EN|RU|UK
 Общество
  6854  6

 МАНІПУЛЯЦІЇ З ТЕНДЕРАМИ НА ЛІКИ В МІНОБОРОНИ

З 2012 року керівництвом Військово-медичного департаменту МОУ змінено систему закупівлі ліків в Міністерстві оборони України на "централізовану систему закупівлі ліків" (видано відповідні накази Міністра оборони України). Це означає, що практично всі ліки для потреб військово-лікувальних закладів у Міністерстві оборони України закуповуються Військово-медичним департаментом МОУ централізовано.

В період, з 2007 року по 2012 рік, у Міністерстві оборони України "система медичного забезпечення ліками за територіальним принципом" (введена в дію наказом Міністра оборони України від 10.05.2007 № 235), яка передбачала безпосереднє отримання військово-лікувальними закладами призначених коштів та помісячного розпису асигнувань на рік по загальному фонду за КПКВ 2101080 програми "Медичне лікування, реабілітація та санаторне обслуговування особового складу Збройних Сил України", КЕКВ 1132 "Придбання ліків і іншого майна". Суть цієї системи полягала втому, що в умовах обмеженого бюджетного фінансування, керівництво військово-лікувальних закладів само вирішувало, які ліки, коли і в якій кількості необхідно було купувати для хворих, що лікувалися в госпіталі. При цьому враховувалися такі фактори: кількість хворих, які лікувалися в госпіталі в той чи інший період та діагнози, з якими вони перебували на лікуванні (структура захворюваності). Зазначене давало змогу більш раціонально використовувати коти, що виділялися в обмежених обсягах. При цьому ліки від фармацевтичних фірм-постачальників, відповідно до укладених договорів, поступали безпосередньо у аптеки військово-лікувальних закладів до березня місяця поточного року. Це дало змогу здійснювати забезпечення хворих ліками безперебійно і вчасно та виключити витрати Міністерства оборони України на транспортування ліків.

В період з 2012 року по теперішній час, Військово-медичний департамент МО України повернувся до старої (радянської) економічно необґрунтованої, громіздкої та обтяжливої системи закупівлі ліків. Ця система полягає в тому, що орган управління закуповує ліки в централізованому порядку, тобто, ліки для госпіталів закуповуються функціонерами із Військово-медичного департаменту МОУ. А тепер прослідкуємо шлях, який проходять ліки, перш ніж попасти до хворих, а саме. Ліки із заводів-виробників (дистриб'юторів) потрапляють на медичні склади, після чого, за відповідними рознарядками органу управління, вони повинні бути отримані (вивезені із медичних складів) на своєму транспорті військово-лікувальними закладами. При цьому слід зазначити, що медичні склади, з яких госпіталям необхідно було отримати ліки знаходяться на значних відстанях від самих лікувальних закладів, що потребує значних транспортних витрат (витрати на паливо-мастильні матеріали і моторесурси), витрат на відшкодування відряджень осіб, які отримують ліки та відповідний час на їх отримання. Так, процес отримання ліків від моменту замовлення їх госпіталями та безпосередньо їх отримання розтягувався на цілий рік.



МАНІПУЛЯЦІЇ З ТЕНДЕРАМИ НА ЛІКИ

2013 рік.

Хотілось би проінформувати про закупівлю ліків у Міністерстві оборони України у 2013 році.

На початку 2013 року в Міністерстві оборони України здійснено підготовку документації конкурсних торгів та відповідні розрахунки для закупівлі лікарських засобів за бюджетні кошти.

В інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" № 45 (788) від 10.06.2013 було опубліковане оголошення під № 135626 на закупівлю ліків.

В документації конкурсних торгів в пункті 8 зазначено: "8.1. Предмет закупівлі ділиться на лоти" (63 лоти). Лоти складені за принципом один лот - один лікарський засіб. Пунктом 8.2. передбачалося, що "Учасник подає заповнену комерційну частину пропозиції конкурсних торгів по кожному лоту окремо."

Розкриття пропозицій конкурсних торгів відбулося 12.06.2013 об 11:00.

Відповідно до протоколу розкриття встановлено, що по лікарським засобам було по 7 пропозицій від фірм-учасниць, що свідчило про здорову конкуренцію. Так як, у різних виробників різні ціни і учасники мали можливість пропонувати ліки різних виробників.

Так наприклад, учасниками запропоновано найнижчу ціну за лікарськими засобами: Цефтріаксон 1,0 у фл. - 3,20 грн. (ТОВ "Гала-Фарм "); Азитроміцин табл. 0,5 № 3 - 16,63 грн. (ТОВ "Гала-Фарм"). Порівняймо ціни в аптеках та на конкурсних торгах, що складені за принципом один лот-один лікарський засіб.

Лікарський засіб

Найнижча ціна в аптечній мережі, грн.

Найнижча ціна в конкурсних торгах, грн.

Цефтріаксон 1,0 у фл.

4,44

3,20

Азитроміцин табл. 0,5 № 3

16,50

16,63

Кларитроміцин таблетки 0,5 № 10

46,30

45,00

Канаміцин порошок для розчину для ін'єкцій по 1 г у фл.

6,82

7,89

Всього, за всією процедурою закупівлі (63 лоти) прогнозувалося, що економія бюджетних коштів складе близько 7 мільйонів гривень. При таких мінімальних цінах на лікарські засоби, які запропоновані фірмами учасницями, мови про отримання так званих "відкатів" для координатора, що керує закупівлею, бути не може. Що ніяк не влаштовувало самого координатора.

Хочемо зазначити, що в серпні 2013 року відбулася зміна керівника Військово-медичного департаменту МО України (колектив медичної служби Збройних Сил України здивований такою поведінкою Міністра оборони України, адже кандидатура місяць назад була погоджена Адміністрацією Президента України за поданням Міністра оборони), замість полковника медичної служби Данильчука І.А. призначили тимчасово-виконуючим обов'язки директора Військово-медичного департаменту МО України полковника медичної служби Андронатія В. Б., який не вагаючись залучає до процедури закупівлі Сироту Петра Савелійовича і робить йому протеже при призначенні останнього радником Міністра оборони України (на громадських засадах).

Координатор активно вступає в роботу "по наведению порядков по закупке лекарств". Ним терміново проводяться "відповідні" перемовини з окремими виробниками та посередниками, щодо розміру " відкатів " у разі проведення нових процедур закупівлі, які пройдуть "за новими правилами". Таким чином, вони приходять до висновку, що заплановані раніше торги за будь-яких підстав необхідно відхилити і оголосити нову процедуру торгів, які пройдуть за "новими правилами гри". Що і було зроблено. За формальних (несуттєвих) причин, тобто за невідповідністю забезпечення конкурсних торгів (як приклад, не правильно складено банківську гарантію і таке інше) комітетом з конкурсних торгів Міністерства оборони України всі торги відхилено.

Таким чином, можна зробити висновок, що головна причина відміни попередніх торгів є те, що вони були "безвідкатні" для координатора.

Тому, в новій редакції документації конкурсних торгів проводиться згрупування всіх ліків у три великі лоти, для того, щоб у торгах взяла участь обмежена кількість учасників з метою отримання попередньо обговорених "відкатів" від учасника-переможця.

Лоти складено таким чином, щоб уникнути (звузити коло учасників) відкритої конкуренції шляхом поєднання максимальної кількості ліків одного виробника та обов'язкового включення до лоту окремих лікарських засобів (в кількості 1-3 найменувань), які є ексклюзивними (так звана "родзинка лоту", коли цей лікарський засіб виробляється лише цим виробником або експортується лише ним і таке інше).

Таким чином, одним фірмам - "родзинка", яка дає право приймати участь у торгах, а іншим фірмам - ця родзинка не дає змоги прийняти участь у торгах.

Наступна "особливість" торгів, на що хочеться звернути Вашу увагу, це так звана змова учасників за участю координатора, а саме: надання або ненадання гарантійного листа виробником учасникам торгів. Тим самим формується вузьке коло учасників, яким виробником надається гарантійний лист. Як правило, процес здійснюється після тривалих трьохсторонніх переговорів керівників (координаторів) вищого рівня. Це дозволяє учасникам домовлятися між собою хто буде реальним постачальником, а хто лише "технічним учасником" торгів. Як правило, у таких учасників ідентичні пропозиції: однакові листи від одних і тих же виробників, ціни майже однакові, різняться лише на копійки. В результаті пропозиції потенційного постачальника з "технічним учасником" мають різницю лише в пару тисяч гривень (в той час, як сума лоту складає 5 млн. грн.). Це змова учасників і як правило керована. Здійснюється ця змова безпосередньо через координатора зі сторони замовника. Відповідно до статті 1 пункту 11 Закону України "Про здійснення державних закупівель" поняття змова - це домовленість між двома чи кількома учасниками процедури закупівлі, спрямована на встановлення ціни пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції на штучних або неконкурентних рівнях з відома або без відома замовника.

Наприклад, предмет закупівлі ЛІКИ (лікарські засоби інші), оголошення № 171927, опубліковане в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" № 75 (818) від 23.09.2013. Розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) відбулося: 10.10.2013 о 14:30.

Наявність в лоті Мірамістина, Тримістина та Троксерутина одного виробника (ФФ "Дарниця") свідчить про формування лоту виключно під означеного виробника. Знову ж таки змова. Знов робота координатора зі сторони замовника.

п.53 Цефазолін натрію відноситься до антибіотиків. Помилка чи навмисно? Є окремий лот під назвою Ліки (антибактеріальні засоби), чи може він і є тією "родзинкою" власне для чого лот і формувався.

Предмет закупівлі ЛІКИ (кровозамінники та інші перфузійні розчини) оголошення оголошення № 189789, опубліковане в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" № 85/1 (828/1) від 28.10.2013. Розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) відбулося: 13.11.2013 об 11:00 Лот сформовано під одного виробника - ТОВ "Юрія-Фарм". До лоту включено розчини для інфузій: Реосорбілакт®, Сорбілакт® та Сода-буфер®, які є ексклюзивною пропозицією цього виробника.

Предмет закупівлі ЛІКИ (антибактеріальні засоби), оголошення № 171911, опубліковане в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" № 75 (818) від 23.09.2013. Розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) відбулося: 09.10.2013 о 14:30.

Лот сформовано під одного виробника - ВАТ "Київмедпрепарат" (входить разом з ТОВ "Галичфарм" до складу корпорації "Артеріум"), який спеціалізується з виробництва антибіотиків. Включення лікарського засобу L-лізину есцинат, який не відноситься до антибіотиків, але є ексклюзивною пропозицією цього виробника - тією так званою "родзинкою". Крім того, включення лікарського засобу Дифенгідраміну (Димедролу), який не відноситься до антибіотиків у цей лот стало також не випадковим.

Координація зі сторони замовника між учасниками та виробниками у такому випадку (коли предмет закупівлі не ділиться на лоти) дозволяє отримувати максимально можливий "відкат" розпоряднику коштів (через координатора). "Відкат" може становити до 25 % від суми лоту у залежності від апетиту координатора. Гроші для координатора через переможця торгів видає виробник (на імпортні лікарські засоби - уповноважений дистриб'ютор) за рахунок неофіційних (нелегальних) знижок. Так наприклад, госпітальна знижка на групу ліків може становити від 10 % до 30 %, промоційна група ліків - від 30 % і більше. Тобто зазначену суму знижки розподіляють між собою - учасник-переможець торгів та координатор. Тут вже хто - кого.

Таким чином, при формуванні таких лотів буде не важливо хто буде учасником-переможцем - чи власне виробник, чи інший посередник, так як інтереси виробника та координатора вже враховані. Один заінтересований у продажі великих обсягів ліків, а інший - в освоєнні державних коштів.

Отже, підсумовуючи вищевикладене, наголошую, що у разі складання документації торгів на закупівлю ліків за принципом об'єднання предмету закупівлі у єдиний лот, ціни на ліки будуть вищі. Запропонована учасником ціна на ліки не буде перевищувати торгівельну надбавку (дозволяється 10 % відповідно до вимог постанов Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 № 955 "Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення" (зі змінами) та Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.12 № 794 "Питання декларування оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, які закуповуються за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів")., що опублікована в реєстрі оптово-відпускних цін на офіційному сайті МОЗ України (http://moz.gov.ua/ua/beta/register_prices_drugs). Начебто все законно та відповідає чинному законодавству.

А тепер надаю інформацію щодо торгів, які відбулися за "новими правилами гри".

Інформація щодо закупівлі лікарських засобів Міністерством оборони України у 2013 році.

Предмет закупівлі ЛІКИ (антибактеріальні засоби)

(ПРОТОКОЛ № 75/185/2 від 09.10.2013 розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) та Акцептована ціна за одиницю товару (АЦЗО_13094M180456.xls) опубліковані на офіційному сайті "Вісника державних закупівель")

Лікарський засіб

Кіль-кість

Ціна

один лот - один лікарський засіб

(в грн.).

