EN|RU|UK
Блоги Павло Мороз
Адвокат, правник, екс-заступник Міністра юстиції
  1199  0

Операція «Бізнес»

Частина перша: РЕЄСТРАЦІЯ

Настав час відкрити власну справу? На даному етапі у майбутніх підприємців виникає купа питань. Як розпочати свій бізнес, як зробити його унікальним, де взяти гроші, як залучити інвесторів?

Ці запитання неодноразово ставить собі кожен, хто вирішив займатися підприємництвом. Та перш ніж розпочати ведення власної справи та реалізовувати свій стартап у життя необхідно здійснити державну реєстрацію. Саме про це сьогодні і поговоримо.

Для початку визначимось. Якщо Ви плануєте реалізувати себе шляхом самостійної, на власний ризик діяльності з метою отримання прибутку, тоді Вам необхідно здійснити державну реєстрацію. Простіше кажучи - зареєструвати ФОП.

Для цього необхідно:

1. Заповнити картку Форми 10 - на проведення реєстрації себе як ФОПа.

2. Далі за Вашим бажанням можна подати заяву щодо спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційну заяву про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість за відповідною формою.

Якщо документи подаються представником, необхідно видати йому довіреність або доручення.

Зазначу, що неповнолітні також можуть займатися підприємницькою діяльністю з шістнадцяти років та за згодою батьків.

Збирайте весь пакет документів та звертайтесь до державного реєстратора за місцем свого проживання. Не пізніше наступного робочого дня реєстрацію буде здійснено. Переконатись у цьому можна отримавши виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Ще одним з варіантів ведення власного бізнесу є створення компанії. В цьому випадку також необхідно її зареєструвати.

Аби Вам було зрозуміло розподілимо всі необхідні документи для реєстрації на два блоки: перший - обов'язкові документи (для усіх засновників юридичних осіб без виключення, назвемо його «стандартним» набором документів), другий - додаткові документи, якщо порядок реєстрації має особливості.

Отже, блок перший - «стандартні». Якщо плануєте заснувати компанію, то для реєстрації заповнюєте реєстраційну картку Форми 1.

До реєстраційної картки Ви повинні надати офіційне письмове рішення про заснування такого підприємства та примірник статуту.

Додатково, за необхідністю, до пакета документів для державної реєстрації компанії будуть додаватись:

· заява щодо спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість за відповідною формою за Вашим бажанням;

· довіреність або доручення, якщо документи подає Ваш представник;

· витяги із торговельного, банківського або судового реєстру, легалізовані в установленому порядку - якщо засновник іноземна компанія.

І так само, як і у випадку з реєстрацією себе як підприємця звертайтесь до реєстратора і не пізніше наступного робочого дня реєстрацію буде здійснено. Переконатись у цьому можна отримавши виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Як бачимо процедура не складна та не вимагає багато зусиль, паперової тяганини, витрат часу та нервів. Бути підприємцем в Україні - необхідність, насамперед, для самої країни. Переконаний, одним зі шляхів для підвищення економічної стабільності в Україні є збільшення підприємців та відкриття нових проектів. Як бачите, розпочати та зареєструвати власну справу зовсім не важко.

Частина 2 - ЛІКВІДАЦІЯ

Як би Міністерство юстиції не намагалось йти назустріч бізнес спільноті та створювати сприятливі умови для розвитку бізнесу в країні, існує безліч причин, що дають про себе знати. І питання ліквідації бізнесу теж є наразі актуальним. У багатьох підприємців цей процес займає купу часу, нервів, а у деяких викликає ряд проблем.

Тож сьогодні покроково пропоную розібратись, як ліквідувати власну справу та на якому етапі ліквідації у бізнесменів виникають проблеми.

Отже, ФОП:

З середини 2014 року процедура позбавлення статусу фізичної особи - підприємця швидка та безболісна.

Для усіх діє заявницький принцип. Тобто підприємцю досить лише заявити реєстратору про припинення підприємницької діяльності, і таке припинення негайно буде зареєстроване.

Алгоритм наступний:

1. Берете свій паспорт.

2. Заповнюєте та віддаєте або надсилаєте реєстратору реєстраційну картку (Форма 12), якщо ж довірили це зробити представнику, то останній повинен мати відповідне доручення від Вас.

3. Не пізніше наступного робочого дня Ви знову приходите до реєстратора і отримуєте «повідомлення» про проведення реєстрації припинення Вашої підприємницької діяльності.

Власне, все. З цього моменту ви вже НЕ є підприємцем. На цьому повноваження державного реєстратора припиняються.

Але зняття з обліку в органах Державної фіскальної служби та Пенсійного фонду України після проведення реєстрації припинення - безпосередньо їх компетенція. І саме процес зняття з обліку «гальмує» припинення Вашої підприємницької діяльності.

Щодо ліквідації компанії, то алгоритм наступний.

Як тільки виникла ідея ліквідувати підприємство, перше, що потрібно зробити - прийняти рішення про припинення компанії уповноваженим органом управління та протягом трьох робочих днів звернутись до державного реєстратора.

З собою необхідно взяти примірник статуту (нотаріально засвідчена копія) уповноваженого органу управління, в якому буде:

1) саме рішення про ліквідацію;

2) склад ліквідаційної комісії або ліквідатора;

3) реєстраційні номери облікових карток платників податків членів комісії або серію та номер паспорта (якщо номерів облікових карток немає).

4) необхідно визначити (вказати) строк пред'явлення кредиторами вимог

З того самого моменту, коли було прийнято рішення про ліквідацію та визначився склад ліквідаційної комісії, на «ліквідаторів» покладається безліч повноважень та обов'язків. Про усі нюанси ліквідації (https://investgazeta.info/blogs/kvest-likvidatsiya-chastina-2-finishuyut-lishe-terplyachi-level-2-tov ).

Коли Вам вдалось подолати всі етапи, тоді залишилось повернутись до державного реєстратора та нарешті внести запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про припинення юридичної особи (у разі відсутності заборгованості перед ДПІ, ПФУ та фондами соціального страхування).

Для цього необхідно два останні документи:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню (або про відсутність таких).

Проходження усіх стадій ліквідації займає багато часу й нервів у підприємців. Та варто розуміти, що стикаючись з труднощами в процесі ліквідації свого бізнесу, громадяни звинувачують державних реєстраторів, хоча справа реєстратора - прийняти та зареєструвати документи.


Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх