EN|RU|UK
  10342  1

 РОССИЙСКИЕ ТАБЛОИДЫ НА СТРАЖЕ ОТРАВИТЕЛЕЙ ЮЩЕНКО?

Віктора Ющенка не отруїли – його просто невдало намагалися омолодити стовбурними клітинами, які взяли з ембріонів ненароджених дітей. Ця дика за своїм цинізмом інформація лягла в основу піар-кампанії проти українського президента, яка стартувала минулого

У статтях про "невдале омолодження Ющенка" іде посилання на "спеціальне розслідування, проведене журналістами кількох західноєвропейських незалежних газет". Жодних натяків, хто ці "герої" і де вони працюють, немає. Сам текст підписаний неіснуючим журналістом Рудольфом Дістлем із неіснуючого німецького видання "Die Journalistuntersuchung" (название можно перевести как "журналистское исследование", но такого слова, как впрочем и издания в немецком языке нет - Цензор.Нет)

На початку цієї кампанії чорного PR стояли сайти... російських православних організацій, які першими запустили інформацію в мережу. Вони себе називають без зайвої скромності: православне інформаційне агентство "Руська лінія", православно-аналітичний сайт "Правая.Ру", сайт "Єдіноє отєчєство". Останній ресурс пов'язують з неадекватним експертом Кирилом Фроловим із Інституту країн СНД (очолює антиукраїнець Костянтин Затулін).

Судячи з повідомлень про Україну, ці сайти підтримують блок партій екс-генпрокурора Васильєва "Держава" і ПСПУ Вітренко. В Україні дану статтю також передрукувала наближена до СДПУ(о) закарпатська газета "Вісник" і інтернет-видання From-Ua, яке, судячи з контексту, також не чуже СДПУ(о).

Крім того, з посиланням на публікацію на сайті "Єдіноє Отєчєство" минулого тижня до спікера Литвина і генпрокурора Піскуна був направлений запит одіозного депутата з фракції КПУ Юрія Соломатіна.

Серед російських газет першими передрукувало маразматичну статтю... видання комуністів "Совєтская Росія".

Далі – ще цікавіше. Наступним про це пише "Московський комсомолець". На самому початку тексту визнається: "Як з'ясували наші кореспонденти в Німеччині, журналіста із прізвищем, що стоїть під статтею, немає, так само, як і немає видання". Але попри це... газета розробляє цю тему далі! І хоча першоджерело вони ж самі визнають фальшивими, але беруть коментарі на цю тему у різних експертів – таким чином легалізуючи інформацію.



Так само робить і "Комсомольська правда" – поставивши під сумнів вихідний текст, все одно публікують матеріал, як вони ж пишуть, неіснуючого журналіста. Пояснюючи, що просто "факти, наведені у статті, здалися нам цікавими". І знову ж беруть коментарі у лікарів, але виходячи уже з того, що написане є правдою.

Якщо напрягтися, то можна спробувати пояснити ці нелогічні дії двох провідних російських таблоїдів.

Схоже, це є спробою не втратити остаточно репутацію, коли з'ясується фальшивість першоджерела (мовляв, ми ж написали, що такого німецького журналіста не існує), але при цьому своїми мільйонними тиражами дати цій інформації поштовх у маси.

"Українська правда" спробувала дізнатися в редакції "Совєтской Росії" – першого видання, хто про це надрукував –– як до них потрапила фальшива стаття. Член редколегії В’ячеслав Тетекін сказав, що "текст прийшов електронною поштою, і ми вважали за потрібне його оприлюднити".

Він визнав, що інші російські газети підтвердили – ні німецького журналіста, ні його видання не існує в природі. Але його подальша реакція була геніально простою. "Ну і що з того?", - сказав він.

На питання, чи перевіряли вони в "Совєтской Росії" правдивість викладеного, Тетекін дав ще одну гідну відповідь: "Ми не обов’язково все перевіряємо, бо у нас на це немає жодних можливостей. На день ми отримуємо 200-300 листів, значну частину з них публікуємо, і потім виникають проблеми".

Далі від спілкування він відмовився. Не була багатослівною і авторка статті в "Комсомольській правді" Світлана Кузіна. Вона сказала, що текст не її, а неіснуючого автора, а до її завдання входило лише взяти коментар у медиків.

Так само оригінальною була її реакція на питання, чи не думала вона, що так підриває авторитет президента України. "Ну і що? Взяли і підірвали..." Також вона не боїться, що за цю статтю на "Комсомольську правду" подадуть до суду. "О, якщо так станеться, то інформація про це потрапить на першу сторінку нашого видання", - сказала вона.

Цікаво, що чорнушна стаття не вийшла в українському виданні "Комсомольської правди". Як пояснив її редактор Сергій Брага, вони ставлять не всі тексти, бо в Москві газета виходить на 32 шпальтах, а в Україні – на 16. Крім того, в п’ятницю, коли публікація з'явилася в Росії, в українського видання був інший формат номеру.

"Але це схоже на класичну піар-операцію", - додав редактор української "Комсомолки".

Рисами піар-кампанії можна вважати те, що практично скрізь – і на православних сайтах, і в закарпатській газеті, і в "Совєтской Росії" стаття вийшла під однаковим заголовком: "Ющенко погубили не родившиеся младенцы". Щоправда, на одних ресурсах "не родившиеся" написано з помилкою, тобто два слова окремо, а на деяких правильно – разом.

Схоже, такий заголовок був обов’язковою умовою замовника. Очевидно, робилося це з єдиною метою – підсилити емоційну відразу до Ющенка, поєднавши його ім'я з бажанням омолодитися за рахунок ембріонів дітей. В принципі, вигадати щось жахливіше складно.

Про причини появи цієї провокації можна лише здогадуватися. Наприклад, російський слід в отруєнні Ющенка таки є правдою, і автори починають уже зараз відводити удар.

Хоча очевидно, що замовити цю високобюджетну піар-операцію (православні сайти, плюс таблоїди, плюс комуністична газета, плюс депутатський запит) могли і українці. Якщо відчувають, що скоро на голові займеться шапка.

Отруєння підтвердили неанонімні дослідницькі центри

Якщо ж торкнутися суті версії неіснуючого журналіста, то викладене є повною маячнею.

Нагадаємо, що отруєння Ющенка діоксином було підтверджено трьома експертними установами Західної Європи. Лікар Ющенка в "Рудольфінерхаус" Микола Корпан на прохання "Української правди" дав їх точні назви:

- Free University, Institute for Environmental Studies, CALUX, BioDetection Systems, Amsterdam, The Netherlands

- RIKILT, BioDetection Systems bv (BDS), Amsterdam, The Netherlands

- Eurofins GfA, Muenster, Germany.



За словами Корпана, в першій декаді жовтня 2004 року він разом із президентом клініки Міхаелем Цимпфером офіційно звернулись до різних міжнародних установ за допомогою по встановленню причини захворювання Ющенка.

"Ми це зробили, коли в межах клініки "Рудольфінерхаус" та інших медичних чи дослідницьких установ не тільки Відня, але і Австрії були вичерпані всі медичні та технічні можливості для вияснення причин атипового перебігу комплексу гострих захворювань, що спостерігався в Віктора Ющенка на той час", - сказав Корпан.

"В зв’язку з цим ми в короткий час стали спілкуватись з різними фахівцями в Європі та світі. При цьому були і наукові контакти з різними американськими спеціалістами, наприклад, асистент-професором доктором Gregory Saathoff, Critical Incident Analysis Group, Virginia University".

Водночас Корпан спростував свої контакти з американським Федеральним бюро розслідувань. "До ФБР ми не звертались. Будь-яких контактів з цією чи іншими спецслужбами яких-небудь держав в мене не було".

"Лише перший об’єктивний аналіз в стінах віденської клініки "Рудольфінерхаус" та отримані результати з трьох незалежних європейських лабораторій дозволили поставити кінцеву крапку в роз’ясненні хвороби".

"Заключний діагноз Віктора Андрійовича Ющенка звучав: "Гостре отруєння діоксином TCDD". Цей діагноз залишається в повній мірі і по даний час", - зазначив Корпан.

    Комментировать
    Сортировать:
    в виде дерева
    по дате
    по имени пользователя
    по рейтингу
       
     
     
     вверх