EN|RU|UK
Блоги Роман Ніколаєв
Cпівробітник Секретаріату Президента за часів президентства В. Ющенка
  4042  2

Про пральну машину, Адміністрацію Президента та офшори. Майже фейлетон з елементами сарказму

Уявімо ситуацію. Ви придбали у відомому гіпермаркеті, скажімо, пральну машину. Сплачуєте касиру належну суму, а Вам дають чек від імені якогось ФОП Василь Полосухін. Особливих проблем у цьому немає, хіба що у випадку порушення Ваших прав як покупця, чи поломки в гарантійний термін, Вам доведеться мати справу не з великим та надійним гіпермаркетом, а з ФОПом, та ще й зареєстрованим, швидше за все, десь у Чернігівській області (перепрошую жителів Чернігівської області, назвав чисто випадково). Але ж не відмовлятися від омріяної покупки через такі дрібниці, тим паче що подумки машина в Вашій ванній кімнаті вже старанно пере Ваші улюблені шкарпетки. Та й потрібно визнати, що виробники як на Сході, так і на Заході навчились виробляти надійні пральні машини.

Знайома ситуація? Так, звичайно! Що ж, бізнес оптимізує податки.

Та що там бізнес! Подивимося на інший рівень, державницький. І не куди-інде - в Адміністрацію Президента.

Згадаємо положення п. 28 ч. 1 ст. 106 Конституції України "З метою забезпечення здійснення повноважень глави держави Президент України утворює постійно діючий орган - Адміністрацію Президента України".

Основними завданнями Адміністрації Президента України є організаційне, правове, консультативне, інформаційне, експертно-аналітичне та інше забезпечення діяльності Президента України.

Регламентує діяльність цього важливого і, безперечно, шанованого органу "Положення про Адміністрацію Президента України".

До речі, остання редакція цього Положення затверджена Указом Президента України від 2 квітня 2010 року №504/2010.

Згадали? Тепер зазирнемо в бюджет України (візьмемо для прикладу 2015 рік).

Бюджет апарату Державного управління справами (ДУС) в частині "Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Президента України та Адміністрації Президента України" складає 443 961,1 млн. грн. в тому числі 119 896,5 млн. грн. - оплата праці.

У відповідності до указу №305/2015 "Про внесення змін в Указ Президента України від 14 липня 2014 року №592", який Порошенко підписав 30 травня 2015 року, "затверджено граничну чисельність працівників Адміністрації Президента України у кількості 428 штатних одиниць". До цього указу гранична чисельність працівників АП становила 423 штатні одиниці.

Суми немаленькі, прямо скажемо, і до них у суспільства є питання. Але зараз не це. Питання в іншому.

Адміністрація Президента не являє собою органу державної влади та не є юридичною особою!

Докладніше.

Перший Указ за підписом Л.Д. Кучми "Про затвердження Положення про Адміністрацію Президента України за N 159/97 побачив світ від 19 лютого 1997 року.

Стаття 11 цього документу говорила прямо: "Адміністрація є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням". Стаття говорила - виконавці не переймалися.

Положення багато разів змінювалося, доповнювалося, трансформувалося. З Адміністрації Президента цей допоміжний орган перетворився на Секретаріат Президента, потім знову на Адміністрацію. Керівники також змінювали свою назву - Глава, Голова, Держсекретар (царство небесне Олександру Олексійовичу), знову Голова. Змінювались прізвища керівників.

За Віктора Андрійовича Указ Президента України "Питання Секретаріату Президента України" від4 листопада 2005 року N 1548/2005 аналогічно вимагав: "Стаття 16. Секретаріат є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, використовує в роботі бланки встановленого зразка". Документ вимагав - чиновники вимоги ігнорували.

А от за Віктора Федоровича фразу про юридичну особу та печатку з тексту "Положення" прибрали, хоч функцію формувати штатний розпис залишили а відділ кадрів трансформували в Управління кадрів. В ті часи вважалося, якщо вимоги закону виконувати не обов'язково, його можна підкорегувати.

Таким чином, за весь період свого існування цей орган повноцінною юридичною особою мав стати, але так і не став.

Чим це загрожує? Цілою купою юридичних порушень.

Ну, наприклад, ті ж 428 працівників (ми ж не дарма про них згадали), як ті касири гіпермаркету, обліковуються та отримують зарплатню не за місцем своєї роботи - в АП, а в ДУС, чи ще десь.

Відповідно відрахування, наприклад, до пенсійного (і інших) фонду робить ДУС. Що скаже пенсійний фонд, коли така людина звернеться до нього за пенсією (порушення законодавства щодо пенсійного страхування)?

Як фонд соціального страхування оплатить лікарняний у випадку виробничої (не приведи Господь) травми?

Зрештою, у трудовій книжці працівника буде зроблено запис про роботу в організації якої фактично немає і цей запис скріплено не печаткою - лише штампом (порушення КЗПП).

А як регулюються питання оподаткування господарських операцій (порушення Податкового Кодексу)?

А як щодо права власності на майно, договорені відносини з іншими суб'єктами підприємництва, тощо (агов, Цивільний Кодекс)? Також порушення!

Для прикладу, на тендерній основі ДУС придбало у переможця кулькові ручки. Кому переможець має надати ручки - АП? На якій підставі? ДУСу? Можливо, тоді на якій підставі ДУС надасть ручки АП? А якщо це будуть не ручки, а дорогі меблі, або автомобілі?

Та й взагалі, кому підпорядкована така кількість вченого люду, що потягне на повноцінний розгорнутий батальйон? Перед ким несе відповідальність? Ну, не за ромсами, а чисто формально?

І так далі, і тому подібне…

Зважаючи на те, скільки років тягнеться ця плутанина і про які суми йдеться (ми ж не дарма привели витяг з бюджету) - питання тягне на зловживання в особливо великих розмірах. І це під боком самого Гаранта!

Чим пояснити - не знаю. Думаю, вислів "хочеш зробити добре - зроби по закону" - не для наших можновладців. Звичка до всякого роду схем мабуть залишилася з бізнесового минулого.

"Ну так то ж за старих часів, ще до Революції Гідності!", - скажете Ви.

Теперішній господар кабінету на Банковій, пан Ложкін, цю колізію теж вирішити не спішить. Чи встигне? Адже Борис Євгенович планує з дня на день зайняти крісло в Кабміні…

Чому я про це так впевнено кажу? Та тому, що свого часу сам був співробітником Секретаріату Президента. І за зарплатнею теж ходив до ДУСі. А в моїй трудовій книжці зроблено запис про роботу саме в Секретаріаті, і скріплено симпатичним, але лише штампиком. Бувші колеги розповідають - до цього чачу нічого не змінилося.

А до чого тут офшори?

Так, офшори тут справді, зовсім ні до чого. Просто випадково пригадалися офшорні скандали: щодо передачі фабрики імені Карла Маркса якимось Ротшильдам, чи продажу медіа холдингу Курченку…

Єдине, що спільного між офшорами та АП - це тотальна зневага можновладців до законів, які самі ж продукують, людей, здорового глузду.

Але зневага це деструктивне почуття. Почуттям конструктивним є цікавість. Можливо цікавість проявить НАБУ?

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх