EN|RU|UK
Блоги Павло Мороз
Адвокат, правник, екс-заступник Міністра юстиції
  727  1

ЯК ЗБЕРЕГТИ БІЗНЕС В ЧАСИ ДЕОФШОРИЗАЦІЇ

Все більше останнім часом з’являється новин, у яких випливають проблемні питання бізнесу, пов’язані з деофшоризацією. Деофшоризація останніми роками – це вже певний тренд, який до того ж обов’язковий, і десятки країн вже розпочали відкриту боротьбу з офшорними рахунками.

Тож сьогоднішня стаття про те, як вести бізнес в умовах світової деофшоризації.

Які діють правила для українського бізнесу і інвесторів.

Нюанс перший – валютні обмеження

Аби українцю інвестувати з власного національного рахунку, необхідно отримати ліцензію. Але і ліцензія теж має певні обмеження: фізична особа може отримати електронну ліцензію НБУ через уповноважений банк для інвестування на суму не більше ніж 50 тис. дол. США на рік. Для компаній ця сума становить не більше ніж 2 млн дол. США на рік за однією ліцензією.

І без отримання ліцензії – ніяк, адже без неї передбачений штраф у розмірі самої інвестиції і негативні наслідки для ведення бізнесу.

Нюанс наступний – відкриття рахунку для іноземної компанії

Тут ще важче. На перший погляд, це проста формальність, адже фактично потрібно подати лише папку з документами. Але насправді отримати цей рахунок – це той ще виклик для компанії. Для початку необхідно зібрати і подати весь пакет документів. Потім перевірити їх, а ще півроку – чекати результату, який не завжди може бути позитивним, тобто на користь компанії. Адже останнім часом банки негативно ставляться до офшорних компаній і досить скептично налаштовані по відношенню до партнерства та допомоги таким компаніям. Є, звісно, ключові показники, на які банки звертають увагу. Наприклад, бізнес‑модель повинна бути простою, чіткою та реально перспективною для банку. Також банки часто звертають увагу на так зване «резюме» бенефіціара. Це я про виписки з рахунків, які підтверджують реальне походженням цих коштів.  Ну і, звісно, потрібні реальні та надійні партнери (йдеться про shell фірми).

Питання реєстрації

Для реєстрації компанії також треба витратити немалу суму коштів, яка до того ж залежить ще й від умов реєстрації, особи на яку реєструють, юридичних та супутніх послуг, а також від фірми, яка буди надавати послуги реєстрації. Звісно, якщо компанії дійшли до цього етапу, то питання реєстрації – це лише формальність. Мої клієнти на цьому етапі швидко і безпроблемно отримують необхідну реєстрацію і за бажанням – такі супутні послуги, як оплату мит, підготовку та подання звітності, а в деяких випадках – проведення аудиту.

Питання наступне – конфіденційність

Звісно, наступне питання, яке виникає у компаній за умов деофшоризації – це питання конфіденційності. Останнім часом до законодавства було внесена купа змін, що пов’язані зі збиранням і зберіганням інформації про кінцевих бенефіціарів компаній.

Тож компаніям потрібно бути максимально уважними і обережними. Країни ЄС активно імплементують Директиву 4 AML. Цей документ пропонує створення реєстру бенефіціарних власників у всіх державах-членах ЄС. Варто теж врахувати і той факт, що реєстри можуть бути як закритими (тобто доступ до них здійснюєтьяс лише через уповноважені органи), так і відкритими. Як буде в Україні, поки невідомо, але цей план досить реальний і не такий вже й далекий для України.

Інші нюанси

Ми рухаємось у напрямку тотальної деофшоризації. Не слід забувати про нові правила обміну інформацією за фінансовими рахунками (CRS) і правилами BEPS. Також важливо пам’ятати й про нову Угоду MLI, до якої наразі приєдналось 68 країн. Вона передбачає внесення змін до понад 1200 конвенцій про уникнення подвійного оподаткування, за якими зокрема підвищаться пільгові ставки на репатріацію доходів.

Умови ведення бізнесу міняються. Важливо слідкувати за змінами, аби зберегти свій бізнес, адаптуючи його під реалії сьогодення.


Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх