EN|RU|UK
Блоги Тетяна Чорновол
депутат Верховної Ради України
  7901  10

«Сканери Гройсмана» - перемога з економією 600 млн. грн.

Останнім часом я кричу про зраду Уряду - потуранню мега-схемам Фірташа, але зараз я хочу сказати про перемогу! Учора нарешті відбувся тендер по славнозвісним антиконтрабандним сканерам для митниці, які отримали назву «сканери Гройсмана» (через те, що прем’єр - міністр був особисто стурбований цим питанням).

Результат надзвичайно радує. Перше – Україна купила сканери, це вже перемога, бо вони насправді дуже потрібні. Друге - купила економно: 10 сканерів за 700 млн. грн., хоча на закупівлю було 1,3 млрд. грн.! Тобто 45% економії від початкової вартості.

Це результат Гройсмана! Дякую йому за позицію. І це тільки початок, «сканери Гройсмана» принесуть мільярди додаткових коштів в бюджет.

Бо установка таких систем для сканування автомобілів на кордоні - це реальні кроки в царині боротьби з контрабандою. Саме тому процес йшов так важко. Справа навіть була не в ціні сканерів, не в домовленостях за «відкати», а таке враження, що вони блокувалися, як такі. Потужні контрабандисті групи в Україні (а їх на жаль вистачає) були зацікавлені, щоб сканери з’явилися якнайпізніше.

Рішення про встановлення сучасних систем боротьби з контрабандою було прийняте ще 3 роки тому, у 2016. Спочатку впровадження рішення в життя гальмувалося відсутністю коштів (вартість то чималенька). Проте навіть, коли вони все-таки були закладені в бюджет, почався другий етап блокування – весь 2017 та половину 2018 року відбувався системний зрив тендерів, через скарги в Антимонопольний комітет. Цей механізм – скарги-розгляди, рішення - оскарження дає можливість блокувати тендери майже вічно.

Паралельно контрабандисти проплатили інформаційну компанії проти рейкових сканерів (де водій заганяє автівку в блок, виходить, сканер проїзджає повз весь автомобіль по рейкам, сканує все авто повністю). Натомість контрабандисти намагалися підмінити їх на портальні системи, через які вантажівки мають проїжджати самі, наражаючи на ризик опромінення водіїв і залишаючи невідсканованими кабіни (плюс, якщо є домовленості, можна проїзджати швидше, щоб «змазати картинку»). Проте це також вдалося подолати.

І нарешті на останньому етапі «сканери Гройсмана» здобули перемогу - були закуплені без перевищення ціни та ймовірних відкатів.

Адже проблема справді існувала, не зрозуміло чому стартова ціна на сканери була явно завищена - 130 млн. грн. за комплекс (це у той час, коли в у світові ціни на рівні 70-80 млн.).

Однак завдяки тому, що на конкурс таки вийшов безпосередній китайський виробник (його до речі, довго блокували конкуренти посередники через АМКУ) ціни різко впали.

І почалася справжня конкурентна «бійня». Ціна по першому лоту (три комплекси) опустилась із 390 млн. до 219, по другому із 390 (три комплекси) до 218 млн., а по третьому (4 сканери) із 520 аж до 264! Практично вдвічі по кожному лоту.

Цікаво, чи змириться контрабандна мафія із цим ударом і чи почне знову блокувати виконання тендеру в судах? Тому ця «велика маленька перемога» все ще є проміжною ланкою. Я навмисне не пишу жодних назв компаній, тому що країні потрібен результат, потрібна системна робота в подоланні корупції і контрабанди на сотнях ділянок.

Також Країні треба вдосконалювати систему закупівель Прозоро, щоб якомога більше безпосередніх виробників мали доступ до тендерів і не боялись бути заблокованими в наших судах-пересудах.

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх