EN|RU|UK
  3518  1

 СПРОБА ЧИНОВНИКІВ ПІДСТАВИТИ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ВИЯВИЛАСЯ НЕВДАЛОЮ

Спроба чиновників підставити Президента України виявилася невдалою. Чиновники Мінекономіки, апелюючи фіктивними даними та ініціювавши перед Президентом України накладення вето на Закон України „Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товар

Верховною Радою України 21.02.06 було остаточно прийнято цей Закон. За його прийняття проголосували 314 народних депутатів України, представників практично усіх депутатських груп і фракцій, у тому числі: фракції Партії регіонів „Регіони України”, фракції комуністів, фракції Блоку Юлії Тимошенко, фракції Народної партії України, фракції Соціалістичної партії України, групи Народного блоку Литвина, фракції СДПУ (о) та інших.

Пропозиції щодо необхідності голосування за прийняття Закону України „Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та інших законодавчих актів України” від 15 грудня 2005 року № 3205-IV були висловлені на засіданні профільного Комітету ВРУ, де готувався зазначений Закон. За підтримку цих пропозицій виступили більш як 20 громадських організацій, які сприяють формуванню та реалізації державної політики у сфері державних закупівель на засадах забезпечення справедливої конкуренції, максимальної економії, ефективності, відкритості та прозорості. Відразу ці пропозиції були підтримані Організацією роботодавців міста Києва, Асоціацією Підприємців та промисловців – постачальників товарів, робіт та послуг для державних потреб.

Закон передусім направлений на обмеження чиновницького впливу „зверху” за здійснення розпорядниками державних закупівель, та має на меті запобігти корупції і зловживанням у цій сфері. Водночас, згідно нових положень Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”, впроваджується нова система здійснення державного нагляду, контролю та координації закупівель. По-перше, це стосується передачі функцій уповноваженого органу з питань координації державних закупівель Антимонопольному комітету України.

Донедавна, ці функції виконує Міністерство економіки України. Проте, результати такої діяльності Міністерства, призводили до негативних наслідків. Одним із яких можна виділити перевищення службових повноважень працівниками Мінекономіки щодо виконання функції розгляду скарг, здійснення контролю за виданням „Вісника державних закупівель” тощо. З цього приводу органами прокуратури проти працівників Мінекономіки вже порушено декілька кримінальних справ...

Наразі стають відомі подробиці „таємного життя” працівників Департаменту координації державних закупівель Мінекономіки та „Вісника державних закупівель”. Як не дивно, у Департаменті встановилися тісні зв’язки між Яременко О.П. (заступник директора департаменту), Шатковським О.П. (заступник директора департаменту – начальник відділу) Карасьовою В.В. (директор Державного підприємства „Редакція інформаційно-аналітичного бюлетеня „Вісник державних закупівель”. Завдяки чиєїсь підтримки вони вдало залишаються на своїх посадах впродовж всього часу існування управління державних закупівель, а згодом і Департаменту координації державних закупівель (при цьому саме керівництво і Міністерства і департаменту змінюється практично щорічно). Багатьом замовникам і учасникам відомо, як ці чиновники „вирішують питання”, кому і які готують відповіді.

Чого тільки коштувало позитивне рішення Мінекономіки щодо скарги на проведення Запорізькою обласною клінічною лікарнею закупівлі витратних матеріалів для гемодіалізу, щоб визнати дискримінаційними медико-технічні вимоги?, питання розгляду яких навіть не входить до компетенції Міністерства. У результаті, торги були зірвані, хворі на ниркову недостатність не отримали необхідних матеріалів, що стало причиною загибелі щонайменше трьох хворих.

Інша історія, яка свідчить про тісний зв’язок керівництва Департаменту державних закупівель, та бюлетеня „Вісник державних закупівель”, очолюване Карасьовою В.В. – є історія про привласнення більш як 6 млн. гривень коштів передплатників бюлетеня. Про факти розкрадання коштів передплатників бюлетеня „Вісника державних закупівель”, писали багато інформаційних джерел. Поки що гроші передплатників й досі не повернуті до бюджету.

Напевно, саме це і стало причиною позбавлення Мінекономіки функцій уповноваженого органу з питань державних закупівель. Тепер четвірці чиновників Мінекономіки прийдеться пакувати свої валізи. Зрозуміло, чому чиновники так яро відстоювали пропозиції щодо накладення вето на Закон України „Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та інших законодавчих актів України”. Навіть вдалися до підробки цифр, які подавалися Президентові України, аби тільки залишити за собою тепленьке міністерське місце.

Наступним позитивним кроком змін, що вносяться до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” є визначення чіткої взаємодії низки державних органів щодо здійснення контролю у сфері державних закупівель. Функції контролю, крім уповноваженого органу покладаються на Верховну Раду України, Кабінет Міністрів України, Державне казначейство України, Державну контрольно-ревізійну службу України, Рахункову палату України, Міністерство аграрної політики України, Державний комітет статистики України, правоохоронні органи.

Створення Спеціальної контрольної комісії при Рахунковій палаті України, що передбачено новими змінами до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” має сприяти якісному та об’єктивному, неупередженому розгляду скарг з приводу порушень замовником процедури закупівлі, створенню прозорої системи державних закупівель, контролю за дотриманням законодавства у цій сфері.

Суттєвими змінами також можна назвати зміни, що стосуються обов’язкового проведення торгів державними, казенними, комунальними підприємствами та господарськими товариствами, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків. Віднині ці розпорядники державних коштів мають здійснювати закупівлі товарів, робіт і послуг на загальних підставах та в порядку, передбаченому Законом України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”.

Більшість науковців поправу схиляються до думки, що Закон України „Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та інших законодавчих актів України” вносить кардинальні зміни в систему державних закупівель. Разом із цим, позитивні зрушення, які будуть наслідком прийняття цього Закону будуть відчутні найближчим часом. Це стосується передусім зниження корупції, посилення прозорості державних закупівель, підвищення конкуренції на ринку державних закупівель, зростання обсягів продукції вітчизняного виробництва.
Источник: Анна Осташ
    Комментировать
    Сортировать:
    в виде дерева
    по дате
    по имени пользователя
    по рейтингу
       
     
     
     вверх