EN|RU|UK
  1833  12

 ПРЕСС-КОНФЕРЕНЦИЯ ТУРЧИНОВА. ПОЛНЫЙ ТЕКСТ.

Прошенко занимался взяточничеством и вымогательством. На то есть доказательства. Энергобезопасности Украины угрожает тренснациональная преступность. Червоненко бесплатно раздавал порты. Тимошенко должна подать на Ющенко в суд за клевету. Вот далеко не пол

Мені не соромно дивитися в очі своїм колишнім підлеглим і громадянам України. За цей невеликий час ми змогли зробити дуже багато. Не тільки покращення показників СБУ по всім напрямкам. Не це головне. Головне – ми змогли довести, що СБУ може і повинна працювати в межах законодавства.

Ми змогли провести достатньо швидко деполітизацію СБУ і перший етап її реформування. Сьогодні СБУ сприймається людьми не як жандармерія, не як політичний тиск, а як головний контррозвідувальний орган країни. Мені приємно, що всі соцдослідження показують, що довіра до СБУ зросла. Я хочу подякувати всім чесним офіцерам, які працювали зі мною – для мене було честю працювати разом з вами!

Я хотів вийти на прес-конференцію трохи пізніше, коли силові структури прозвітують президенту про те доручення щодо викриття корупційних дій. Тоді я хотів зробити і свою оцінку. Але одна подія змусила прискорити спілкуватися з вами.
Мені надійшло повідомлення від першого помічника президента Олександра Третьякова, що якщо я піду на прес-конференцію, то у них є домовленість, що дехто, проти кого СБУ веде кримінальну справу, дадуть покази в обмін на закриття справ, що офіцери СБУ за моїм дорученням займались шантажем і здирництвом по моїй команді. І що проти мене особисто буде порушена кримінальна справа. Аналогічні погрози були передані і Юлії Володимирівні Тимошенко. Сказали, що якщо вона не зупиниться, то 40 днів, проведених в камері, здаватимуться раєм. Ми звикли до таких погроз. І коли такі пропозиції надходять, то є бажання прискорити спілкування з пресою. Я хотів би поговорити не про якісь чемодани компромати, а про небезпеки, які існують для держави.

В першу чергу серед колосальних проблем, які треба розв’язати державі – це корупція і руйнація влади. Я можу навести статистику СБУ. За матеріалами СБУ близько 1 000 справ відкрито щодо чиновників різного рівня, близько 80 справ відкрито щодо чиновників першої-четвертої категорії, звинувачених у корупції. Близько 300 справ щодо працівників силових структур. Але ця статистика не розкриває проблему. Та хвороба режиму Кучму, яку обговорювали всі, реально загрожує молодій українській демократії.

Я хочу навести декілька прикладів. Були звинувачення щодо боротьби з контрабандою. Дійсно, за ініціативою СБУ було почато програму "Контрабанда – стоп!" У два рази збільшилися надходження від митниці, але контрабанда залишилася. Причина не тільки в тому, що у нас погано захищені кордони – але головним є корупція у вищих ешелонах митної служби. І починати треба не з митника, який взяв 100 доларів, а з керівництва митної служби.
Проблема тут почалася з призначенням головою митної служби Володимира Скомаровського, щодо якого СБУ свого часу вела справу і він був звинувачений у контрабанді.
Тобто контрабандиста призначили на голову митної служби. Причому незаконно. Призначили за протеже Петра Порошенка, і прем’єр Тимошенко відмовилася підписувати президенту подання на цю людину. Але ж це відбулося! І нічого не змінилося.

Приватне підприємство "Володимир", яке свого часу очолював Скомаровський і яке також звинувачувалося у контрабанді, продовжувало займатися контрабандними справами. І був випадок, що митник, який випадково затримав контрабандний товар цього підприємства – ще не був навіть складений акт – був звільнений зі служби. Про ці проблеми інформувався президент. Але Скомаровський, якого патронував президент, працював. Тому ми були змушені досягнути, що Генпрокуратура скасувала незаконне закриття справи проти Скомаровського. І, об’єднавши цю справу з новими фактами, ми перевели пана Скомаровського у ранг обвинуваченого. І тільки після публічної засвітки цієї проблеми він був знятий з посади. Але ж нічого не змінилося! На його місце виконуючим обов’язки був призначений пан Вовк. Який, зловживаючи службовим становищем, свого часу закрив справу проти Скомаровського. Тобто людину зняли, а справа його і в прямому, і в переносному сенсі продовжується.

Я хотів би пригадати прес-конференцію Олександра Зінченка. І дивлячись вам в очі, хотів би сказати, що його звинувачення мають серйозні підґрунтя. Так, найвищі посаді особи держави причетні до банального здирництва і хабарництва. Просили навести факти, і я хочу навести один із фактів. Вам відомий Петро Олексійович Порошенко. Всі знають про будинок по вулиці Грушевського, 9-а. Всім в Києві відомий будинок, який знаходиться поруч з Маріїнським палацом. Це найбільш дорога в Києві житлова площа, це преподносять як найбільш елітарний, дорогий будинок. Як тільки нова влада сформувалася, власники цього будинку були запрошені до Петра Олексійовича і їм запропонували або віддати контрольний пакет цього будинку, або їм компенсують незначну частину видатків, які вони понесли. Після того, як вони відмовилися це зробити, їх попередили, що вони не будуть будувати, що краще будинок взагалі знесуть. І коли вони не пішли на шантаж, дійсно, будівництво зупинилося. Я не хочу говорити, які підстави для зупинення будівництва. Головне – вища посадова особа в державі займалася здирництвом і шантажем. Цьому є покази і підтвердження.

Більше того, я заявляю, що президент знав про це ще до прес-конференції Олександра Зінченка. І коли після заяви Зінченка дається доручення силовим структурам перевірити ці факти, і говориться, що президент не вірить у факти – то я розумію, що просто дається команда новопризначеним керівникам силових структур закрити ці факти і приховати ці злочини.

Наступна загроза державній безпеці – загроза знищення незалежної судової влади. У Верховному суді, в Генеральній прокуратурі знаходяться заяви суддів, які говорять про те, що апарат РНБОУ робив безпрецедентний тиск на прийняття судових рішень, і в першу чергу пов’язаних з серйозними господарськими справами.

В апараті РНБОУ було створено спеціальне управління, яке займалося судовими питаннями. І тут є якась закономірність з призначенням на такі відповідальні посади. На місце керівника цього управління був призначений такий собі Валерій Наумович Івченко. Оскільки СБУ мала дати допуск цій людині до державної таємниці, перевірила його. Ця людина має таку кількість кримінальних справ, що не кожний рецидивіст може з ним посперечатися. Я наведу тільки деякі приклади. Проводиться розслідування справи щодо Івченка по факту привласнення матеріальних цінностей в особливо великих розмірах.

Почалися ці справи ще з 1993 року. Тоді було порушено кримінальну справу щодо Івченка, який займався валютними операціями без спеціального дозволу. В 1998 році порушено кримінальну справу за те, що він надав брехливу інформацію і було неналежне рішення суду в оформленні майна. Наступна справа в тому ж році – використані за непризначенням бюджетні кошти.

Наступна справа – вже не прокуратурою, а УМВС в Черкаській області – він притягувався за розкрадання каси підприємства в значних розмірах. Далі, далі, далі... Якби я все почав перелічувати, напевно, вся прес-конференція на ці і пішла. Перевіряючи цю людину, ми виявили, що дані й про свою освіту він вказав неправдиві. Тобто у нього немає юридичною освіти.І саме ця людина керувала судовою реформою в апараті РНБОУ. І саме ця людина робила прямий тиск на прийняття судових рішень за дорученням Порошенка. При чому дуже часто посилаючись на серйозних посадових осіб у країні, в тому числі президента.

У суддів просто урвався терпець. Вони просто зробили заяву, що не можуть більше цього терпіти. СБУ, перевіривши цю людину, відмовила їй в наданні допуску до державної таємниці, оскільки вона приховала кримінальну відповідальність, інформацію про свою освіту і так далі. Ми поінформували президента, які люди працюють в апараті РНБОУ. Більше того, саме ці люди проводили співбесіду з суддями перед їх призначенням на адміністративні посади. А по суті суддів вербували на злочинні дії. На жаль, у мене немає інформації, що цей пан уже не працює в РНБОУ.

Наступна серйозна проблема – загроза енергетичній безпеці України. Це дуже серйозне питання. Я хочу поінформувати вас, що за участі представників української влади створена транснаціональна злочинна система, яка паразитує на споживанні Україною природного газу. Ця система була створена при президенті Кучмі, але ж, на жаль, вона працює і зараз. При чому це найбільш потужний економічний злочин, який був завданий державі. Тут рахунок іде не на мільйони, не на сотні мільйонів, а на мільярди.

Щоб зловживати на українському бюджеті, до постачання в Україну газу з Туркменістану були залучені нікому не потрібні посередники. Спочатку це був "Eural Trans Gas", потім "РосУкрЕнерго". Ніяких пояснень, чому ці посередники повинні привласнювати мільярдні кошти, не було. Але вони були включені в систему, і фактично з ними розраховувалися газом, який отримувала за транзит Україна у вигляді газу ціною 50 доларів і вони його продавали в Європу за 200 доларів. Такий простий, але ефективний бізнес. Задача цих посередників було просто збільшувати вартість газу, який постачався з Туркменістану в Україні. Така проста робота. Але зрозуміло, що в таких обсягах вони не могли працювати без патронату на самому високому рівні. Розслідування, які ми проводили, показували, що патронат здійснював Кучма і його найближче оточення.

Головна проблема – влада змінилася, а структура, система залишилася. І ми вважали своїм обов’язком зупинити цю злочинну систему. Тільки по цьому року завдяки їх діяльності Україна буде мати дефіцит газу близько 7,5 мільярдів кубометрів. Це дуже серйозно, і цей газ вона буде змушена купувати за 160-180 доларів. І збільшення комунальних послуг, і все буде покладено на наших громадян.

Але, на жаль, система не була зупинена і від цих схем НАК "Нафтогаз" не відмовився. І це не дивно. Тому що пан Бойко, який був одним із виконавців системи, пішов, але залишився його заступник пан Воронін, який також працював у цій системі. Більше того, коли раніше схему патронували помічники президента Кучми, то зараз її почали патронувати такі помічники, як Третьяков. Я мушу вам сказати, що як тільки СБУ почала кримінальне переслідування злочинців, на службу почали чинити тиск. Зокрема, я мав декілька розмов з паном Третьяков. Який, посилаючись на президента, говорив, що негайно треба припинити дестабілізацію енергетичного комплексу, якою займається, за його словами, СБУ. Щоб припинити переслідування Вороніна та інших фігурантів, які дуже корисні для справи і необхідні в НАК "Нафтогазі".

Я серйозно не ставився до його пропозиції і попросив займатися своїми справами. Але після цього у мене відбулася розмова з самим президентом Віктором Андрійовичем, який звинуватив мене, що я переслідую його хлопців, що СБУ працює проти його команди. Я пояснив, що ми працюємо проти злочинців, а не команди. У нас не вийшло розмови. Я отримав пряму заборону не займатися питаннями "Нафтогазу", не сувати туди свій ніс. Але ж я не виконав це доручення президента і СБУ продовжувала займатися цим питанням. Більше того, зібрані всі матеріали, які доводять злочинність цієї схеми. І СБУ готова пред’являти звинувачення головним фігурантам цієї злочинної системи. Проблеми у відносинах у нас почалися саме тоді, коли я відмовився виконувати такий наказ, про що я попередив президента.

Наступна проблема також пов’язана з енергетичною безпекою. Команда президента готує доручення, які підписуються, і сенс цих доручень – розподіл найбільш ресурсної частини України – шельф Чорного і Азовського моря. Без будь-якого конкурсу, без розподільчих угод, скільки буде від отриманого там належати України, даються доручення віддавати ці регіони в експлуатацію іноземним фірмам. І я не здивуюся, якщо ми дізнаємося, що в шельфі Чорного і Азовського морів Україні вже нічого не належить.

Наступна проблема – це ризик втратити стратегічні комунікації. Зокрема, я хочу поінформувати, що НАК "Нафтогазом" отримуються кредити, обсяг яких сотні мільйони, а в перспективі – на рівні мільярда євро. Під ці кредити закладається стратегічне майно України, зокрема, газотранспортна мережа. Ці борги скуповуються офшорними структурами, афільованими "Газпромом", а кредити проїдаються і неефективно використовуються. І прийде час, коли ми дізнаємося, що стратегічне майно, від якого залежить енергетична безпека України, нашій державі більше не належить.

