цьому, зараз прозвучить те, що багатьом не відомо, 15 мільярдів приблизно в рік видобувають державні підприємства Укргазвидобування. Державне, в якому власником є держава і може там встановлювати ціни на газ які захоче. Дуже співставно. Розтрати на людей, на колонки, на батареї і т.д і стільки, стільки добуває саме державне підприємство з державних надр. По Конституції хто є власником державних багатств? Народ. По якій ціні продаєть газ людям? По 7000 грн і хочуть підвищувати ще. Яка собівартість газу на скважині? 1700 грн. максимум. Куди дівається різниця між 1700 грн собівартості на державному підприємстві добування і 7000 грн., за які продають людям? На корупцію, в кармани, розкрадаються і так далі. Знаєте, коли людина говорить, що я гарантую зниження комунальних тарифів після перемоги на виборах, звісно, що весь апарат діючої влади і всі їх машини телевізійні, і всі інші розмовляють, що він популіст. Так от Олександр Вілкул гарантує, що після перемоги на виборах вони знизять в 2 рази тарифи на газ і на тепло. Тому, що 7000 грн ціна - 1700 грн. собівартість. Можна в 2 рази знизити просто встановивши більш дешевші ціни продажу від держпідприємства? Можна. Це одна постанова Кабміну. Це є механізм як це робиться. Тому, що зараз вискочить який-небудь політик з коаліції, як чорт з табакерки, і скаже що це популізм. Це не популізм - це звичайні цифри.

МЕРТ щьолкає Вілкулу і каже інші цифри. 2019 року гаряча вода та опалення здорожчають на 10 %. 2020-го на 11 %, а 2021-го на 20 %. Схоже становище з електроенергією - 2019-го здорожчає на 22,5%, 2020-го на 15 %, а 2021-го на 12,5 %. Ціна на газ буде стабільно високою. Щороку блакитне паливо дорожчатиме на 20 %.

Таке можливо?

А що тут незрозумілого? Якщо вони підвищили більше, ніж в 8 раз ціну на газ. Чи можуть вони підвищувати на 20 % кожного року? Можуть. Це економічно обгрунтовано? Ні. Це просто бажання викачувати далі гроші в людей. Крапка.

Держпідприємства в Україні видобувають близько 15 мільярдів. Є ще й приватні. І нам, щоб опалювати, потрібно 17 мільярдів. Плюс-мінус. Сьогодні ми можемо фактично по собівартості забезпечити Україну і нічого не запозичувати і не збільшувати ціни?

Ми з вами громадяни України. І всі хто читають, в переважній більшості, громадяни України. Що написано в Конституції? Що надра належать народу. Є таке. Так, ми можемо українським газом опалювати українські будинки без цього безмежного підвищення в 3-4 рази тому, що вони з однієї сторони там крадуть, а гроші з карману у людей забирають.

Скільки у Вілкула заробітна плата?

Зарплата біля 30 тисяч гривень в місяць. Більше того, він повідомляє, що він голосував проти підвищення зарплати народним депутатам і вважає аморальним підвищувати нардепам зарплату в жебрацькій країні.

Взагалі кількість народних депутатів треба збільшими двічі, а то й втричі. 150 вистачить з головою.

Скільки відсотків він віддає від заробітної плати на комунальні послуги? За тепло, за електроенергію - яку частину?

Десь 3 тисячі 700 гривень за комунальні в опалювальний сезон. Але, він свою заробітну плату віддає на благодійний фонд “Українська перспектива”, яка допомагає дітям, багатодітним, біженцям.

Думка громадян.

Який відсоток своєї заробітної плати ви витрачаєте на комунальні послуги?

Думка 1:

Ви знаєте, значний. Порядком 40-50 %. Я вважаю, що це дуже багато.

Думка 2:

Дуже значний. Я не рахував, але дуже багато, скажу відверто. Набагато більше, ніж взагалі здоровий глузд дозволяє витрачати. Розумієте?

Думка 3:

Відсотків 50 виходить. Це якщо повністю самому все оплачувати.

Думка 4:

Я, якщо чесно, на комунальні послуги витрачаю майже всю свою зарплату. У мене є чоловік, який може мені допомагати утримувати, але я всю зарплату віддаю.

Думка 5:

Комунальні послуги зараз “дешеві”. Можна було б і дорожче. Щоб взагалі вже нічого не їсти тому, що комуналка це ж саме головне.

Так воно і є - через комунальні послуги наша влада викачує гроші у кожної людини, залізши в карман кожному.

Як можна оцінити роботу Кабінету Міністрів за 5-бальної шкалою?

Мінус буває чи ні?  Давайте як в школі - двійка. Якщо, як уже було сказано, три критерії: економічне становище країни погіршується, благополуччя людей - люди жебраки і третє питання безпека людей - ми самі бачимо розгул радикалізму. Поліція боїться бандитів, а не навпаки. Дуже часто люди бояться виходити на вулицю. По якому із критеріїв можна поставити більше, ніж двійку?

Квітень 2016-го. Новим Прем’єр-міністром України стає Володимир Гройсман. “Я вам покажу, що таке управління державою”, - зазначив Гройсман. За 2 роки керівник уряду дав 490 обіцянок, зя ких виконав 245. До перемог прем’єра відносять підвищення зарплати. У січні 2017-го мінімалка зросла до 3200, а 2018-го її підвищили на 500 грн.

Ще одним успіхом став закон про приватизацію державних підприємств. “Ні для кого не секрет, що 3500 державних підприємств для країни є абсолютний нонсенс. Вони генерують збитки державі і прибутки тим, хто навколо цих підприємств годується десятиріччями”, - говорить прем’єр. Закон ухвалили 18 січня. "За" проголосували 266 народних депутатів.

