EN|RU|UK
 Политика Украины
  17575  45

 ДЕПУТАТ ВІД БПП ІВАН ВІННИК: "ДЕРЖАВА ВТРАЧАЄ КОШТИ НА ЗАКУПІВЛЯХ МІНОБОРОНИ: ЧЕРГОВИЙ СКАНДАЛ "БІРЮКОВ-ГЕЙТ".

Як секретар Комітету Верховної Ради з питань національної безпеки і оборони я був ініціатором та продовжую стежити за розслідуванням кримінального провадження, відкритого за фактами зловживань під час закупівлі арктичного дизельного пального за бюджетні кошти для потреб Міністерства оборони України у березні-квітні 2015 року.

"В рамках досудового розслідування відбувається з'ясування причетності до відповідних зловживань конкретних співробітників Міністерства оборони та інших пов'язаних осіб, які проміняли свої минулі волонтерські заслуги на можливість маніпулювати бюджетними коштами. Представники усіх коаліційних фракцій, які входять до складу нашого Комітету, підтримали наші дії, спрямовані на ініціювання відповідного розслідування. Ми маємо боротися з корупцією без всяких компромісів, і передусім - в лавах самої влади. Саме тому я став одним із ініціаторів активних дій, спрямованих на запобігання втрати бюджетних коштів у розмірі понад 120 млн. гривень в результаті проведення вказаної закупівлі, і хотів би відтворити хронологію тих подій та акцентувати увагу громадськості на важливому питанні: "Чи була така процедура закупівлі розробленою та майже втіленою в життя "схемою" отримання неправомірної вигоди та чи є підстави побоюватись повторення намагань певних осіб застосувати аналогічні схеми в майбутньому?". Дехто запитає: "Чому сьогодні, після спливу більш ніж 6 місяців часу, знову повертатися до цього питання?". Для цього є ряд вагомих причин", пише в своїй статті для Цензор. НЕТ нардеп від БПП Іван Вінник.

1. Військова прокуратура здійснює активні слідчі дії в рамках досудового розслідування в кримінальному провадженні, розпочатому за фактом зловживання службовим становищем під час здійснення зазначеної процедури закупівлі дизпалива, та, станом на сьогодні, вочевидь, підходить до здійснення повідомлення про підозру. Провадження відкрите за фактом зловживання владою або службовим становищем під час здійснення державних закупівель, а тому дії усіх осіб, що до цієї справи причетні, мають отримати відповідну правову оцінку.

2. Намагання деяких представників "волонтерського десанту" виправдати себе шляхом написання статей про те, як ніби-то "волонтери" допомагали "знизити ціни" на арктичне дизельне пальне, та їх висновок щодо того, що відсутність втрат бюджету свідчить про відсутність злочину в діях відповідних осіб, можна пояснити браком знань чинного кримінального законодавства України. Вчинення замаху на злочин, хоч і не передбачає настання суспільно небезпечних наслідків (зокрема у формі втрат державного бюджету), однак тягне настання кримінальної відповідальності. Фактично, втратам державного бюджету вдалось запобігти лише завдяки активним діям і втручанню в ситуацію членів Комітету ВРУ з питань національної безпеки і оборони та розголосу у ЗМІ.

3. Але головна причина повернення до з'ясування обставин "паливного скандалу" - інша. Сьогодні на прикладі проведення державної закупівлі черевиків для військовослужбовців (берців) ми спостерігаємо повторення ситуації із закупівлею дизельного пального. "Волонтерський десант" при МО, як за змістом, так і за формою, продовжує втілювати напрацьовану "схему" переговорної процедури та закуповує берці за завищеними цінами. Сподіваюся, що в решті-решт ціну закупівлі буде зменшено до ринкової, адже навіть представники "міністерського волонтерського десанту", що активно виступають як "бійці фейсбуку", вже втратили аргументи, щоб пояснити, чому підприємство під назвою "Таланлегпром" має отримати контракт на загальну вартість близько 300 млн. гривень, не виконувати його вчасно та якісно і при всьому цьому отримати надприбутки, які, за оцінками експертів, закладені у ціни договорів у розмірі близько 100 млн. гривень. Перемогу одного учасника та високу маржинальну рентабельність угод забезпечено шляхом затвердження нових Технічних умов виготовлення черевиків. Як зазначає у своїй статті статті "Як "взули" армію" народний депутат України Тетяна Чорновол: "…А це залізне правило: бачиш монополію - шукай корупцію". А от коли ціна буде зменшена "бійці фейсбуку" будуть знову писати, що то є "їхня перемога", а Комітет їм тільки заважав.

4. Тому тільки закінчення досудового розслідування згаданого кримінального провадження шляхом звернення до суду з обвинувальним актом може припинити дії окремих співробітників Міноборони, які у минулому були волонтерами, щодо створення нових корупційних схем.