Сума за ціною:

один лот - один лікарський засіб

(в грн.).

Ціна, коли предмет закупівлі не ділиться на лоти, (в грн.).

Сума за ціною, коли предмет закупівлі не ділиться на лоти, (в грн.).

Різниця,

(в грн.).

L-лізину есцинат ампули 0,1% - 5,0

34 570

10,73

370936,10

11,14

385 109,80

+14 173,70

Амоксіцилін таблетки 0,5 № 20

21 640

24,00

519360,00

23,98

518 927,20

-432,80

Бензилпеніцилін 1 000 000 ОД, флакони

66 040

3,50

231140,00

3,82

252 272,80

+21 132,80

Біцилін-5, по 1 500 000 ОД у флаконі

3 790

11,98

45404,20

13,06

49 497,40

+4 093,20

Амоксицилін 1,0 г, Клавуланат 200 мг, порошок для розчину для ін'єкцій по 1,2 г у флаконі

13 870

10,37

143831,90

16,85

233 709,50

+89 877,60

Цефтріаксон порошок для розчину для ін'єкцій 1,0 г, флакони

443 240

3,20

1418368,00

6,60

2 925 384,00

+1 507016,00

Меропенем порошок для розчину для ін'єкцій по 1г у флаконі

2 650

135,00

357750,00

182,03

482 379,50

+124 629,50

Кларитроміцин таблетки 0,5 № 10

3 690

45,00

166050,00

67,20

247 968,00

+81 918,00

Азитроміцин таблетки 0,5 № 3

12 770

16,63

212365,10

38,15

487 175,50

+274 810,40

Канаміцин порошок для розчину для ін'єкцій по 1 г у флаконі

690

7,89

5444,10

8,60

5 934,00

+489,90

Дифенгідрамін ампули 1% 1,0

169 180

0,42

71055,60

0,68

385 109,80

+43 986,80

Разом:



3 541 705,00


5 703 400,10

2 161 695,10

Як і прогнозувалось - вся продукція, яку закупило Міністерство оборони України, була виробництва ВАТ "Київмедпрепарат" (входить разом з АТ "Галичфарм" до складу корпорації "Артеріум").

У торгах брали участь тільки дві фірми: ТОВ "Компанія "Укроптпостач" та ТОВ "Фармадіс", обидві фірми належать одному власнику - Петру Івановичу Багрію.

Предмет закупівлі ЛІКИ (лікарські засоби інші)

(ПРОТОКОЛ № 75/187/2 від 10.10.2013 розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) та Акцептована ціна за одиницю товару (файл АЦЗО_13094M180455.xls) опубліковані на офіційному сайті "Вісника державних закупівель"), обрано 20 позицій.

Лікарський засіб

Кіль-кість

Ціна

один лот - один лікарський засіб

(в грн.).

Сума за ціною: один лот - один лікарський засіб

(в грн.).

Ціна, коли предмет закупівлі не ділиться на лоти, (в грн.).

Сума за ціною, коли предмет закупівлі не ділиться на лоти, (в грн.).

Різниця,

(в грн.).

АДРЕНАЛІН-ДАРНИЦЯ, розчин для ін'єкцій, 1,8 мг/мл по 1 мл в ампулі

9 340

1,79

16 718,60

1,95

18213,00

+1 494,40

АНАЛЬГІН-ДАРНИЦЯ, розчин для ін'єкцій, 500 мг/мл по 2 мл в ампулі

124 000

1,13

140 120,00

1,36

168640,00

+28 520,00

АТРОПІН-ДАРНИЦЯ®, розчин для ін'єкцій, 1 мг/мл по 1 мл в ампулі

9 580

0,68

6 514,40

0,92

8813,60

+2 299,20

АЦЕТИЛСАЛІЦИЛОВА КИСЛОТА-ДАРНИЦЯ, таблетки по 500 мг № 10

19 610

1,06

20 786,60

1,79

35101,90

+14 315,30

ВІНПОЦЕТИН-ДАРНИЦЯ, концентрат для приготування розчину для ін фузій, 5 мг/мл по 2 мл в ампулі

27 000

0,73

19 710,00

1,28

34560,00

+14 850,00

ДЕКСАМЕТАЗОН-ДАРНИЦЯ, розчин для ін'єкцій, 4 мг/мл по 1 мл в ампулі

31 500

0,65

20 475,00

0,97

30555,00

+10 080,00

ДИКЛОФЕНАК-ДАРНИЦЯ, розчин для ін'єкцій, 25 мг/мл по 3 мл в ампулі

32 980

1,00

32 980,00

1,34

44193,20

+11 213,20

ДИМЕДРОЛ-ДАРНИЦЯ, розчин для ін'єкцій, 10 мг/мл по 1 мл в ампулі

169 180

0,42

71 055,60

0,57

96432,60

+25 377,00

ДОФАМІН-ДАРНИЦЯ, концентрат для приготування розчину для інфузій, 40 мг/мл по 5 мл в ампулі

6 790

8,89

60 363,10

9,69

65795,10

+5 432,00

ДРОТАВЕРИН-ДАРНИЦЯ, розчин для ін'єкцій, 20 мг/мл по 2 мл в ампулі

61 730

0,62

38 272,60

0,86

53087,80

+14 815,20

ЕНАЛАПРИЛ, таблетки по 0,01 г № 20

4 896

2,48

12 142,08

3,66

17919,36

+5 777,28

ЕТАМЗИЛАТ-ДАРНИЦЯ, розчин для ін'єкцій, 125 мг/мл по 2 мл в ампулі

20 000

0,85

17 000,00

1,11

22200,00

+5 200,00

ЕУФІЛІН-ДАРНИЦЯ, розчин для ін'єкцій, 20 мг/мл по 5 мл в ампулі

24 310

1,03

25 039,30

1,33

32332,30

+7 293,00

ЛІДОКАЇН-ДАРНИЦЯ, розчин для ін'єкцій, 20 мг/мл по 2 мл в ампулі

107 780

0,40

43 112,00

0,50

53890,00

+10 778,00

МАГНІЮ СУЛЬФАТ-ДАРНИЦЯ, розчин для ін'єкцій, 250 мг/мл по 5 мл в ампулі

58 700

0,46

27 002,00

0,73

42851,00

+15 849,00

МЕТАМАКС, розчин для ін'єкцій, 100 мг/мл по 5 мл в ампулі

18 130

8,00

145 040,00

14,10

255633,00

+110 593,00

ПЕНТОКСИФІЛІН-ДАРНИЦЯ, розчин для ін'єкцій, 20 мг/мл по 20 мл в ампулі

9 000

1,71

15 390,00

2,03

18270,00

+2 880,00

ПРЕДНІЗОЛОН-ДАРНИЦЯ, розчин для ін'єкцій, 30 мг/мл по 1 мл в ампулі

11 457

3,63

41 588,91

5,98

68512,86

+26 923,95

ТИМОЛОЛ-ДАРНИЦЯ, краплі очні, розчин 5 мг/мл по 5 мл у флаконах № 1 у пачці

2 410

3,87

9 326,70

4,22

10170,20

+843,50

ФУРОСЕМІД-ДАРНИЦЯ, розчин для ін'єкцій 10 мг/мл по 2 мл в ампулі

30 260

0,55

16 643,00

0,70

21182,00

+4 539,00

Разом:



779 279,89


1 098 352,92

+319 073,03

Як видно з найменувань - вся продукція одного виробника - ФФ "Дарниця". У торгах брали участь тільки дві фірми: ТОВ "Компанія "Укроптпостач" та ТОВ "Фра-М". Крім того, в протоколі розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) № 75/187/2 від 10.10.2013 вказана ціна пропозиції ТОВ "Фра-М" на загальну суму 3 192 709,04 грн. В той же час, акцептована ціна за одиницю товару (файл АЦЗО_13094M180455.xls) за сумою лоту складає 3 073 673,92, тобто не збігається на 119 035,12 грн.

Зовсім незрозумілий факт розділення закупівлі димедролу (дифенгідраміну) розчину для ін'єкцій 1% 1 мл (присутній у двох лотах) різних виробників за різною ціною (0,57 грн. ФФ "Дарниця" та 0,68 грн. АТ "Галичфарм").

Предмет закупівлі ЛІКИ (кровозамінники та інші перфузійні розчини)

(ПРОТОКОЛ № 75/203/2 від 13.11.2013 розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) та Акцептована ціна за одиницю товару АЦЗО_13094M180568.xls опубліковані на офіційному сайті "Вісника державних закупівель") обрано 7 позицій

Лікарський засіб

Кіль-кість

Ціна

один лот - один лікарський засіб

(в грн.).

Сума за ціною:

один лот - один лікарський засіб

(в грн.).

Ціна, коли предмет закупівлі не ділиться на лоти, (в грн.).

Сума за ціною, коли предмет закупівлі не ділиться на лоти, (в грн.).

Різниця,

(в грн.).

Кислота амінокапронова розчин для інфузій пляшка скляна 5% 100 мл

2 264

5,30

11999,20

6,75

15 282,00

+3 282,80

Глюкоза, розчин для інфузій 50мг/мл, пляшка скляна 200 мл

104 995

3,65

383231,75

3,96

415 780,20

+32 548,45

Розчин Рінгера розчин для інфузій пляшка скляна 200 мл

27 910

4,55

126990,50

6,59

183 926,90

+56 936,40

Реополіглюкін, розчин для інфузій пляшка 200 мл

14 700

15,65

230055,00

25,63

376 761,00

+146 706,00

Маніт, розчин для інфузій, 150 мг/мл пляшка 200 мл

950

14,00

13300,00

19,76

18 772,00

+5 472,00

Натрію хлорид розчин для інфузій 9 мг/мл пляшка 200 мл

167 840

3,52

590796,80

3,97

666 324,80

+75 528,00

Новокаїн, розчин для інєкцій, 5 мг/мл пляшка 400 мл

5 836

5,02

29296,72

6,23

36 358,28

+7 061,56

Разом:



1385669,97


1 713205,18

+327 535,21

Як видно з найменувань - вся продукція одного виробника - ТОВ "Юрія-Фарм". У торгах брали участь тільки дві фірми: ТОВ "Компанія "Укроптпостач" та ТОВ "Юрія-Фарм".

Таким чином, тільки за 37 (із загальної кількості 80) найменуваннями ліків різниця становить більш ніж 2,8 млн грн. У разі повного підрахунку решти найменувань, включаючи окремий лот рукавичок медичних, сума сягає до 5 млн грн. Це сума "втраченої вигоди" для Міністерства оборони України, а також це - та сума "відкату", на яку розраховує координатор, при здійсненні державних закупівель.

2014 рік.

Інформаційне оголошення № 108436 у Віснику державних закупівель № 32 (878) від 21.04.2014 Ліки (інгібітори «протонного насосу» та інші препарати лікарські). Розділ ІІІ. п.8 документації конкурсних торгів має інформацію: «8.1. Предмет закупівлі не ділиться на лоти.». Тут все зрозуміло. Тепер дивимось предмет закупівлі. «Ліки (інгібітори «протонного насосу» та інші препарати лікарські):

1) Рабепразол таблетки кишковорозчинні по 20 мг № 14 або еквівалент;

2) Ітраконазол капсули по 100 мг № 15 або еквівалент;

3) Мебендазол по 100 мг № 6 таблетки або еквівалент;

4) Кислота ацетилсаліцилова, магнію гідроксид № 100 таблетки, вкриті плівковою оболонкою або еквівалент.»

Серед усіх ліків лоту (4 найменування) який пафосно отримав назву у множині «інгібітори «протонного насосу», до останнього відноситься лише один Рабепразол. Ітраконазол належить до протигрибкових засобів системного застосування. Мебендазол відноситься до антигельмінтних засобів. Кислота ацетилсаліцилова в такій формі відноситься до антитромбоцитарних засобів. (очікувана вартість лоту 893 450 грн. )

Гортаємо сторінку далі. Оголошення № 108431 у Віснику державних закупівель № 32 (878) від 21.04.2014. Розділ ІІІ. п.8 документації конкурсних торгів також має інформацію: «8.1. Предмет закупівлі не ділиться на лоти.». Тепер дивимось предмет закупівлі. «Ліки (засоби для лікування пептичної виразки):

1) Пантопразол таблетки, вкриті оболонкою, кишковорозчинні по 40 мг або еквівалент;

2) Пантопразол порошок для приготування розчину для ін'єкцій по 40 мг у флаконах або еквівалент».

Ось тільки Пантопразол разом з Рабепразолом відносяться до однієї групи інгібіторів «протонного насосу», однак рознесені до різних предметів закупівлі.

Та це ще не все. До цієї ж групи відноситься Омепразол капсули, але він знаходиться предметі закупівлі: Ліки ((препарати лікарські інші). Оголошення № 108433 у Віснику державних закупівель № 32 (878) від 21.04.2014.) А от вже Омепразол у флаконах віднесли до наступного предмету закупівлі: Ліки ((периферичні вазодилататори та інші препарати лікарські). Оголошення № 110007 у Віснику державних закупівель № 34 (880) від 28.04.2014). До цієї ж групи відноситься Лансопразол але він знаходиться в іншому предметі закупівлі: Ліки ((міорелаксанти та інші препарати лікарські). Оголошення № 110000 у Віснику державних закупівель № 34 (880) від 28.04.2014).

Інші приклади: Меропенем порошок для розчину для ін'єкцій 1 г флакон віднесено до предмету закупівлі Ліки ((антибактеріальні засоби пеніцилінового ряду).Оголошення № 110031 у Віснику державних закупівель № 34 (880) від 28.04.2014). А Меропенем флакони 0,5 або еквівалент віднесено до предмету закупівлі Ліки ((міорелаксанти та інші препарати лікарські). Оголошення № 110000 у Віснику державних закупівель № 34 (880) від 28.04.2014). Ось тільки Меропенем відноситься до групи антибактеріальних засобів для системного застосування.

Далі. Флуконазол таблетки по 200 мг № 4 у блістерах віднесено до предмету закупівлі Ліки ((засоби, що діють на центральну нервову систему та інші препарати лікарські). Оголошення № 110026 у Віснику державних закупівель № 34 (880) від 28.04.2014). А Флуконазол розчин для інфузій 2 мг/мл у пляшках по 100 мл віднесено до предмету закупівлі Ліки ((антибактеріальні засоби пеніцилінового ряду). Оголошення № 110031 у Віснику державних закупівель № 34 (880) від 28.04.2014). Флуконазол відноситься до групи протигрибкових засобів для системного застосування.

Пірацетам розчин для ін'єкцій 200 мг/мл 3 г 15 мл в ампулах віднесений до предмету закупівлі Ліки ((антисептичні та інші препарати лікарські). Оголошення № 109931 у Віснику державних закупівель № 34 (880) від 28.04.2014). А Пірацетам розчин для ін'єкцій 20% 10 мл в ампулах віднесений до предмету закупівлі Ліки ((препарати лікарські інші). Оголошення № 108433 у Віснику державних закупівель № 32 (878) від 21.04.2014.) Пірацетам відноситься до групи психостимулюючих та ноотропних засобів N06В.

Дуже цікавий предмет закупівлі Ліки ((протимікробні і антисептичні препарати та інші препарати лікарські). Оголошення № 110022 у Віснику державних закупівель № 34 (880) від 28.04.2014).

Серед 27 найменувань тільки один засіб з протимікробною дією (Ніфуроксазид) він же кишковий антисептик. Жодного лікарського засобу з антисептичними властивостями. Знову таки «інгібітор «протонного насосу», спазмолітики, антидіабетичні засоби, вітаміни та антикоагулянти. Все.

Апофеозом корупційного мислення стало формування чергового предмету закупівлі. Оголошення № 107515 у Віснику державних закупівель № 32 (878) від 21.04.2014. Розділ ІІІ. п.8 документації конкурсних: «8.1. Предмет закупівлі не ділиться на лоти.». Предмет закупівлі: «Ліки (Кровозамінники та інші перфузійні розчини для парантерального живлення). На першому місці знаходиться препарат Лактулоза, сироп у флаконах 200 мл або еквівалент.

Цікаво, а самим формувачам списків чи доводилось вводити внутрішньовенно Лактулозу, сироп у флаконах (група осмотичні послаблюючі засоби). Відсутність здорового глузду при включенні послаблюючого засобу Лактулози до єдиного списку перфузійних препаратів можливо пояснити тільки зговором замовника та учасника.

Врешті-решт вся ця гра в тендери призвела нанівець всі потуги координатора та його команди. В результаті 14 липня 2014 року 13 торгів із закупівлі лікарських засобів були відмінені через відсутність пропозицій (менше двох). Укладено тільки 5 договорів. Кошти лишились не використані. Військові госпіталі лишились без ліків. Гра триває.

Чи це не є ознакою злочину проти держави у період війни?


Леонід Ісаков

VEhrNGRrdzVRemN3VEZoUmRYUkRkekJaUkZKblpFZERNRXhNVVhOSWVsRnVUa00wTUV3elVYWjBRM2d3VERkU1owNURLekJNTTFKcGR6MDk=
Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
   
 
 
 вверх