Наступна проблема – це діяльність міністра транспорту пана Червоненка, це віддача безкоштовно портів. Зокрема, я можу привести приклад Іллічовського порту. Коли контейнерний термінал безкоштовно – я підкреслюю, безкоштовно, без рішення Фонду держмайна! – переданий приватному підприємству. І приватне підприємство, контролюючи серце порту, починає контролювати і сам порт. Таких прикладів, на жаль, достатньо.
Дуже серйозна небезпека для України – це руйнація авторитету нашої держави. Це дестабілізація ситуації в Україні. Тут можна навести всім відомі приклади, такі як невмотивована відставка уряду Тимошенко, яка привела до реальної дестабілізації політичної ситуації.

Цей парад компроматів, ця війна в засобах масової інформації руйнує авторитет держави і пов’язаний з корупційними проявами в оточенні президента. І, в кінці кінців, я можу навести конкретні приклади руйнації цього авторитету на міжнародній арені.

І якщо Олександр Зінченко сконцентрував свою увагу на Петрові Порошенку, я можу навести приклад. Ви були на прес-конференції представників громадської організації Молдови. Факти, які вони наводять, відповідають дійсності. Так, силові структури цієї республіки тривалий час розслідували кримінальні справи, пов’язані з шахрайством, ухиленням від оподаткуванням, здирництвом, яка була пов’язана з групою осіб, до якої входив Петро Олексійович Порошенко.
Ця група, використовуючи офшорні технології, офшорні структури, привласнила стратегічні об’єкти цієї невеличкої республіки. Я хочу нагадати події весни поточного року, коли за дорученням президента була створена група, яка повинна була виступити посередником молдово-придністровського конфлікту. Групу очолював Порошенко.

Єдиний успіх цієї групи в розв’язанні конфлікту – що використовуючи авторитет нашої держави, зв’язки з колегами в Молдови, він зміг дотиснути колег, що вони сприяли йому закриттю цієї справи. Це єдине досягнення у врегулюванні конфлікту.
І сьогодні ця справа закрита. Але єдине, що він не зумів зробити – це знищити саму справу. І, незалежно, чи буде Молдова розслідувати ці злочини – вони є злочинами і з точки зору України. Виводячи серйозні кошти за межі цієї республіки, вони не потрапляли в Україну, а йшли в офшорні зони.

СБУ і Генпрокуратура мають ці справи. Я маю деякі матеріали не з СБУ чи прокуратури, а матеріали, які передали деякі депутати парламенту Молдови. Де чітко є підписи Петра Олексійовича як власника офшорної компанії або довіреної особи.
Все це є в Генпрокуратурі й інших органах, які повинні перевірити ці факти. Я сподіваюся, ці факти будуть доведені до суду. Для мене не зрозуміло, чому досі Порошенку не пред’явлено звинувачення. Я розумію, що Генпрокуратура чекає, поки Порошенко поверне собі депутатський мандат, щоб знову можна було відкласти цю справу.
Але я попереджаю: якщо зникнуть документи, я допоможу їх знайти. І я дуже уважно буду слідкувати за тим, як змінюються кадри і в прокуратурі, і в СБУ. Я знаю всіх, хто веде ці резонансні питання. Це чесні порядні офіцери. Їх доля для мене не байдужа. І їх доля буде свідчити, наскільки об’єктивно хочуть розібратися у цих справах.

Про рішення самостійно піти у відставку с поста керівника СБУ

Дійсно, або в кінці травня, або на початку червня, після розмови з президентом і його заперечень щодо розслідування справ у мене було бажання піти у відставку. Мої колеги, друзі сказали, що якщо я прийму таке рішення, то справи не будуть розслідувані. І тоді я прийняв рішення – скільки я зможу працювати, я буду розслідувати ці резонансні справи.

Відповід на запитання журналістів про отруєння Віктора Ющенка

Мені дуже некомфортно і важко було відповідати на це питання, коли я очолював СБУ. Зазвичай я давав пояснення, що відбувається слідство, є таємниця слідства, і більше цю справу коментував президент. Але сьогодні я зустрічаюся з вами не як голова СБУ, а як політик і можу давати оцінки, які не пов’язані з розголошенням державної таємниці. Головна проблема, яка відтягує розслідування цієї справи і чому досі нікому не пред’явлено звинувачення – що до цього часу досі не встановлено факт самого отруєння.
Проблема в тому, що для встановлення факту отруєння, замало мати паперців, переданих з-за кордону. Потрібно проведення експертизи. При чому є процесуальні нюанси. Її повинні проводити обов’язково українські експерти. Перед тим, як вони приступлять до цього процесу, вони повинні підписатися, що несуть кримінальну відповідальність за будь-які спроби фальсифікації її результатів.

На жаль, з незрозумілих для мене причин ця експертиза досі не проведена. Я хочу нагадати, що веде цю справу Генпрокуратура. СБУ забезпечує тільки оперативний супровід. СБУ зробила все можливе у цій справі. Ми маємо похвилинний хронометраж, що відбувалося з Віктором Андрієвим протягом тижня до того, як погіршився його стан здоров'я: з ким він спілкувався, що він робив, хто був поруч з ним. Але ж я повторю – щоб пред’явити звинувачення, треба встановити сам факт. І поки не будуть взяті аналізи крові, шкіри, жирових тканин, говорити про пред’явлення звинувачень і висувати будь-яку версію неможливо.
Коли ми побачили, що справа відволікається, затягується, у мене було декілька розмов з генпрокурором Пискуном, чому вони досі не починають експертизу. На що мені було сказано, що президент не має бажання здавати аналіз.

Коли надто довго продовжилися розмови навколо справи і справа стала надто значною, я мав особисту розмову з Віктором Андрійовичем, причому це було за тиждень до моєї відставки.
Я звернувся до нього: "Віктор Андрійович, не можна коментувати цю справу, тягнути з цією справою, коли негайно не будуть здані аналізи". Тому що експерти, які підтягувалися, їм пропонувалося провести експертизу тих паперців, які привезли Порошенко, Третьяков... Ви знаєте, за кордоном робили лабораторні дослідження.

Як інформація це цікаво, але ж ці папери не несуть ніяких процесуальних наслідків. Розмова була достатньо складна, я пояснив президенту, що якщо ми далі будемо зволікати з проведенням експертизи, нас просто звинуватять у фабрикації. Президент пообіцяв мені, що він здасть аналіз найближчим часом. Подальший перебіг подій мені не відомий, але, наскільки я знаю, експертиза досі не проведена.

Чи займався поборами безпосереднього Президент?

Ні, я не мав на увазі Ющенка, а мав на увазі представників найближчого оточення президента.

Коментар щодо оприлюднення начебто розмови Тимошенко і Коломойського

(Сміється) Якщо ви подивитеся виклад цієї розмови, то там сказано: "Пиня меня козлит" і так далі... Це можна сприймати як фейлетон. Це невдала спроба дешевої компрометації. І дуже легко перевірити по трафікам, чи була взагалі колись, протягом трьох-чотирьох років розмова цих двох персонажів. Наскільки мені відомо, вони взагалі не зустрічалися. Коли почитаєте цю брехливу розмову, то вислови, які приписують цим людям – вони свідчать, що це дешева фальшивка, мета якої – компрометація.

Коментар на заяву Бродського про можливий замах на Тимошенко

Я не маю сьогодні фактів, які б про це свідчили. Багато є інформації, і постійно інформація щодо загрози життю Юлії Володимирівні надходила, в тому числі до СБУ, і від іноземних посольств, і від інших джерел. Але поки не буде пред’явлено заявлених касет і матеріалів, я не можу це коментувати.

Про справу Гонгадзе

Що стосується справи Гонгадзе. Багато є людей, які не бажають, щоб ця справа була доведена до логічного закінчення – щоб за гратами опинилися не тільки виконавці цього брудного вбивства, але і ті, хто замовляв цей страшний злочин.
Зокрема, я можу навести факти, коли Служба готувала затримання за кордоном генерала Пукача, і перед рішенням суду, яке дозволяло нам це зробити, вийшла інформація в ЗМІ, яка дала можливість втекти цій людини. Ми провели розслідування, і підтвердилося, що причетний до витоку цієї інформації був один із заступників генерального прокурора. Ми поінформували про це і генпрокурора, і президента України. На жаль, ця людина і досі працює на своїй посаді.

Щодо експертизи записів Мельниченка

Я виконав свою обіцянку, і СБУ завершила лабораторні дослідження плівок Мельниченка, які підтвердили: перше, не вдалося виявити, що розмови навколо Гонгадзе були змонтовані. Далі – вдалося чітко підтвердити всіх учасників розмови, перевіряючи їх голосові образи. І третє – є питання щодо механізму зняття інформації. Бо експертиза показує, що не все говорить пан Мельниченко про те, як збиралися записи.
Ми проводили експертизу тих матеріалів, які потрапили в СБУ. Нам було передано магнітофон, яким, за інформацією прокуратури, робився запис. І ми можемо сказати, що цим магнітофоном цей запис не робився.

Наступне. Зараз в Службі лабораторні дослідження оформлюють у вигляді висновків експертиз. Тут уже є не технічні, а чисто процесуальні речі. За моїми даними, нічого не заважає закінчити оформлення і передати їх до Генеральної прокуратури. І я сподіваюся, що висновки експертизи не будуть відрізнятися від висновків лабораторного дослідження, які мені відомі.

Чи буде новий глава СБУ переслідувати Тимошенко?

Мені не відомо, щоб президент давав накази моєму наступнику Ігорю Васильовичу Дріжчаному формувати справи проти Тимошенко.

Чи є Дрижчаний Людиною Порошенко?

Призначати голову СБУ - це повноваження президента, і краще йому відповісти на це питання. Я знаю Ігоря Васильовича Дріжчаного як достатньо фахового юриста. Він є генерал-лейтенантом. Єдине, нам не вдалося з ним попрацювати більш-менш активно, хоча він був моїм заступником. Останнім часом десь протягом трьох місяців він хворів. Більше нічого сказати не можу, але сподіваюся, що він буде чесно виконувати свої обов’язки.

Чи фінансував Березовський Ющенко?

Я був заступником керівника штабу Ющенка, але я не мав відношення до фінансових питань, якими на першому етапі займався Жванія з Безсмертним, а на другому – Третьяков. Краще їм відповідати на питання. Я хотів би їм порадити – і Жванії, і іншим колегам: не треба, коли вам ставлять питання, постійно ховатися за Тимошенко. Звикайте самі відповідати.

Ющенко – це Кучма-2?

Я б не хотів, щоб ми робили якісь звинувачення, або виключно негативні висновки на адресу президента. Я хотів би, щоб Віктор Андрійович розібрався в команді, яка, я вважаю, веде його до серйозної небезпеки. Сподіваюся, що президент зробить правильні висновки. Не треба на людині ставити хрест.

Як саме погрожував Третьяков?

Третьяков, попри офіційне повідомлення, що він відсторонений з посади першого помічника на час слідства, все одно виконував свої обов’язки. Проводив, зокрема, цього тижня засідання правління "Укрнафти". Розмовляючи з учасниками, які брали участь у цьому зібранні, він просив передати цю інформацію. Що вони і зробили. (Від УП: керівництво "Укрнафти" пов’язано з групою "Приват".)

Чи слідкували за Пінчуком за кордоном?

Повірте, СБУ не займалася слідкуванням за Пінчуком ні в Україні, ні за її межами. Якщо у нього є проблеми з законом, пов’язані з приватизацією, це питання дійсно розслідує Служба. Але в межах процесуальних норм України.

Про прослушку…

Спекуляція навколо цього була постійно присутня в інформаційному просторі. СБУ після того, як туди прийшла нова команда, не займалася незаконним прослуховуванням громадян. Це принципово! Це не можна зробити приховано в СБУ. Наприклад, для того, щоб забезпечити знімання інформації з телефонних каналів, потрібно задіяти 25-29 офіцерів СБУ. Це не можна зробити інтимно, а виключно по наказу. Так от, СБУ не працює в цьому напрямку, і це для нас принципово. Думаю, новий керівник Служби безпеки пан Дріжчаний, незаангажована мною людина, зможе довести це. І його інформація буде сприйнята не тільки прихильниками моєї команди, але і прихильниками команди Пінчука, Кучми тощо.

Щодо заяви Ющенка про погашення Тимошенко боргів ЄЕСУ

Соромно брати аргументи Кучми десятирічної давності, бо 10 років Юлія Володимирівна не очолює цю корпорацію, і починати так мститися їй. Я вважаю, що Юлії Володимирівні треба просто подати в суд на тих, хто дає будь-яку брехливу інформацію. Наскільки я знаю, давалося доручення Луценку подивитися, наскільки законними були рішення щодо скасування пені, яку нарахував свого часу Азаров, щоб знищити корпорацію. Луценко навіть, мені здається, відкрив справу. Але потім перевірка показала, що все відбулося на підставі рішень суду, яке викрило фальсифікацію справи проти ЄЕСУ. І сумно, що для того, щоб кинути бруд на людину, піднімається проблема, яка навіть Кучмі не актуальна.

Чи була в СБУ справа сина Президента?

Це не є компетенцією СБУ. До речі, коли останнім часом критикували Службу, мене здивувало – уже треба розібратися людині, яка відповідає згідно з Конституцією за державну безпеку – що є в компетенції СБУ. Зокрема, був закид, що погано працюємо з земельними питаннями – це компетенція прокуратури. Наркотики – міліція. Ми займаємося тільки міжнародним наркотрафіком. Тому мені образливо, коли ідуть необ’єктивні обвинувачення СБУ. Навіть коли я не працюю в цій службі, вона для мене залишається рідною. Я скільки буду мати сил, захищатиму її.
Що стосується проблеми, пов’язаної з сином Віктора Андрійовича. Питання розмитнення – це питання митної служби. Інформація, наведена в ЗМІ, не стосувалася державної безпеки. Тому ми не займалися ні питанням реєстрації номерів машини, і не займалися збором інформації на журналістів. Тому керівники "Української правди" можуть далі спокійно продовжити свою роботу.

Як проходила деполітизація СБУ?

Я не був кадровим офіцером СБУ. Тому я туди приходив без будь-якої власної команди, і з офіцерами знайомився прямо в робочому кабінеті. Тому ніхто не може мене звинуватити, що я привів свою команду і звільнив команду попередника. Для мене був один критерій призначення – професіоналізм і порядність. І ніхто не може мене звинуватити, що я когось необ'єктивно підвищив по службі або хтось отримав посаду по блату. Щодо деполітизації, то можу запевнити, що жодного корпоративного чи політичного замовлення СБУ не виконувала. А ті, хто була заангажовані на політичні клани, позбулися своїх посад.

Як Турчинов позбувався команди Смешка?

Для мене не було критерієм, належала людина до команди Смешка. В СБУ не може бути такого поняття, як команда. Команда може бути тільки одна – державна. Ні президентська, ні прем’єрська, ні будь-яка інша, тим більше Смешка. Щодо людей, які працювали з Ігорем Петровичем Смешком – на дуже відповідальній посаді працював і працює пан Кондратюк, який веде всі міжнародні зв’язки СБУ. Який був і близьким другом, і колегою Смешка по роботі в США і так далі. Давайте не будемо звинувачувати службу там, де звинувачення необ’єктивні.

Чи збирав Турчинов компромат?

Я хочу відразу сказати, щоб не було звинувачень на мою адресу – я не порушував закон і не робив ксерокопій з кримінальних справ. Але ж повторю – якщо справи почнуть зникати, я дуже швидко допоможу їх знайти. Бо є досвід оперативної роботи на посаді глави СБУ.

Порошенко реформував СБУ?

Я вважаю своєю заслугою, може, ви не погодитеся, але я не дозволив під виглядом реформування знищити СБУ і розірвати її на шматки. Не може бути реформи СБУ, в результаті якої буде нанесена шкода державній безпеці Україні.

Заключне слово

Цікавої інформації є багато. Я не збираюся від’їжджати за кордон, вважаю, що погрози є несерйозними. Тому думаю, що зможу і далі з вами нормально спілкуватися. Давайте за один раз цікаві речі не будемо розкривати. Треба, щоб була якась інтрига.
    Комментировать
    Сортировать:
    в виде дерева
    по дате
    по имени пользователя
    по рейтингу
       
     
     
     вверх