А тепер - до хронології подій.

Все почалося ще в січні 2015 року, коли відома представниця "волонтерського десанту" Неллі Стельмах була запрошена до Комітету для з'ясування ситуації щодо завищеної ціни закупівлі дизельного пального, так би мовити, для розмови на тему "не потрібно красти або дозволяти красти під час державних закупівель в Міністерстві оборони України". Забігаючи наперед, хочу зазначити, що в подальшому пані Стельмах була відсторонена від виконання обов'язків голови Тендерного комітету, Департаменту держзакупівель та постачання матеріальних ресурсів Міністерства оборони України на час проведення досудового розслідування у згаданому вище кримінальному провадженні, потім відмовилася проходити тести на поліграфі та, сподіваємося, незабаром полишить стіни Міністерства.

Щодо закупівлі 30 тис. тонн дизельного палива, то перший дзвіночок пролунав 20.03.2015 року у матеріалі censor.net.ua, де було опубліковано інформацію про завищені ціни закупівлі пального. Ситуація набула нових обертів в останні числа березня, коли народні депутати України поцікавилися офіційною позицією Міністерства оборони України щодо завищених цін на пальне.

топливо

топливо

Після публікації censor.net.ua 28.03.2015 року світ побачив розповідь представника "волонтерського десанту" Юрія Бірюкова, яка чомусь містила не осуд цієї ганебної оборудки - а навпаки адвокатський спіч на тему відсутності зловживань під час закупівель дизельного пального.

Після чого ситуацію, яка склалась з державними закупівлями дизпалива для потреб Міноборони, змушений був розглядати Комітет ВРУ з питань національної безпеки і оборони. З отриманої інформації випливало, що "волонтери" допомогли Міністерству купити 30 тис. тон дизельного палива по ціні, вищій на 1,92 грн./л за ціни в роздрібній мережі тих самих трейдерів. Відповідна доповідна була надіслана Президенту України з копіями документів, що містили доказовий матеріал.

Президент України дав доручення Міністру оборони України розібратися в ситуації, а той, у свою чергу, доручив це завдання своєму заступнику Гусєву Юрію Веніаміновичу. На виконання доручення Президента України до Міністерства оборони України були запрошені представники Комітету: я та Тетяна Чорновол. Ми поставили вимогу залучити компанії, з якими на той час Міністерство вже уклало договори за завищеними цінами, а саме - з ПП "ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ" та ТОВ "АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ". Ми з Тетяною Чорновол були вимушені вдатися до не зовсім дипломатичних методів ведення перемовин та пояснили, що якщо ціни не будуть зменшені, принаймні до ринкових, і таке зниження вартості не буде терміново оформлено у вигляді відповідних додаткових угод до контрактів, то я, як заявник про злочин (на підставі моєї заяви на той час було вже відкрито кримінальне провадження), буду клопотати про арешт та конфіскацію дизельного палива на підставі ст. 100 Кримінального процесуального кодексу України з подальшою реалізацією його на користь держави для компенсації збитків, завданих цією оборудкою.

У результаті на запит Комітету ми 19.05.2015 року отримали відповідь від Державного казначейства України про те, що після втручання Комітету держава заощадила загалом біля 123 млн. грн. на закупівлі 30 тис. тон дизельного пального.

топливо



P. S. Неллі Стельмах відмовилася давати свідчення із застосуванням поліграфу по питаннях державних закупівель в Міністерстві оборони України. Цікаво, чи погодяться інші причетні "волонтери" пройти подібну перевірку.

Питання ж про те, чи розробляють представники "волонтерського десанту" "схеми" закупівель та чи слід очікувати повторення намагань певних осіб застосувати аналогічні схеми в майбутньому, залишається відкритим.


P. P. S. Дописуючи цю статтю, я зрозумів, що застосовування терміну "волонтер" до фігурантів кримінального провадження, осіб, які намагаються збагатитися за рахунок коштів, виділених такими зусиллями в державному бюджеті на ресурсне забезпечення сектору безпеки і оборони, є взагалі недопустимим. Посадові особи мають відповідати за свої дії згідно з законом, і не ухилятися, а навпаки - сприяти розслідуванню правоохоронних органів. А окремим особам, що прагнуть зробити собі "чиновницьку" кар'єру, по ближче підібратись до місця розподілу незаконних фінансових потоків та зберегти корупційну складову у владних кабінетах, історія неодмінно піднесе повчальний урок.

Іван Вінник, депутат від БПП
VEhrdlVXdGtRelF3V1VSU2FuUkROakJNTjFGemJucFJhM1JETkRCTU0xRjJaRU0wTUV4dmRrdzVSME13VERkUmRqbEROekJNYWxGemRFTXJaazVEWXpCTWFsRjJaRU1yTUV4SVVYWjBSMEV3VERkUmRtUkhUQT09
Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
   
 
 
 вверх