Від першого дня на посаді прем’єр заявляв, що зупинить рекет українського бізнесу. А виконати обіцянку вдалось у листопаді 2017-го. Верховна Рада ухвалила закон № 7275, що в народі охрестили маски-шоу стоп. “Прийшли на обшук на підприємство, яке торгує канцелярськими товарами, маєте записати чому ви туди прийшли, має бути проведена повністю відеофіксація, щоб нічого нікому не підкинули, а потім з нього не вимагали хабарі”, - зазначає Гройсман. Про те, нового органу, який мав би проводити обшуки, так і не створили. На початку 2017-го прем’єр обіцяв запустити службу фінансових розслідувань. Станом на квітень 2018-го новий закон про тиск на бізнес реалізовують старі податківці.

На межі провалу і досягнень опинилася ще одна обіцянка Гройсмана. На початку 2017-го прем’єр заявив, що на ремонт доріг виділять понад 30 мільярдів гривень. У бюджеті знайшлося 27. Із них в асфальт закачали лише 19,5 мільярдів.

Не склалося з кредитами від МВФ. Ще в липні 2017-го прем’єр говорив, що гроші будуть, а вже у грудні з’ясувалось - на кредит розраховувати не варто. Усе через невиконання умов договору, який Україна уклала з МВФ.

Кабмін займається останні 2 роки більш-менш ефективно 2 речами: перше - піаром і самопіаром. Розповідає про покращення, про перемоги і т.д, а люди в нас все більш жебракують. І друге - освоюванням, а по іншому розкраденням грошей. Тобто, сьогодні всі визнають, що у нас корупція, яка завжди була, стала набагато більшою. По дорогам - Україна займає 137 місце в світі із 144 оцінених країн. Більше нічого не треба говорити? Якщо дороги по крайній мірі, рік-два тому були більш-менш, особливо зроблені під Євро-2012, то цієї осені розлізлось буквально все тому, що навіть ті дороги, які були зроблені, їх необхідно обслуговувати. Можна вважати перемогою підвищення зарплати? Як уже говорилось, ніякого підвищення не було - обо вихід з тіні для того, щоб забрати субсидії або забрали ці гроші, цю подачку, шляхом підвищення цін на продукти харчування і комуналку. З приводу приватизації - це не перемога. Вілкул голосував проти щоб вони докрали все, що ще за 27 років не розкрадено. Який нормальний хазяїн буде щось продавати, коли його ціна лежить на нулі? Бізнес зараз же нічого не продає. Вони хочуть дорозпродати останнє, що ще залишилось при тому, що сюди не прийде ніякий іноземний інвестор. Вони куплять все самі через вкрадені гроші і таким методом ще й гроші легалізують.

А чому ж за свою каденцію Вілкул не проводив приватизацію, не проводили законопроекти на покращення інвестиційного клімату? Скільки було за його каденції приватизовано підприємств? Чому це не робилось?

Він не займався ніколи ніякими речами, пов’язаними з приватизацією. Це не його частина роботи. Може в Петра Олексійовича запитати, оскільки він був міністром економіки? В уряді Азарова. Це перше питання. Можна сказати про Дніпропетровську область точно. Потік інвестицій збільшувався. Точно будувались промислові підприємства. Це все є на сайті статистики. Одна із провідних світових компаній Майсабур збудувала декілька заводів по зерну. Інші збудовані. Точково супроводжував кожного інвестора, оскільки розуміє, що з цього потім будуть податки.

За останні 4 роки борг України зріс на 1 трильйон гривень. 2014 року держборг на душу населення складав 24 233 гривень. 2015 року 36 623. А 2016 року зріс до 45 129. Свого піку заборгованість сягнула 2017 року - тоді на кожну душу населення припадало 50 156 гривень. 2018 року частину кредиту вдалося погасити. Сьогодні на душу населення припадає 49 926 грн.

Сьогодні народний депутат Вілкул і адвокат, журналіст Олексій Шевчук, кожен громадянин окремо винен 50 тисяч гривень. В тому числі і новонароджені, яких ще не виписали з роддомів. І кожен читач особисто винен, як було сказано, зовнішнім фондам, зовнішнім керманичам 50 тисяч гривень. Як нам з вами з цим жити?

Тут рецепт тільки один. Необхідно змінювати владу. Необхідний інший парламент, інший Кабінет Міністрів, який є професіональним.

5 перших кроків на посаді Прем’єр-міністра України Олександра Вілкула:

1. Зниження комунальних тарифів, шляхом зниження ціни з держпідприємств.

2. Повернути контроль, який відмінив Гройсман, за соціально-значимими продуктами харчування: хліб, молоко і т.д. для того, щоб це контролювати.

3. Прийняти пакет законопроектів по підтримці промисловості, про підтримці економіки, в тому числі загальної, в тому числі секторальної.

4. Відмінити геноцидні реформи: пенсійну, освітню, медичну.

5. Поставити на міністерства професійних людей - не важливо з який регіонів, які можуть працювати.

І саме головне закінчити війну - це відповідальність Президента тому, в цей перелік це не потрапило.

Економічні показники досить сумнівні.

Єдина функція економічного прогнозу полягає в тому, щоб астрологія виглядала більш респектабельно.

По матеріалам програми ДокаZ з Олексієм Шевчуком: Олександр Вілкул, екс-віце прем’єр-міністр України, народний депутат України на каналі ZІК (ефір від 19.04.2018 р.)

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх